Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Najciekawsze auta z silnikiem V12 na rynku

Dwunastocylindrowe jednostki w erze downsizingu oraz zaostrzających się norm emisji spalin nie mają się najlepiej. Są jednak producenci posiadający w ofercie modele z dużymi silnikami. Oto kilka najciekawszych, niekoniecznie łatwo dostępnych.

Aston Martin Vantage AMR

Vantage AMR

Kupić Astona Martina V12 Vantage z pewnością nie jest łatwo. To limitowany do 100 egzemplarzy model z serii AMR, który wyróżnia się kolorystycznym wykończeniem nadwozia i możliwością domówienia pakietu AMR Aero. Wolnossące V12 generuje 595 KM i oferowane jest z automatyczną sekwencyjną skrzynia biegów z łopatkami przy kierownicy. Jeśli ktoś lubi manualne skrzynie – dostanie 7-biegową ręczną skrzynię biegów. W momencie debiutu w 2017 roku auto wycenione zostało na 126 995 euro (ok. 546 000 zł).

Ferrari 812 Superfast

Ferrari 812 Superfast

Najmocniejsze produkcyjne Ferrari może pochwalić się wolnossącym V12 o pojemności 6,5 l, który produkuje 800 KM i 718 Nm momentu obrotowego. Jednostkę sparowano z udoskonaloną 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią. Cena początkowa to ok. 335 000 dolarów (ok. 1 263 000 zł). Cena na rynku wtórnym: niemal dwukrotnie wyższa (na znanym polskim portalu auto występuje z ceną 2 350 000 zł).

Pagani Huayra roadster

Lekka i szybka Huayra Roadster

Silnik zbudowali specjaliści Mercedes-AMG – to turbodoładowana widlasta dwunastka o mocy 764 KM i potężnym momencie obrotowym wynoszącym 1000 Nm. Z jednostką współpracuje 7-biegowa automatyczna skrzynia zaprojektowana przez XTRAC (znana z modelu BC). To najdroższe V12 w tym zestawieniu – Pagani Huayra roadster kosztuje 2 280 000 euro (9 796 000zł). Plus VAT.

Lamborghini Aventador S

Wzmocniony Lamborghini Aventador w wersji S

Lamborghini ma w portfolio wiele modeli z V12. Jedną z najciekawszych współczesnych propozycji jest Aventador S. Ma napęd na 4 koła i 740 koni mechanicznych z dwunastocylindrowej 6,5-litrowej jednostki, co gwarantuje niezłe osiągi: 2,9 s do setki i prędkość maksymalną 350 km/h. Cena zaczyna się od 281 555 euro (bez podatku).

BMW M760Li xDrive

M760 z V12 pod maska

Połączenie luksusu i wyjątkowych osiągów, czyli M760 Li xDrive. Pod maską pracuje silnik V12 o pojemności 6,6 l, podkręcony przez M performance. Moc: 610 KM. Maksymalny moment obrotowy: 800 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 3,7 s! (według niezależnych testów jest nawet szybciej: 3,6 s). Cena: ok. 830 000 zł.

Rolls-Royce Cullinan

Cullinan

Wszystkie modele RR wykorzystują jednostkę V12 z BMW, a najciekawszym z nich wydaje się pierwszy SUV – Rolls-Royce Cullinan. Napędza go 6,75-litrowe V12 z dwoma turbosprężarkami o mocy 570 KM (850 Nm). Motor współpracuje z automatyczną 8-stopniową przekładnią ZF. Cena startuje od 325 000 dolarów.

MercedesMaybach S 650 Cabriolet

S650 cabriolet

W kwietniu tego roku szef marki Mercedes-AMG, Tobias Moers, zapowiedział wycofanie z oferty modeli z V12 (być może topowe wersje będą wyposażane w V8). Póki co można jeszcze kupić Mercedesa AMG S 65 z 6-litrowym V12 bi-turbo o mocy 630 KM (za 1 169 000 zł). Wrażenie robi jednak Mercedes-Maybach S 650 cabrio, którego produkcję ograniczono do 300 egzemplarzy z ceną 300 000 euro netto.

Aston Martin DBS Superleggera

DBS Superleggera

Jeszcze jeden Aston Martin w zestawieniu, ale za to jaki – piękny DBS Superleggera z 5,2 litrową jednostką V12 o mocy 725 KM (900 Nm). Napęd na tylną oś przekazuje 8-stopniowa automatyczna skrzynia ZF. Cena modelu wynosi 275 000 euro (ok. 1 183 000 zł). Więcej o nim tutaj.

 

 

Komentarze