Polacy nie potrafią jeździć po autostradach!

Eksperci motoryzacji krytykują zmiany w przepisach, które weszły w życie 1 stycznia 2011 r. Najbardziej kontrowersyjna jest ich zdaniem zmiana limitów prędkości, która spowodowała, że na autostradach kierowcy mogą rozpędzać się do 140 km/godz., a nie jak do tej pory - 130 km/godz. W Polsce mamy więc jedne z najszybszych autostrad w UE.
- Kompletnie nie rozumiem jaki jest sens wprowadzenia tego przepisu. Jeśli chcemy się chwalić, że mamy najwyższe limity austostradowe (poza dyskusją są oczywiście Niemcy), to byłoby dobrze gdybyśmy mieli również autostrady! Do obiecanego na Euro 2012 wyniku zostało nam mało czasu, do tego coraz częściej mówi się o zmianach planów. Moim zdaniem poszerzona granica tolerancji pomiaru prędkości (do 10 km/h) zachęca do utrzymywania na autostradzie 150 km/h - mówi Wotold Rogowski, ekspert ogólnopolskiej sieci motoryzacyjnej ProfiAuto.
Jego zdaniem - Każdy kierowca zna doskonale sytuacje, w których mamy na lewym pasie marudera jadącego 90 km/h. Nowy przepis nie rozładuje ruchu, spowoduje tylko, że "o mniej" będziemy przekraczali prędkość. Zwiększenie tolerancji również nie idzie z duchem czasu. Prędkościomierze w obecnych samochodach są dużo dokładniejsze niż suwak w fiacie 125 p.
- Niestety w Polsce skupiamy się na karaniu. Co bezpiecznego jest w tym, że świeżo upieczony kierowca może może w zgodzie z prawem jechać 140-150 km/h na autostradzie, jeśli nie potrafi sobie poradzić z hamowaniem na śliskiej drodze nie mówiąc już o "wychodzeniu" z poślizgu? Nie tędy droga... - mówi ekspert ProfiAuto. Teraz dopiero, pod naciskami Policji zamierza wprowadzić na pechowym odcinku ograniczenie prędkości i znaki informujące o szczególnym niebezpieczeństwie.

Co zrobić by po polskich drogach jeździło się wygodniej i bezpieczniej? Poprawić stan dróg! Taka odpowiedź była najczęściej wybierana przez internautów, którzy wzięli udział w sondażu przeprowadzonym przez ProfiAuto na łamach serwisu auto.dziennik.pl.
Spośród 520 osób, które odpowiedziały na pytanie "Co zrobić by po polskich drogach jeździło się wygodniej i bezpieczniej?", aż 330 (63,5%) respondentów wybrało odpowiedź: "poprawić stan dróg". Na drugim miejscu znalazła się odpowiedź "lepiej edukować kierowców" 17,5% , dalej: "podnieść wysokość mandatów" (13,5%) , a najmniej głosów zebrała odpowiedź "zwiększyć dopuszczalne prędkości na drogach" (5,6%).
Z sondażu ProfiAuto wynika zatem, że Polakom w poruszaniu się nie przeszkadzały dotychczasowe limity prędkości, ale stan dróg.

Wyniki sondażu auto.dziennik.pl oraz ProfiAuto:

PYTANIE: "Co zrobić by po polskich drogach jeździło się wygodniej i bezpieczniej?"

ODPOWIEDZI (520 respondentów):
- poprawić stan dróg: 63,5% - 330 głosów
- lepiej edukować kierowców: 17,5% - 91 głosów
- podnieść wysokość mandatów: 13,5% - 70 głosów
- zwiększyć dopuszczalne prędkości na drogach: 5,6% - 29 głosów

Co zmieni się w przepisach:
- Limit prędkości jazdy po autostradzie zwiększa się do 140 km/h
- Limit tolerancji przy pomiarze prędkości przez fotoradar zwiększa się do 10 km/h
- Fotoradary będą ustawiane tylko w miejscach niebezpiecznych
- Właściciel auta, który nie wskaże kierowcy na zdjęciu z fotoradaru może dostać mandat do 5000 zł.
- Na ukaranie mandatem kierowcy za wykroczenie stwierdzone pod jego nieobecność (np. złe parkowanie) jest 90 dni.


Informacja prasowa 13 stycznia 2011
Biuro Prasowe ProfiAuto
Jarosław Orzeł / Kobold Agencja PR
tel.: 721 181 915
Wszelkie wypowiedzi zawarte w tekście są autoryzowane. Zarówno one, jak i cała treść, pozostają do dyspozycji redakcji.

KONTAKT:
Witold Rogowski - ekspert motoryzacji
tel.: +48 606 330 013
tel.: +48 32 604 10 92
mail: rogowski@profiauto.pl

***
ProfiAuto, to sieć niezależnych hurtowni, sklepów i warsztatów samochodowych, dostępna w 200 mniejszych i większych miastach w Polsce. W sieci ProfiAuto można dostać części renomowanych dostawców do wszystkich typów samochodów i zamontować je w profesjonalnym serwisie. Firma jest też organizatorem znanych, ogólnopolskich imprez motoryzacyjnych: ProfiAuto Show, Międzynarodowe Targi Wiedzy Technicznej i Szkoleń, Pikniki ProfiAuto, czy Drużynowe Mistrzostwa Mechaników Samochodowych.


« powrót do listy