Serwis samochodów hybrydowych w sieci ProfiAuto

Hybryda to pojazd, który łączy klasyczny silnik spalinowy z silnikiem elektrycznym i kompaktowym akumulatorem o wysokiej wydajności do napędzania go. Jednym z największych atutów hybryd jest ekologia i oszczędne spalanie, dlatego doskonale sprawdzają się w ruchu miejskim. Przewaga hybrydy nad "tradycyjnymi" samochodami jest jednocześnie wyzwaniem dla serwisów, które muszą spełniać odpowiednie kwalifikacje.

Typy samochodów hybrydowych

Mikrohybrydy - zazwyczaj wyposażone są w klasyczny silnik spalinowy z automatycznym start-stop i odzyskiem energii hamowania (tzw. rekuperacja).

Łagodne hybrydy są wyposażone w mały silnik elektryczny i mocniejszy akumulator. Elektryczny napęd pomocniczy służy wyłącznie do wspomagania ruszania i zwiększenia mocy podczas wyprzedzania, tzw. "doładowanie".

Hybrydy

Pełne hybrydy - mogą nie tylko "dopalać", ale także jeździć czysto elektrycznie. W tym celu wyposażone są w kompletny elektryczny układ napędowy. Wymaga to jednak znacznie mocniejszej baterii niż łagodna hybryda. Pełna hybryda może poruszać się wyłącznie elektrycznie, jak i po prostu spalając benzynę lub olej napędowy. Silnik elektryczny wspomaga ruszanie, a wtryskiwacz przejmuje kontrolę przy wyższych prędkościach w niskim zakresie prędkości.

Samochody hybrydowe są zasilane bardzo wysokimi napięciami. Dlatego do konserwacji i naprawy pojazdów hybrydowych wymagane są specjalnie wyposażone warsztaty ze specjalnie przeszkolonym personelem.

Wybrane serwisy samochodowe ProfiAuto oferuje Państwu kompletny serwis warsztatowy dla hybryd - od przeglądu i diagnozy usterek po kompletną naprawę. Nasi pracownicy to wyszkoleni specjaliści, którzy sprostają nowym wyzwaniom samochodów hybrydowych. Dzięki odpowiednim urządzeniom diagnostycznym i specjalistycznym narzędziom wykonujemy profesjonalne naprawy i prace konserwacyjne dla wszystkich marek pojazdów. Dbamy o to, by napęd samochodu pracował bezpiecznie i niezawodnie. Samo urządzenie elektroniczne, jego baterie oraz wszystkie urządzenia ładujące i obsługujące są fachowo sprawdzane pod kątem działania i w razie potrzeby naprawiane.

Jaka jest różnica między samochodem elektrycznym a pojazdem hybrydowym

Pojazdy elektryczne wykorzystują do ich napędu silnik elektryczny i akumulator wysokiego napięcia. (Dla porównania: konwencjonalne samochody mają tylko mały akumulator 12 V.) Oba elementy mają długą żywotność i są wysokiej jakości, ale mimo to zalecamy coroczny przegląd samochodu elektrycznego. Sprawdzamy i mierzymy wszystkie elementy elektryczne. Jeśli chodzi o konserwację pojazdów elektrycznych, nacisk kładziony jest wyraźnie na komponenty mechaniczne. Zasięg wynosi od 200 do 650 kilometrów w zależności od modelu i stylu jazdy.

Pojazd hybrydowy łączy w sobie zalety silnika elektrycznego, akumulatora wysokonapięciowego oraz silnika benzynowego lub wysokoprężnego . Chyba najważniejszą cechą jest to, że: Silnik elektryczny ładuje się sam podczas jazdy i wspomaga silnik spalinowy . Zmniejsza to zużycie paliwa tak, że (w zależności od modelu) zużywa się tylko około 3-5l/100km.

Hybrydy plug-in (są to najnowsze modele na rynku motoryzacyjnym) mają szczególnie duży zasięg przy niskim zużyciu. Akumulator wysokonapięciowy w hybrydach plug-in osiąga napięcie do 1000 woltów. Podobnie jak w przypadku pojazdów elektrycznych, elementy elektryczne w samochodach hybrydowych wymagają niewielkiej konserwacji. Jednak regularne przeglądy zapobiegają ryzyku zwarć lub innych usterek. W przypadku hybryd oczywiście przyjrzymy się też bliżej odpowiedniemu silnikowi spalinowemu.

