Profesjonalne sklepy i serwisy samochodowe

Składamy się z najlepszych części

Hamulce bębnowe - oszczędzaj czas i pieniądze

Okresowa kontrola

Należy pamiętać o okresowej kontroli ich stanu, np. co drugi przegląd pojazdu czyli powiedzmy 30 - 40 tys. km., a co jakiś czas, nie rzadziej niż po przebiegu 100 tys. km należy przystąpić do wymiany poszczególnych jego elementów.

W większości przypadków intensywnej eksploatacji pojazdu, kiedy zużycie okładzin nastąpiło w stosunkowo krótkim czasie (duże przebiegi roczne) dopuszczalna bywa wymiana jedynie szczęk bo inne elementy hamulca są zazwyczaj jeszcze w dobrej kondycji.

Gdy natomiast hamulec naprawiany jest w samochodzie starszym, nawet o umiarkowanym przebiegu, wtedy sprężyny ściągające, kliny, śruby lub krzywki mechanizmów samoregulacji, cylinderek hamulcowy są najczęściej skorodowane lub którakolwiek z tych części uległa uszkodzeniu. Jeżeli nawet jeszcze nie widać śladów wycieku płynu hamulcowego to bezwzględnie trzeba zastąpić wszystkie elementy układu nowymi. Nie ma sensu poświęcać czasu na zazwyczaj trudny demontaż układu hamulca bębnowego i wymieniać samych szczęk. "Zmęczenie materiału" spowoduje, że po krótkiej eksploatacji świeżo założonych szczęk będziemy musieli je wyrzucić do kosza bo "pociekł" wyeksploatowany cylinderek.


Przechodzimy do naprawy

Utarło się w zwyczaju, że w takiej sytuacji zamawiamy potrzebne części u naszego dostawcy.

Osobno szczęki hamulcowe, osobno cylinderki, osobno zestaw osprzętu szczęk, czyli niezbędne elementy mocujące, sprężyny i smar.

W niektórych przypadkach, kiedy niezbędny jest demontaż bębna wraz z piastą (np. Peugeot/Citroen) musimy także zakupić nakrętkę piasty czy jej pokrywę. Najczęściej należy także wymienić mechanizmy samoregulacji i tu czasami pojawiają się problemy, gdyż nie są one oferowane jako część zamienna i chcąc nie chcąc montujemy stare, narażając naszego klienta na nieprawidłowe działanie hamulca, a nas na rozpatrywanie reklamacji czyli nerwy, czas i koszty.

Zamówiliśmy części, często z różnych powodów różnych dostawców i powstaje następny problem, czy wszystko będzie do siebie "pasować", jeżeli pojawią się problemy, ponownie tracimy czas.

Zakładając, że wszystko już w porządku montujemy elementy, poświęcamy czas na montaż kolejnych, narażamy się na urazy i okaleczenia bo walka ze sprężynami nierzadko do łatwych nie należy. Kolejny krok to poprawność działania zamontowanych części i największy problem, to oczywiście mechanizmy samoregulacji. Jeżeli nawet zostały użyte nowe, to już nie zawsze za pierwszym razem wszystkie elementy chcą ze sobą współpracować i znowu tracimy czas na poprawki.


Oszczędzamy czas i pieniądze

Najlepszą metodą naprawy, gwarantującą zarówno oszczędność Waszych pieniędzy, czasu, pracy jak i 100% pewność działania będzie w takim przypadku użycie specjalnie przygotowanego przez TRW "superzestawu" (ang. Superkit).

"Superzestaw", oznaczony przez TRW typowym trzyliterowym skrótem GSK i czterocyfrowym kodem, zawiera kompletny, zmontowany fabryczne zespół hamulca szczękowego i cylinderek hamulcowy czyli:

szczęki hamulcowe, cylinderki hamulcowe, samoregulator, smar i wszystkie niezbędne elementy montażowe, w tym, jeżeli są potrzebne także nakrętki i pokrywy piasty koła (np. GSK1250 - Citroen ZX i Xsara i Peugeot 306).

Po złożeniu w fabryce całego zestawu jest on w 100% testowany, tzn. sprawdza się na stanowisku symulującym jego pracę od stanu w nowym bębnie, aż do osiągnięcia granicznego wymiaru. Tym samym mamy pewność jego pracy, szczególnie samoregulatora już bezpośrednio po zamontowaniu w samochodzie.

Dużą zaletą "superzestawu" jest jego szybki montaż (podłączenia wymaga tylko przewód hydrauliczny i linka hamulca) co oszczędza czas pracy mechanika. Zarazem zestaw taki gwarantuje, że klient nie pojawi się z reklamacjami.


« powrót do listy