Niezależny aftermarket motoryzacyjny chce się rozwijać

Ośmiu na dziesięciu mechaników nie żałuje decyzji o założeniu serwisu motoryzacyjnego i jeszcze raz wybraliby tę formę działalności, rozpoczynając nowy biznes – wynika z badania przeprowadzonego w warsztatach ProfiAuto Serwis. Dobre nastroje w branży potwierdza też wzrost liczby nowych partnerów należącej do grupy Moto-Profil sieci: do 240 zrzeszonych firm dołączyło w ostatnich miesiącach aż sześć nowych hurtowni i sklepów motoryzacyjnych.

kolaż.jpg

Przeprowadzone wśród ponad 300 właścicieli warsztatów ProfiAuto Serwis badanie wykazało, że szukając dziś pomysłu na biznes, aż 84% mechaników ponownie zdecydowałoby się na założenie serwisu. Co więcej, ponad połowa z nich zachęcałaby też do prowadzenia warsztatu swoje dzieci lub znajomych (30% zdecydowanie poleciłoby zainwestowanie w serwis motoryzacyjny, a 26% poleciłoby). Ankieta przeprowadzona została na przełomie lipca i sierpnia 2023 r. i wzięli w niej udział właściciele punktów ProfiAuto Serwis z całej Polski.

Wyniki naszego badania wskazują, że prowadzenie własnego serwisu, wspartego przez ofertę dużej sieci, cieszy się coraz większym powodzeniem. W naszej opinii to nie regularna franczyza, a prowadzenie niezależnego punktu sprawia, że coraz więcej osób decyduje się na dołączenie do naszego modelu biznesowego. Dzięki temu nasi klienci mogą na własną rękę decydować o swoim rozwoju, jednocześnie korzystając z oferty szkoleń, dofinansowania do wyposażenia i narzędzi warsztatowych czy wsparcia marketingowego sieci ProfiAuto. Ma to też bezpośrednie przełożenie nie tylko na liczbę samych warsztatów, ale też na liczbę partnerów handlowych. Potwierdzeniem tego jest fakt, że tylko w tym roku dołączyło do nas sześć dużych, lokalnych sklepów i hurtowni motoryzacyjnych z całej Polski
– mówi Dariusz Chochel, manager ds. rozwoju nowych rynków w Moto-Profilu.

Nowi partnerzy ProfiAuto i Moto-Profilu w 2023 roku

Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy do sieci ProfiAuto dołączyli: CCS z Biłgoraja, ING Autotechnika z Kraśnika, MarCar z Cieszyna, Moto-Familia z Jelcza-Laskowic, Moto Trader z Włocławka, ProfiParts z Końskich. Poza nowymi punktami, również dotychczasowi partnerzy rozwijają swoje biznesy. Na otwarcie kolejnych oddziałów zdecydował się m.in. duży gracz na rynku podlaskim - Polamel (nowy punkt otworzył w Wysokiem Mazowieckiem), kielecki MotoArt (hurtownia we Włoszczowie), Auto-Express ze Stalowej Woli (nowy oddział w Leżajsku), Abak-Moto (Chrzanów i Poręba), Motores (Dębica), RD Dyl (Chorzelów), Moto-Gama (Zamość) i Auto Części Derkowski (Głubczyce).

W październiku br. nastąpią kolejne ważne kroki w rozwoju sieci. Dołączy do niej Tom Car z Konina. Na mapie Polski pojawią się też nowe punkty prowadzone przez dotychczasowych partnerów: Auto-Michaś w Piszu oraz Auto-Jarex w Międzychodzie. Łącznie sieć liczy już niemal 250 sklepów i hurtowni oraz ponad 2150 warsztatów w kraju i za granicą. Najwięcej z nich znajduje się w województwach: dolnośląskim, wielkopolskim oraz śląskim.

Jak podkreślają przedstawiciele ProfiAuto, bycie partnerem sieci to korzystanie z jej systemu benefitów, a jednocześnie nadal prowadzenie swojej niezależnej firmy, bez wiążących, wieloletnich umów franczyzowych. ProfiAuto działa bowiem w modelu synergii – filozofia sieci opiera się na tym, że zarabia zarówno właściciel zrzeszonej firmy, jak i właściciel marki ProfiAuto, jednak pełna decyzyjność pozostaje po stronie firmy partnerskiej. Otrzymuje ona jednocześnie wsparcie najbardziej rozpoznawalnej w Polsce marki na rynku warsztatowym, a także szereg rozwiązań do dyspozycji, m.in.: dostęp do niemal 8,5 miliona części w katalogu ProfiAuto, szkolenia dla pracowników, oprogramowanie ProfiBiznes do prowadzenia hurtowni, narzędzia marketingowe oraz atrakcyjne formy finansowania wyposażenia warsztatowego dla swoich klientów.

Podłożem pierwszych sukcesów założonej przez nas 30 lat temu firmy były: pomysł, odwaga i intuicja. Dziś biznes buduje się zupełnie inaczej – na dogłębnej analizie danych, wiedzy o konkurencji i zdolnościach kształtowania rynku. W obecnych realiach ogromne znaczenie ma znajomość potrzeb klientów, dla których nadrzędną wartością jest czas. Dlatego postawiliśmy na rozbudowany magazyn, szeroki asortyment produktów, efektywną logistykę oraz budowanie partnerstwa z warsztatami. Taką strategię umożliwia idei sieci ProfiAuto, dzięki której wiemy, że niezależna hurtownia może być naprawdę silnym graczem na rynku i wyznaczać trendy m.in. w obsłudze klienta. 30 lat naszej obecności w branży i wieloletnie członkostwo w sieci ProfiAuto jest tego najlepszym potwierdzeniem 
– mówi Dobiesław Hruszka, właściciel firmy Polamel, będącej członkiem sieci ProfiAuto.

« powrót do listy