5 najszybszych aut na legendarnym Nurburgringu
Krytycy rekordowych przejazdów na Nurburgringu twierdzą, że nie posiadają one żadnej wartości, bo nie ma standaryzacji wśród producentów samochodowych. Różne są ustawienia aut, do tego dochodzą zmienne warunki atmosferyczne, które mają wpływ na końcowy rezultat. Nie zniechęca to amatorów i profesjonalistów od mierzenia się każdego roku z Zielonym Piekłem z zamiarem osiągnięcia jak najlepszego wyniku.
Mówi to wiele o naturze ludzkiej. Lubimy emocjonować się prędkością, rywalizacją marek i przesuwaniem „granicy niemożliwego”. W mediach kilka dni temu pojawiła się informacja o wznowieniu jazd testowych przez szwedzkiego Koenigsegga. To dobry powód, by przypomnieć 5 najszybszych przejazdów w historii słynnej pętli, bo za kilka miesięcy, jestem o tym przekonany, poniższa lista będzie wyglądała już zupełnie inaczej.
Nissan GT-R Nismo – 7:08
30 września 2013 roku japońska Godzilla pod batutą Michaela Krumma zagrała koncertowo i wykręciła na niemieckim torze niezłą czasówkę – 7 minut i 8 sekund. Po maską auta pracował prawdziwy generator mocy – silnik V6 o pojemności 3,8-litrów. Nismo został zaopatrzony w nowy układ wydechowy i nowe turbosprężarki o dużej przepustowości, co poskutkowało zwiększeniem mocy do 600 KM.
Lamborghini Aventador LP 750-4 Superveloce – 6:59
750-konne Lamborghini z V12 o pojemności 6,5 l. Za kierownicą włoski kierowca rajdowy -Marco Mapelli. 18 maja 2015 roku wściekły byk z Sant’Agata Bolognese z czasem 6 minut i 59 sekund przeszedł do historii Zielnego Piekła.
Porsche 918 Spyder – 6:57
Nie ma lepszej reklamy dla superauta jak ustanowienie rekordu prędkości czy najlepszego czasu przejazdu na torze Nurburgring. Porsche ze swoim hybrydowym pojazdem – 918 Spyder takim rekordem może się pochwalić. 4 września 2013 roku 3 kierowców Porsche – Timo Kluck, Walter Rohrl oraz Marc Lieb spróbowało złamać barierę 7 minut na okrążenie. Najlepszy czas – 6 minut i 57 sekund – zanotował Marc Lieb. Porsche 918 Spyder posiadało pakiet wyposażenia Weissach i sportowe opony Michelin Pilot Sport Cup 2.
Radical SR8 – 6:55
W 2005 roku kierowca Michael Vergers za sterami „odrzutowca” o nazwie Radical SR8 pokonał niewiele ponad 20-kilometrowe okrążenie na Nurburgringu w czasie 6 minut i 55 sekund. SR8 był napędzany 2,6-litrowym V8 (380 KM) i charakteryzował się niską masą (650 kg).
Radical SR8 LM – 6:48
Michael Vergers powrócił na tor w 2009 roku w jeszcze bardziej wydajnym i szalonym Radical SR8 LM edition. Wóz używał większy 2,8-litrowy silnik V8, który wytwarzał ponad 455 KM przy masie 650 kg. Przy znakomitych warunkach atmosferycznych i idealnej temperaturze ten sportowy potwór zjadł i wypluł północną pętlę Nurburgringu w czasie 6 minut i 48 sekund. Nie wszyscy akceptują ten wynik, argumentując, że Radical SR8 LM nie jest tak naprawdę pojazdem produkcyjnym i został dopuszczony do ruchu drogowego tylko ze względu na planowany przejazd na niemieckim torze.
Źródło: thesportster.com, carscoops.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze