Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Tygrys kontra łoś, czyli Porsche Macan w teście łosia

Dziennikarze skandynawskiego magazynu Teknikens Varld sprawdzili, jak sobie radzi Porsche Macan w popularnym teście łosia. Mogliśmy dowiedzieć się z niego dwóch rzeczy – Macan posiada system zapobiegający dachowaniu (Active Rollover Prevention), ale nie ma systemu, który umożliwiałby bezpieczne ominięcie łosia, gdyby ten nagle wtargnął na jezdnię.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Porsche Macan nie wypadło tak źle jak swego czasu Mercedes klasy A czy Citroen Nemo. Podczas testu przy prędkości 70 km/h doszło jednak do zblokowania przedniego koła, co w konsekwencji przełożyło się na chwilową utratę sterowności i strącenie pachołka. Podobno test był powtórzony kilka razy i efekt był zawsze ten sam. Dziennikarze mając porównanie z testami BMW X4 i Range Rover Evoque uznali wynik Macana za kiepski i nie omieszkali o tym poinformować publicznie.

Reakcja Porsche była szybsza niż niemiecki Blitzkrieg, ale samo wyjaśnienie pokrętne i kuriozalne. Przedstawiciele marki w oficjalnej wypowiedzi stwierdzili, że dziwne zachowanie SUV-a podczas manewru skrętu w teście łosia jest spowodowane działaniem systemu ARP, który jest aktywny cały czas i chroni auto przed nadmierną nadsterownością oraz ryzykiem dachowania. Sam system zależny jest od stopnia skrętu kół i prędkości jazdy, a ta była podczas testu łosia bardzo dynamiczna, co wywołało z kolei podsterowność pojazdu.

Zatem (w domyśle) za zaistniałą sytuację odpowiedzialność ponoszą nie inżynierowie Porsche, tylko kierowcy magazynu Teknikens Varld. I ewentualnie łoś…

 

Źródło: http://teknikensvarld.se, autoblog.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze