Oferta olejów silnikowych 5W - 30W w kontekście prawidłowego doboru

W ostatnim czasie rynek bardzo mocno uzbroił się w oleje w klasie lepkościowej 5W-30. Inwestycje w nowe technologie silników wymuszają na producentach olejów tworzenie nowych rozwiązań pozwalających dopasować się do danego typu silnika i pojazdu. Firma Flukar Sp. z o.o. podąża zgodnie z tym trendem, proponując szeroką gamę produktów 5W-30 dopasowanych do wymagań największych producentów silników.

Revline - oleje oparte o nowoczesną technologię M-Active

Opracowana przez ekspertów Rafinerii w Jaśle nowoczesna formuła M-Active wykorzystuje specjalne molekuły, zapewniając pełną aktywację mocy silnika i ochronę jednostki w najtrudniejszych warunkach pracy. Zastosowanie M-Active pozwala na utrzymanie optymalnej lepkości oleju, dając gwarancję niezawodności w pracy z silnikami samochodów nowych oraz tych z dużym przebiegiem.

Oleje Revline - oferta

Oferta olejów Revline otwiera olej typu C2/C3 - Revline Ultra Force C2/C3 5W30

To syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do stosowania w nowoczesnych samochodach osobowych i lekkich dostawczych. Współpracuje z wysokoprężnymi silnikami Diesla lub benzynowymi o zapłonie iskrowym z turbodoładowaniem lub bez, wyposażonymi w systemy redukcji spalin takie, jak DPF lub TWC. Spełnia wymagania techniczne Hyundai, Kia, Mitsubishi, Suzuki, w których zalecane jest stosowanie olejów spełniających normę ACEA C2/C3. Doskonale zabezpiecza silnik podczas całego okresu eksploatacji oleju oraz redukcję konsumpcji paliwa.

  • Volkswagen 502 00/505 00/ 505 01
  • Mercedes Benz 229.31, MB 229.51
  • PSA B71 2290
  • SAE: 5W/30
  • API: SN/SM/CF
  • ACEA: C2/C3
  • GM Dexos 2
  • BMW Longlife-04
  • Fiat 9.55535-S1

Dostępne pojemności: 1 L, 4 L, 20 L, 60 L, 205 L.

Revline Ultra Force C4 5W30

To syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do stosowania w najnowszych silnikach benzynowych oraz Diesla z turbodoładowaniem lub bez, spełniających normy emisji spalin Euro V i VI. Dedykowany w szczególności do najnowszych silników, w których wymagana jest podwyższona ochrona filtra cząstek stałych (DPF). Doskonale zabezpiecza silnik w niskich temperaturach, redukuje zużycie oleju w silniku oraz wydłuża jego żywotność.

  • SAE: 5W/30
  • Renault RN 0720
  • ACEA: C4

Dostępne pojemności: 1 L, 4 L, 20 L, 60 L, 205 L.

Revline Ultra Force C3 5W30

Jest wysokiej jakości syntetycznym olejem silnikowym przeznaczonym do stosowania w nowoczesnych, niskoemisyjnych silnikach benzynowych i Diesla, w samochodach osobowych, terenowych oraz lekkich dostawczych. Specjalna formulacja oleju zapewnia długą żywotność i doskonałą wydajność nowoczesnych silników zmniejszających emisję szkodliwych składników w spalinach (jak np. filtry cząstek stałych DPF).

  • SAE: 5W/30
  • API: SN/SM/CF
  • ACEA: C3
  • Volkswagen 504.00/507.00 502.00/505.00/505.01
  • Mercedes Benz 229.51, 229.31
  • BMW Longlife 04
  • Porsche C 30
  • Opel Dexos 2

Dostępne pojemności: 1 L, 4 L, 20 L, 60 L, 205 L.

Revline Ultra Force A5/B5 5W30

To syntetyczny olej silnikowy przeznaczony do najnowszych silników benzynowych oraz Diesla stosowanych w samochodach osobowych, dla których przewidziany jest olej o obniżonej lepkości wysokotemperaturowej HTHS. Spełnia wymagania techniczne Hyundai, Kia, Mazda, Volvo, w których zalecane jest stosowanie olejów spełniających normę ACEA A1/B1 lub ACEA A5/B5. Zalecany szczególnie do silników Forda wymagających spełnienia specyfikacji FORD WSS-M2C- 913-D. Zmniejsza zużycie paliwa oraz doskonale chroni silnik przed zużyciem.

  • SAE: 5W/30
  • API: SN/CF
  • ACEA: A5/B5, A1/B1
  • Ford WSS-M2C913-C
  • Ford WSS-M2C913-D
  • Jaguar Land Rover
  • STJLR.03.5003

Dostępne pojemności: 1 L, 4 L, 20 L, 60 L, 205 L.


Jak prawidłowo dobrać olej do swojego pojazdu posiadając tak szeroki zakres produktów tylko w tej samej klasie lepkościowej?

Przede wszystkim pod uwagę należy brać rekomendacje producenta. Wydawałoby się, że każdy z tych olejów jest taki sam, jednak różnice, które między nimi występują, w perspektywie długiej eksploatacji pojazdu mają bardzo duży wpływ na zabezpieczenie silnika i jego odpowiednie funkcjonowanie.

Pierwszym z ważnych aspektów jest lepkość wysokotemperaturowa HTHS. Poszczególni producenci określają jej dopuszczalny poziom, dzięki czemu silnik zalany olejem spełniającym ich wymagania zachowuje się optymalnie, przenosząc obciążenia panujące wewnątrz na odpowiednim poziomie. Jeżeli lepkość byłaby zbyt wysoka, silnik może być bardziej obciążony i w perspektywie dłuższego czasu eksploatacji jego wytrzymałość będzie znacznie spadać.

Drugim ważnym aspektem jest zawartość popiołów pozostałych po spaleniu próbki oleju. Badanie jest wykonywane na poziomie laboratoryjnym, jednak symuluje ono świetnie warunki panujące w silniku. Każdy silnik jest przystosowany do przyjęcia lub nieprzyjęcia odpowiedniej ilości popiołu, jego nadmiar i degradujący skład przyczynia się do niszczenia wnętrza silnika i przyspieszonej eksploatacji oleju. Każdy z olejów typu 5W-30 ma swój odpowiedni poziom popiołu, który pozostaje po jego spaleniu, jest to oczywiście związane z czułością silnika na jego zawartość.

Warto nie narażać silników w naszych samochodach na warunki pracy, do których nie są przystosowane. Dla "Kowalskiego" różnice są nieduże, a czasem żadne, jednak dla najbardziej zaawansowanych technologicznie rozwiązań, które obecnie znajdują się w naszych pojazdach, każdy szczegół ma bardzo duże znaczenie.

Flukar RefineryRevline Motor Oil

Zobacz materiały wideo


« powrót do listy