Płyny hamulcowe
Zachęcamy do obejrzenia filmu, w którym Marek Warmus szerzej omawia temat wyboru płynów hamulcowych
więcej
Mechanicy wprost: współczesny samochód jest bardziej awaryjny. Wyniki ogólnopolskiego badania właścicieli serwisów samochodowych
Blisko trzy czwarte właścicieli warsztatów motoryzacyjnych ma wątpliwości, co do niezawodności nowoczesnych technologii stosowanych w autach. W porównaniu do modeli sprzed 20 lat, współczesne samochody są bardziej awaryjne. Wynika to z krajowego badania, jakie przeprowadziła należąca do firmy Moto-Profil największa w Polsce sieć warsztatów samochodowych – ProfiAuto Serwis. Dodatkowo mechanicy wskazali najmniej awaryjną markę oraz samochody, które ich zdaniem obecnie psują się najczęściej.
więcej
ProfiAuto przyznało tytuły Ambasadorów marki 2025
Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych drugi rok z rzędu wręczyła tytuły Ambasadorów ProfiAuto. W nowej odsłonie wyróżniono 37 Ambasadorów marki. Przed całą grupą wiele motoryzacyjnych wyzwań w 2025 roku, ale główny cel jest niezmienny - być jeszcze bliżej warsztatów.
więcej
Podsumowanie roku w ProfiAuto i prognozy dla branży na 2025
Chorzów, X grudnia 2024 r. – Do ponad 3000 wzrosła na koniec mijającego roku liczba warsztatów zrzeszonych w sieci ProfiAuto, co stawia ją na pozycji niekwestionowanego lidera w Polsce. Zwiększyła się także liczba partnerów sieci i ich filii, która liczy obecnie niemal 270 sklepów i hurtowni motoryzacyjnych. Przedstawiciele, należącej do spółki Moto-Profil, marki ProfiAuto podsumowują mijający rok i wskazują, w jakim ich zdaniem kierunku będzie podążać motoryzacyjny aftermarket w najbliższych miesiącach.
więcej
Co czeka branżę aftermarket w 2025 roku?
Ponad 1200 ekspertów motoryzacyjnego aftermarket spotkało się na Moto-Forum 2024, by omówić wyzwania technologiczne, prawne oraz przyszłość marek własnych. Dowiedz się, co czeka branżę w nadchodzących latach!
więcej
ProfiAuto wsparło serwisy poszkodowane w wyniku powodzi
Sieć ProfiAuto zorganizowała i skoordynowała pomoc dla warsztatów, które ucierpiały w wyniku powodzi na południu Polski w połowie września. Kilka serwisów obsługiwanych przez hurtownie ProfiAuto borykało się z trudnościami związanymi z uszkodzeniami przez wodę infrastruktury, a także sprzętu i narzędzi.
więcej
Jeździsz z pustym bakiem? Mechanicy wyjaśniają, czym to grozi
Jazda na rezerwie paliwa może prowadzić do poważnych uszkodzeń układu paliwowego i kosztownych napraw. Eksperci wyjaśniają, dlaczego unikanie tankowania na czas jest kluczowe, oraz rozwiewają wątpliwości dotyczące tankowania pod korek. Sprawdź, jak dbać o swoje auto i uniknąć awarii.
więcej
Samochody z kratką dobre nie tylko dla firm. Mechanicy wprost: to proste, solidne modele
Samochody z kratką są jednoznacznie kojarzone z dużymi flotami. Obecnie coraz rzadsze, jednak rynek używanych jest wciąż bogaty w takie pojazdy. Mają ogromną zaletę dla przedsiębiorców, ale czy jest sens kupowania takiego samochodu prywatnie? Mechanicy nie mają wątpliwości.
więcej
Nadchodzi Moto-Forum 2024. Wielkie spotkanie branży aftermarket
Nowa nazwa, nowa formuła, ale te same wartości. W tym roku spotkanie sieci ProfiAuto i ProfiAuto Serwis odbędzie się w ramach wspólnego wydarzenia. Moto-Forum 2024 przyciągnie ponad 400 przedstawicieli warsztatów samochodowych i blisko 260 hurtowni motoryzacyjnych. W trakcie paneli dyskusyjnych uczestnicy omówią najważniejsze dla branży motoryzacyjnej wyzwania i przyszłość rynku aftermarket.
więcej
Mechanicy o autach poleasingowych i poflotowych. Czy warto je kupować?
Skrajnie zaniedbane, a może wprost przeciwnie? Często mówi się, że o auta służbowe nikt nie dba. W pierwszej kolejności należy jednak wyraźnie oddzielić auto poleasingowe pochodzące z floty pojazdów i takie, którym jeździł przedsiębiorca, nierzadko prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą. O tym, czy warto kupować poleasingowe i poflotowe auta używane oraz co sprawdzić przed zakupem, mówią eksperci z sieci warsztatów ProfiAuto Serwis i firmy MOTO Flota.
więcej
Używane auta niemieckie, francuskie, włoskie, japońskie - mechanicy mówią wprost, czym się różnią
Chorzów, 5 czerwca 2024 r. – Wybierając samochód, zastanawiamy się często nad jego pochodzeniem i jesteśmy bombardowani stereotypami. „Japończyki” rdzewieją, niemieckie auta są pancerne, „francuzy” skomplikowane, a włoskie modele stoją głównie w warsztatach. Czy rzeczywiście tak jest, wyjaśniają mechanicy z sieci ProfiAuto Serwis.
więcej
Moto-Profil „Partnerem Roku" stowarzyszenia TEMOT International
Moto-Profil zdobyło tytuł „Shareholder of the Year” od TEMOT International, wyróżniając się jako jedyna polska firma wśród nagrodzonych. Nagroda została przyznana podczas konferencji TEMOT Annual Summit 2024 w Warszawie, gdzie Moto-Profil zaprezentował również innowacyjną aplikację „ProfiAuto Wirtualny Warsztat”.
więcej
Nowe rozdanie w ProfiAuto. Poznajcie Ambasadorów marki
38. To nowa i szczególna liczba w ProfiAuto. Dokładnie tylu liczy grupa Ambasadorów ProfiAuto, która działa w ramach sieci od 1 kwietnia. Największa w Polsce sieć niezależnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych stawia na nową strategię, spójność i jednolitą komunikację.
więcej
Najgorsze "silniki roku" w autach używanych
Międzynarodowy konkurs International Engine of the Year miał stosunkowo długą, 21-letnią tradycję. Wybory najlepszego silnika rozpoczęto w 1999 roku, a ostatni plebiscyt pod zmienioną nieco nazwą rozstrzygnięto w 2019 roku. Niestety niektóre wybory jury okazały się po latach porażkami, o czym na bazie swoich doświadczeń z serwisów przekonują mechanicy z największej w Polsce sieci warsztatów - ProfiAuto Serwis.
więcej
Branża aftermarketu motoryzacyjnego będzie rosła szczególnie w Polsce
Jak wskazują analizy ekspertów motoryzacyjnych, w najbliższych latach park samochodów ma ulegać sukcesywnemu starzeniu się, co paradoksalnie ma związek z postępującą elektryfikacją pojazdów. Dzięki temu wartość globalnego IAM (rynku dystrybutorów, sklepów oraz hurtowni motoryzacyjnych) ma zwiększyć się o niemal 18 miliardów USD do końca dekady. Jak przekonują eksperci firmy Moto-Profil, szczególnie w Polsce branża ta będzie rosła w szybkim tempie, gdyż kierowców i większości firm nie będzie stać na przesiadanie się do coraz droższych, zelektryfikowanych modeli samochodów.
więcej