Twój blog motoryzacyjny

McLaren Senna – w hołdzie mistrzowi świata

McLaren Senna, nazwany tak na cześć legendarnego kierowcy Formuły 1, wynosi markę z Woking na jeszcze wyższy poziom w kategorii wydajności i optymalizacji osiągów. I chociaż tych ostatnich oficjalnie nie ujawniono, po imponującym stosunku mocy do masy oraz aerodynamicznych usprawnieniach można przypuszczać, że są one kosmiczne.

Silnik

McLaren Senna - superauto o mocy 800 KM

To najmocniejsza jednostka McLarena, jaka kiedykolwiek trafiła do auta z homologacją drogową. 4-litrowe V8 produkuje 800 KM i 800 Nm momentu obrotowego. McLaren zastosował tutaj układ z suchą miską olejową oraz wał płaski, a także zaawansowane turbosprężarki.

Z jednostką współpracuje 7-biegowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów, która dostarcza moc na tylne koła. Przypuszczalnie osiągi Senny są lepsze od hybrydowego P1, który setkę wykręcał w 2,8 s i rozpędzał się do 350 km/h.

Masa

McLaren Senna

McLaren Senna z 1198 kilogramami reprezentuje wagę piórkową wśród superszybkich pojazdów drogowych. Dla zobrazowania, jak to niewiele: najszybsza „911-tka” w historii – GT2 RS waży 1470 kg. I ma 100 KM mniej od Senny!

Wygląd

McLaren Senna

Od kształtu podwójnego dyfuzora, przez podwozie z włókna węglowego, na rozmiarach tylnego skrzydła i ruchomych elementach w nadwoziu kończąc – wszystko w nowym McLarenie podporządkowano wydajności. Auto spędziło w tunelu aerodynamicznym niezliczoną liczbę godzin. McLaren hołduje tutaj filozofii, którą można streścić krótko i dosadnie: „forma podąża za funkcją”.

Szklany panel w drzwiach

McLaren Senna

Szyba w drzwiach prezentuje się oryginalnie, ale wbrew pozorom nie jest wyłącznie ekstrawagancją. Szklany panel wykonany jest z chemicznie hartowanego szkła z alkalicznego glinokrzemianu (tzw. Gorilla Glass) i cechuje się lekkością i dużą wytrzymałością na uderzenia i zadrapania. Na życzenie szybę można zastąpić panelem z włókna węglowego.

Zawieszenie, hamulce, opony

McLaren Senna

Podwozie auta posiada niezależne zawieszenie wszystkich 4 kół oraz układ zwany Race Active Chassis Control II, pod którym kryją się adaptacyjne amortyzatory. Kierowca może kontrolować sztywność zawieszenia wybierając jeden z 4 dostępnych trybów jazdy.

W standardzie są tarcze hamulcowe z włókna węglowego z elementami ceramicznymi, co ma wpływać na niższą masę, ultralekkie aluminiowe felgi i opony Pirelli P Zero Trofeo R.

Wnętrze

McLaren Senna

W kabinie dominuje minimalistyczny styl z dużą ilością włókna węglowego. Pomimo zorientowania na tor, McLaren nie zrezygnował z kilku udogodnień, pozostawiając do dyspozycji kierowcy m.in system audio oraz kamerę cofania. Karbonowe fotele zostaną indywidualnie dopasowane do właściciela, w tym sensie każdy McLaren Senna będzie niepowtarzalny.

Limitowana produkcja

McLaren Senna

Superauto McLarena powstanie w zaledwie 500 egzemplarzach. Podobno wszystkie są już zamówione. Zainteresowani będą musieli liczyć się z wydatkiem 750 000 funtów, a produkcja ruszy w trzecim kwartale 2018 roku, po wcześniejszej prezentacji auta na marcowych targach motoryzacyjnych w Genewie.

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze