Profesjonalne sklepy i serwisy samochodowe

Składamy się z najlepszych części

ProfiAuto

Bądź Profinformowany ...

Chcesz podzielić się z nami opinią i otrzymywać co miesiąc wysokiej jakości materiały przygotowane specjalnie dla członków sieci ProfiAuto Serwis?

Zostań subskrybentem ProfINFO...

ProfINFO - Newsletter

  • Serwis samochodu z czujnikiem TPMS
  • Klient nasz Pan?
  • Czy profesjonalna myjnia to dobry pomysł?

Temat miesiąca

Serwis samochodu z czujnikiem TPMS

Na polskich drogach szybko przybywa samochodów z układem TPMS (systemem monitorowania ciśnienia ogumienia). Zgodnie z aktualną dyrektywą unijną, wszystkie samochody kategorii M1 sprzedawane w Unii Europejskiej muszą być wyposażone w ten system. Każdy nowoczesny warsztat powinien posiadać wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi tego typu pojazdów.

 

Bardzo szybko przybywa na naszych drogach samochodów z układem TPMS (system monitorowania ciśnienia ogumienia). Zgodnie z aktualną dyrektywą unijną, wszystkie samochody kategorii M1 sprzedawane w Unii Europejskiej, muszą być wyposażone w ten system. Każdy nowoczesny warsztat musi mieć zatem wiedzę i umiejętności z zakresu obsługi tego typu pojazdów.

Zacznijmy od rozróżnienia dwóch rodzajów systemów monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Model pośredni określa wartość ciśnienia na podstawie pomiaru obrót kół w jednostce czasu za pomocą czujników stosowanych w systemie ABS oraz ESP. Z kolei system bezpośredni działa na zasadzie czujnika zainstalowanego w oponie. Można rozróżnić kilka rodzajów układów bezpośrednich:

- zintegrowane z zaworami powietrza (clamp-in lub snap-in),

- montowane na specjalnej opasce,

- montowane bezpośrednio w oponie, przystosowanej do wykorzystania takich czujników (m.in. REDI-sensor).

Zaletą czujników bezpośrednich jest krótki czas reakcji i rzeczywisty pomiar ciśnienia. Ich wadą jest wyższy (w porównaniu do modeli pośrednich) koszt eksploatacji. Żywotność niewymienianej baterii w czujniku wynosi maksymalnie 10 lat lub 150 000 km. Wpływ na faktyczny okres użytkowania ma wiele czynników – ciągłe korzystanie z samochodu, otwieranie auta za pomocą pilota, korzystanie z bezkluczykowego dostępu etc.

Każdy warsztat chcący obsługiwać samochody z układem TPMS musi zaopatrzyć się w odpowiednie narzędzia do ich naprawy i diagnostyki. Niezbędne będą także umiejętności i wiedza techniczna. Dobierając urządzenia serwisowe, należy najpierw sprawdzić, jakie czujniki będą serwisowane w naszym warsztacie:

- oryginalne (OEM) czy uniwersalne?

- stosowane w pojazdach na rynku europejskim (częstotliwość 433 MHz)?

- stosowane w pojazdach na rynku amerykańskim (częstotliwość 315 MHz)?

- jednego lub wielu producentów?

Warto również sprawdzić, czy urządzenie jest wyposażone w możliwość komunikacji ze sterownikiem TPMS za pomocą złącza diagnostycznego. Takie rozwiązanie sprawdzi się szczególnie w przypadku warsztatów zajmujących się głównie usługami wulkanizacyjnymi. Serwisy wyposażone w testery diagnostyczne powinny rozważyć opcję tańszą, bez łączności ze sterownikiem. Maszyna może posiadać również wiele udogodnień, takich jak: informację o zamiennikach stosowanych w danej marce, numer katalogowy zestawu naprawczego czy też wartość momentów dokręceń czujnika. Takie ułatwienia mają znaczący wpływ na skrócenie czasu pracy.

Należy pamiętać, że obsługa czujników, które są dość delikatne, wymaga stosowania odpowiednich narzędzi. Ważne jest również ich dokręcenie z odpowiednią siłą (wartość momentów dokręceń waha się od 0,3 Nm do kilku lub kilkunastu Nm).

 

Uwaga trend

Klient nasz Pan?

