10 faktów na temat elektrycznego Porsche Taycan
Game Changer. Tesla-killer. Elektryczny pogromca torów. Najbardziej wyczekiwane auto roku – Porsche Taycan – w końcu zadebiutowało. Oto kilka ciekawostek na jego temat.
Dwie dostępne na początku wersje mają Turbo w nazwie
Mowa o modelach Turbo i Turbo S. Nazwa jest trochę mylna, bo rzecz jasna nie dostaniemy tu żadnej turbosprężarki. Ma się to po prostu dobrze kojarzyć.
Aerodynamiczna sylwetka przekłada się na niski współczynnik oporu powietrza Cx
Wynosi on zaledwie 0,22. To wiadomość bardziej dla fanbojów Tesli, której to Model 3 pod tym względem wypada ciut gorzej (Cx: 0,23). Tak naprawdę mało jest jednak aut, które aerodynamicznością przewyższają Taycana. Robi to np. Volkswagen XL1, ale raczej nie można o nim powiedzieć, by był atrakcyjny wizualnie.
Taycan posiada dwa silniki elektryczne, po jednym na oś
Nowością w świecie aut na prąd jest dwustopniowa przekładnia przy tylnej osi
Takie rozwiązanie ma pozwolić na oszczędną jazdę z wysokimi prędkościami. Pierwsze przełożenie koncentruje się na przyspieszeniu, drugie zapewnia wysoką wydajność.
Taycan Turbo o mocy 680 KM (850 Nm) przyspiesza do setki w 3,2 s
Szybko jak na 2300 kilogramów, które Taycan waży. 761-konny wariant Turbo S (1050 Nm) potrzebuje na to tylko 2,8 s. Wrażenie robi również jego przyspieszenie od 0 do 200 km/h w 9,8 s. Prędkość maksymalna w obu przypadkach wynosi 260 km/h.
Zasięg Taycana Turbo to 450 kilometrów według normy WLTP
Mógłby być większy i pewnie z czasem będzie. Dla porównania Tesla Model S w wersji Long Range, czyli z największym zasięgiem może pokonać ok. 595 km na jednym ładowaniu, uwzględniając już aktualizację modelu. Jeśli chodzi o wariant Turbo S, producent deklaruje 412 km zasięgu. Jaka faktycznie będzie wydajność elektrycznego Porsche w różnych warunkach tak naprawdę dopiero pokażą testy.
Ładowanie do poziomu 100 kilometrów w zaledwie 5 minut
Pod warunkiem, że trafimy na ładowarkę o wysokiej mocy (270 kW) oraz instalację 800 V, na której Porsche jako pierwsze na świecie będzie bazować. Wtedy też czas naładowania akumulatora o pojemności 93,4 kWh do poziomu 80% nie powinien przekroczyć 22,5 minuty. Standardem będzie napięcie 400 V.
W kabinie przykuwa wzrok deska rozdzielcza z licznymi ekranami
Za dopłatą można zamówić wyświetlacz dotykowy w rozmiarze 10,9 cala dla pasażera siedzącego z przodu.
W konfiguratorze jest opcja sportowego dźwięku Porsche Electric Sport Sound
Cennik Porsche Taycan zaczyna się od 650 000 zł za wariant Turbo
Turbo S wiąże się z wydatkiem co najmniej 790 000 zł. W tym roku można się jeszcze spodziewać debiutu słabszy wariantów, które będą trochę tańsze. W przyszłym roku poznamy Taycana w wersji Cross Turismo.
Źródło: Porsche, motor1.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze