Świeże pomysły na innowacje w motoryzacji
Motoryzacja inspiruje młodych wynalazców – to jeden z wniosków wynikających z zakończonej właśnie, polskiej edycji Microsoft Imagine Cup.
– Ważna jest innowacyjność i otwartość tego typu rozwiązań – podkreślają przedstawiciele sieci sklepów, hurtowni motoryzacyjnych i serwisów samochodowych ProfiAuto, którzy znaleźli się w krajowym jury tego największego, światowego konkursu technologicznego dla studentów.
Uczestnicy tegorocznej edycji Microsoft Imagine Cup chętnie pracowali nad projektami, związanymi m.in. z motoryzacją. Koncerny z branży automotive już od jakiegoś czasu intensywnie zajmują się systemami telematycznymi mogącymi m.in. przypominać o wizycie w serwisie samochodowym, powiadamiać o awarii części samochodowej, a nawet ją naprawiać. Młodzi, ambitni wynalazcy obserwują te trendy i poszukują własnych, elastycznych rozwiązań.
– To właśnie w trakcie takich wydarzeń jak Microsoft Imagine Cup rodzą się idee, wdrażane potem do realnej produkcji. To ważne, aby odpowiadały na prawdziwe potrzeby kierowców i były rozwiązaniami otwartymi. Między innymi dlatego zaangażowaliśmy się we współpracę z Microsoft – podkreśla Ilirjan Osmanaj z ProfiAuto.
Podczas krajowych finałów, które odbyły się 12 i 13 kwietnia, o możliwość reprezentowania Polski w światowych rozgrywkach Imagine Cup 2016 w Seattle walczyło 15 projektów dotyczących różnorodnych branż. Wyróżnienie ProfiAuto zdobył zespół TechnoZONE, który zaprezentował pomysł na system ostrzegający kierowcę o niebezpieczeństwie kolizji, zwiększający bezpieczeństwo na drodze, jaki może być zastosowany w samochodzie każdego typu. Zwycięzcami polskiego etapu zostali: UltraSonicSquad – z projektem Mouse3D pozwalającym, dzięki ultradźwiękom, wykorzystać możliwości trzech wymiarów w pracy na komputerze, Unicell – drużyna pracująca nad grą mobilną, w której kontrolujemy działanie organizmu jednokomórkowego oraz Psyllosoft – zespół, który stworzył wielosensorowy system wizyjny dla osób niewidomych.
– Wśród tegorocznych projektów zgłoszonych do konkursu, dostrzegliśmy sporo inspirowanych najnowszymi, motoryzacyjnymi trendami technologicznymi. Branże automotive i IT coraz ściślej ze sobą współpracują, dlatego cieszy nas, że eksperci ProfiAuto wsparli polską edycję Microsoft Imagine Cup – uzupełnia Rafał Czypryński, Microsoft Audience Lead
« powrót do listy