Naprawa hybryd

Pojazdy hybrydowe mają wszystkie elementy konwencjonalnego samochodu osobowego oraz elementy napędu elektrycznego. Należą do nich głównie silnik elektryczny i akumulator wysokiego napięcia. Naprawy podzespołów pojazdu i silnika spalinowego można wykonywać jak w przypadku konwencjonalnych samochodów. Usterkę w elektrycznym układzie napędowym zawęża się szczegółowymi analizami i pomiarami. Jeśli stwierdzimy usterkę w silniku elektrycznym, naprawimy uszkodzenie zgodnie z zaleceniami producenta

Napęd pojazdu elektrycznego składa się z silnika elektrycznego i akumulatora. Te elementy są zwykle bezobsługowe. Usterkę można często usunąć przez dokładne czyszczenie styków. Jeśli akumulatory zostaną uszkodzone, wiele warsztatów będzie musiało je wymienić dużym kosztem. W warsztatach ProfiAuto najpierw sprawdzamy wszystkie przewody elektryczne oraz poszczególne moduły akumulatorów. Jeśli jest tu błąd, możemy wymienić poszczególne części bez konieczności wymiany całego zespołu. W zależności od producenta akumulator pozwala na 1000 do 3000 cykli ładowania. Aby zapewnić Ci długą żywotność, zalecamy:

  • Unikaj ekstremalnych stanów naładowania: Optymalnie akumulator powinien być zawsze naładowany w przedziale od 20% do 80%.
  • Unikaj ekstremalnych temperatur: Temperatury poniżej -20 °C i wysoka temperatura uszkadzają akumulator.
  • Niska prędkość ładowania: Szybkie ładowanie jest wygodne, ale skraca oczekiwaną żywotność.

Naprawa samochodów hybrydowych wymaga nowych, stale rozwijanych kompetencji, co wynika z zasadniczych różnic w porównaniu z budową i działaniem tradycyjnych silników. Nieumiejętne próby dokonywania napraw "w przypadkowym" serwisie mogą zakończyć się unieruchomieniem samochodu hybrydowego. Zamiast eksperymentować, warto powierzyć swoją hybrydę specjalistom ProfiAuto , którzy zagwarantują najwyższą jakość obsługi.

Przegląd samochodów hybrydowych

Jak każdy pojazd napędzany benzyną lub olejem napędowym, pojazdy hybrydowe również wymagają regularnych przeglądów. Systematyczna konserwacja zapobiega awariom technicznym Twoich samochodów. Tylko w ten sposób można zachować gwarancję producenta i wartość pojazdu. Warto jednak wspomnieć, że samochody hybrydowe są tańsze w serwisowaniu, ponieważ mają mniejsze wymagania olejowe, rzadziej trzeba wymieniać świece zapłonowe czy elementy układu hamulcowego.

Najważniejszym elementem samochodu hybrydowego jest akumulator. Dlatego należy przywiązywać dużą wagę do właściwej pielęgnacji baterii. Naprawa lub wymiana akumulatora może być bardzo kosztowna.

Naprawa silników hybrydowych serwisach ProfiAuto

Ilość warsztatów oferujących usługi naprawy samochodów hybrydowych jest ograniczona. Wynika to z faktu, że serwis samochodów hybrydowych wymaga odpowiedniego wyposażenia oraz specjalistycznej wiedzy i umiejętności mechaników. Serwisy ProfiAuto świadczą pełen zakres obsługi i napraw samochodów z silnikami hybrydowymi. Podejmujemy się realizacji napraw zgodnie z oczekiwaniami i sugestiami klienta. Podczas wykonywania napraw samochodów hybrydowych przestrzegamy wszelkich procedur technologicznych, wymaganych przez producentów aut. Pracownicy warsztatów ProfiAuto posiadają wymagane uprawnienia pozwalające im na obsługę samochodów hybrydowych. Korzystając z usług warsztatów ProfiAuto, otrzymujesz gwarancję najwyższych standardów obsługi.


Najczęściej zadawane pytania:

  1. Czy samochody hybrydowe rzeczywiście rzadziej się psują?

    Samochody hybrydowe uznawane są za mniej awaryjne i najczęściej trafiają one do warsztatów ProfiAUto z powodu kolizji drogowych oraz w wyniku nieprawidłowej eksploatacji pojazdu lub wcześniejszych serwisowych.

  2. Naprawa hybrydy w ASO czy w niezależnym warsztacie?

    Większość kierowców nie jest świadoma, że pojazdy hybrydowe mogą być serwisowane w trakcie okresu gwarancyjnego poza ASO. Koszty takich napraw w Autoryzowanych Stacjach Obsługi i serwisach niezależnych mogą się znacząco różnić. W ASO wymianie będzie podlegać nie tylko uszkodzony element, ale cały zespół. W serwisach nieautoryzowanych istnieje natomiast możliwość wymiany jedynie uszkodzonych elementów. Z tego powodu zachęcamy do skorzystania z usług warsztatów ProfiAuto posiadających uprawnienia do serwisowania hybryd.

  3. Jakie usterki w hybrydach są najczęstsze? Czym się różnią takie usterki?

    Główną przyczyną awarii samochodów hybrydowych są zaniedbania w ich serwisowaniu. Do najczęstszych usterek hybryd zaliczamy:

    • Usterki układu akumulatorów wysokiego napięcia, które może powodować filtr kanału recyrkulacji powietrza układu HV.
    • Rozszczelnienie się układu chłodzenia w falowniku, które może być spowodowane zaniedbaniem wymiany płynu chłodzącego i okresowej weryfikacji szczelności układu.
    • Awaria układu baterii HV, wynikająca z dwóch wcześniejszych usterek,

    Aby uniknąć problemów z samochodami hybrydowymi zachęcamy do regularnego serwisowania go warsztatach ProfiAuto .