Profesjonalne sklepy i serwisy samochodowe

Składamy się z najlepszych części

Technika szybsza od mechanika

Zdarzyło ci się, że mechanik naprawiał twój samochód kilka razy, a mimo to wciąż pojawia się ta sama usterka? Być może problemem nie jest auto, ale brak solidnej wiedzy osoby, która zagląda pod maskę twojego auta.

- Polacy chętnie mówią o tym, że nie ufają mechanikom samochodowym, ale w rzeczywistości ufają, tylko najpierw ich sprawdzają - mówi Witold Rogowski, ekspert ProfiAuto, najszybciej rozwijającej się sieci na rynku samochodowych części zamiennych w Polsce. Z ankiet ProfiAuto wynika także, że Polacy nierzadko wciąż jeszcze wolą najpierw spróbować swoich sił w roli mechanika, zanim oddadzą auto profesjonalistom, a to też nie świadczy o zbyt dużym zaufaniu do tych ostatnich.

Prawdziwy problem tkwi jednak coraz częściej w tym, że producenci aut wprowadzają w nich innowacyjne rozwiązania technologiczne tak szybko i często, że mechanicy po prostu za nimi nie nadążają.

W szkołach zawodowych młodzi adepci sztuki naprawiania samochodów uczą się głównie podstaw, w dodatku od lat tych samych. Prawdziwej wiedzy nabywają dopiero w czasie praktyki w serwisie. To, czy będą w stanie naprawiać coraz bardziej skomplikowane urządzenia, którymi nafaszerowane są współczesne auta zależy więc od tego, czy szkolą się na bieżąco.

- Praktycznie każdy nowo wprowadzany na rynek model ma przynajmniej jeden system, którego nie było w poprzednim modelu. Właśnie dlatego autoryzowane warsztaty są zobligowane do wysłania pracowników na szkolenia dotyczące marek i konkretnych modeli samochodów, które obsługują. Warsztaty nieautoryzowane szkolą mechaników we własnym zakresie, co w praktyce oznacza czasem, że nie wysyłają ich, bo nie mogą sobie pozwolić, by kilku pracowników pojechało na trzydniowe szkolenie, lub po prostu nie chcą wydawać pieniędzy - mówi Witold Rogowski.

Szukając rozwiązania problemu, jakim jest na nadążanie za rozwojem technologii właściciele warsztatów coraz częściej decydują się na jedno z dwóch rozwiązań. Pierwsze, to wąska specjalizacja, bo pracując w wybranej "działce"œ mogą być bardziej skuteczni i łatwiej uzupełniać wiedzę. Drugi, to przystępowanie do sieci, takich jak ProfiAuto. Idea bycia "na bieżąco"œ z rynkiem technik motoryzacyjnych była jednym z głównych celów jej powstania.

- My sami szkolimy się bezpośrednio u producentów. Na przykład wiedzę dotyczącą układów hamulcowych czerpiemy bezpośrednio od specjalistów TRW i ATE, a układów elektrycznych z firmy bosh - mówi Witold Rogowski. - Mechanicy zrzeszeni w sieci mają więc do dyspozycji nie tylko organizowane przez nasz szkolenia, za które nie muszą płacić, ale dodatkowo jeszcze help desk, z którego mogą korzystać w razie nagłych przypadków - dodaje.   

Sieć ProfiAuto zaczęła powstawać od zrzeszania sklepów i hurtowni motoryzacyjnych. Dziś włączają się do niej właśnie warsztaty. - Już mamy ich ponad sto, plus długa kolejka oczekujących na naszą weryfikację - mówi Rogowski.
Dodajmy, że sieć działa dwutorowo: dla sklepów, hurtowni i warsztatów oraz dla ich klientów. Dlatego wszystkie placówki, które chcą ją współtworzyć są sprawdzani przez ekspertów ProfiAuto.

- Procedura wygląda tak, że hurtownie i sklepy motoryzacyjne zgłaszają po około pięć serwisów, z którymi współpracują. Następnie do tych miejsc jadą nasi eksperci, którzy sprawdzają, czy warsztat spełnia standardy o które nam chodzi, czyli: czy klient, którego do nich kierujemy nie ma tam zbędnych kłopotów, czy jest miło obsłużony, a jego auto skutecznie naprawione - wylicza Witold Rogowski. - Do sieci włączamy normalne, solidne, uczciwe warsztaty.

Serwisy, które działają już pod wspólną marką korzystają z reklamy i poleceń ze strony partnerów. Dodatkowym wsparciem dla nich jest też pomoc w razie problemów związanych np. z reklamacją oraz wspomniane szkolenia z obsługi klienta i techniczne.

Dlatego oddając auto do serwisu zawsze warto sprawdzić, czy mechanicy przeszli szkolenia z danego zakresu, albo czy warsztat należy do sieci, która zapewnia mu dostęp do takiej wiedzy. W przeciwnym wypadku może okazać isę, że mechanik będzie się "szkolił"œ na naszym aucie, a skutki takich eksperymentalnych napraw mogą być zaskakujące.

 

Informacja prasowa
Biuro Prasowe ProfiAuto
Wszelkie wypowiedzi zawarte w tekście są autoryzowane. Zarówno one, jak i cała treść, pozostają do dyspozycji redakcji.

***

ProfiAuto, to sieć niezależnych hurtowni, sklepów i warsztatów samochodowych, dostępna w 200 mniejszych i większych miastach w Polsce. W sieci ProfiAuto można dostać części renomowanych dostawców do wszystkich typów samochodów i zamontować je w profesjonalnym serwisie. Firma jest też organizatorem znanych, ogólnopolskich imprez motoryzacyjnych: ProfiAuto Show, Międzynarodowe Targi Wiedzy Technicznej i Szkoleń, Pikniki ProfiAuto, czy Drużynowe Mistrzostwa Mechaników Samochodowych.


« powrót do listy