Tania i skuteczna promocja warsztatu samochodowego
Jak pozyskać klientów bez wydawania majątku na reklamę? Wystarczy pomysłowość i trochę wolnego czasu, a resztę zrobi za nas internet. Nie trzeba dużego budżetu, by już niebawem o Twoim warsztacie dowiedzieli się wszyscy w okolicy.
W obecnych czasach głównym źródłem informacji stał się internet. Według statystyk aż 80 procent kierowców szuka mechanika w sieci. Dlatego każdy warsztat powinien być obecny online. Swoje działania powinniśmy rozpocząć od zbudowania prostej, ale estetycznej strony internetowej, która będzie naszą wizytówką. Ważne, by strona została zrobiona przez profesjonalistę, jeśli sami nie czujemy się na siłach, by ją stworzyć.
Dopełnieniem strony internetowej będzie założenie fan strony na Facebooku. W tym portalu społecznościowym obecnie jest prawie 16 milionów Polaków. Na pewno wśród nich są Twoi obecni, ale również potencjalni klienci. Dlatego zgodnie z maksymą "Jak Cię nie ma na Facebooku, to nie istniejesz" profil tam jest niezbędny. Nie możemy jednak poprzestać tylko na jego założeniu, ale trzeba go regularnie prowadzić. Wystarczą 2-3 ciekawe posty w tygodniu, pokazujące wykonywane przez nas usługi. Nie są potrzebne specjalne umiejętności. Doceniana jest transparentność i profesjonalizm prowadzonej komunikacji.
Kolejnym nieocenionym miejscem darmowej promocji warsztatu są fora internetowe. Obecni na nich pasjonaci motoryzacji szczególnie docenią fachową poradę motoryzacyjną. Dzieląc się naszą wiedzą, pokażemy profesjonalizm i wiedzę. Na pewno zostanie to docenione i z czasem przybędzie nam klientów. Musimy jednak pamiętać, by nasze posty były merytoryczne, a nie zawierały tylko reklamę warsztatu. Takie praktyki nie są mile widziane w społeczności forumowiczów i często są blokowane.
Warto również pamiętać o cyklu ProfiAuto PitStop, który jest organizowany corocznie w wielu polskich miastach. W trakcie spotkań kierowcy zapraszani są do skorzystania z darmowego przeglądu swojego auta. To doskonała okazja do zaprezentowania swoich usług i przekazania informacji o lokalizacji warsztatu.
Ostatnim, lecz nie mniej ważnym elementem promocji są... ulotki z kuponami rabatowymi, które możesz rozdać w trakcie akcji PitStop. Każdy z klientów doceni oferowany rabat, a przy okazji na ulotce możesz zaprezentować dodatkowe informacje z opisem świadczonych usług.
« powrót do listy