Winter is coming...
W dn. 18-19 stycznia w Chorzowie, w siedzibie Moto-Profil, właściciela marki ProfiAuto, odbędzie się Dev’s Kitchen - 24h maraton tworzenia prototypu innowacyjnego produktu, oparty na idei hackathonu. „Pod nóż” pójdą problemy związane z akumulatorami, szczególnie dokuczliwe w sezonie zimowym.
Uczestnicy edycji The Winter is coming maratonu Dev’s Kitchen, którzy pojawią się w siedzibie Moto-Profil, to studenci Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie. Skupią się na problemie niespodziewanie rozładowujących się akumulatorów. Ich zadaniem będzie „zaserwowanie” rozwiązania, które w oparciu o ideę IoT (Internet of Things) i chmurę obliczeniową będzie w stanie przewidzieć potencjalne kłopoty z porannym rozruchem, odpowiednio wcześniej powiadomić o nich kierowcę, a także zaproponować dopasowaną usługę serwisu samochodowego (świadczoną rzecz jasna przez jedyny słuszny, pomarańczowy warsztat samochodowy).
Maraton Dev’s Kitchen czerpie inspiracje z popularnej ostatnio formuły hackathonu. Odwrócone zostały w nim jednak proporcje związane z zasobami ludzkimi. W tradycyjnej formule dziesiątki lub setki uczestników pracują nad rozwiązaniem problemu, aby finalnie poddać się ocenie kilkuosobowego jury. Podczas Dev’s Kitchen w siedzibie Moto-Profil, w celu osiągnięcia wyznaczonego celu, ramię w ramię działać będzie pięciu uczestników, wspieranych przez siedmioosobową, doświadczoną załogę Moto-Profil i ProfiAuto.
Wszystko po to, aby opracować „przepis” na to, jak w ciągu jednej doby doprowadzić swój projekt do etapu tzw. proof of concept i zaprezentować go światu. Proof of concept oraz stworzenie modelu biznesowego to jedne z pierwszych kroków dla każdego start-up’u. Na ich podstawie powstają rozwiązania, czyli dowody na słuszność i wykonalność. To etap niezbędny dla w dalszego procesu prezentacji przed przyszłymi klientami.
W rezultacie The winter is coming, ekipa Dev's Kitchen ma udowodnić, że 24 godziny to wystarczający czas na to, by „wysmażyć” prototyp potencjalnego produktu. Przebieg wydarzenia zostanie udokumentowany, a spostrzeżenia mentorów i załogi posłużą do stworzenia bazy wiedzy, niezbędnej do realizacji podobnych projektów przez kolejne zespoły.
Partnerem akcji jest VARTA - producent akumulatorów.
« powrót do listy