Proces obsługi Klienta jest bardzo ważny. Zazwyczaj pamięta się pierwsze wrażenie i moment odbioru samochodu po naprawie. Jak sprawić, by te wspomnienia były pozytywne?

Proces obsługi Klienta jest bardzo ważny. Zazwyczaj pamięta się pierwsze wrażenie i moment odbioru samochodu po naprawie. Jak sprawić, by te wspomnienia były pozytywne?

Dbanie o relacje z Klientem to długofalowy proces. Zazwyczaj tego typu zaangażowanie procentuje po wielu latach. Na przykład, gdy zadowolony Klient poleca nasz serwis swoim znajomym, a oni promują go dalej. Dzięki temu klientów przybywa, a nasz zarobek stale rośnie.

Budowę pozytywnych i długofalowych relacji z użytkownikiem samochodu musimy rozpocząć już od rozmowy telefonicznej. W jej trakcie musimy pamiętać, by dokładnie wysłuchać Klienta, zadać dodatkowe pytania, dzięki czemu uzyskamy całkowity obraz sytuacji. Następnie umawiamy wizytę na konkretną godzinę, tak by wystarczyło czasu na rozmowę i spokojną naprawę samochodu.

Po przyjeździe do warsztatu witamy się z Klientem, podchodzimy do auta, oceniamy jego stan techniczny oraz zakładamy zabezpieczenia wnętrza. To też dobry moment na zaproponowanie produktów i usług będących w promocji lub przydatnych ze względu na wiek i stan samochodu (zakup felg aluminiowych, pokrowców, odgrzybianie klimatyzacji etc.). Następnie wystawiamy zlecenie naprawy wraz z przybliżonym określeniem ceny usługi.

Przed przystąpieniem do naprawy informujemy Klienta o możliwości skorzystania z poczekalni (jeśli naprawa potrwa do godziny) lub proponujemy zamówienie taksówki. W trakcie reperacji auta również nie zapominamy o kontakcie z właścicielem samochodu. Jeśli wykryjemy dodatkowe usterki lub konieczne będzie domówienie dodatkowych części, to najpierw dzwonimy do Klienta, a następnie kontynuujemy pracę.

Zakończenie procesu naprawy samochodu i wydanie auta właścicielowi jest równie istotne, co początek spotkania. Przed odbiorem samochodu jeszcze raz omawiamy wszystkie szczegóły z Klientem, dostarczamy mu opis wykonanych napraw oraz wystawiamy fakturę lub paragon. Przekazujemy także informację o koniecznych pracach do wykonania w przyszłości. Na koniec próbujemy umówić kolejną wizytę, zachęcamy do skorzystania z dodatkowych usług naszego serwisu i żegnamy Klienta.

To czy Klient wróci do naszego serwisu, by ponownie skorzystać z jego oferty, zależy od nas samych. Musimy pamiętać o początkowym i końcowym pozytywnym wrażeniu. Dlatego kilka dni po naprawie warto wykonać kontrolny telefon i sprawdzić zadowolenie kierowcy z wizyty w naszym warsztacie.

Chcesz się dowiedzieć więcej o obsłudze Klienta i technikach sprzedaży? Przyjedź na szkolenie ProfiRacing Cup i poznaj wszystkie szczegóły.

Problem i rozwiązanie

Rozważam rozszerzenie oferty usług świadczonych przez mój warsztat. Czy profesjonalna myjnia to dobry pomysł?

Każdy sposób na przyciągnięcie Klienta do naszego serwisu jest dobry. Inwestycja w myjnię nie tylko przynosi zarobek, ale tworzy warsztatowi możliwość zaoferowania programu lojalnościowego.

Każdy sposób na przyciągnięcie Klienta do naszego serwisu jest dobry. Inwestycja w myjnię nie tylko przynosi zarobek, ale tworzy warsztatowi możliwość zaoferowania programu lojalnościowego. Do otwarcia prostego stanowiska myjącego nie jest wymagane pozwolenie na budowę. W ramach dodatkowych usług można zaoferować nie tylko mycie karoserii, ale także na przykład pranie tapicerki. Jeśli myjnia nie będzie miała w okolicy intensywnej konkurencji, to inwestycja szybko się zwróci. Co więcej, Klient odbierający z warsztatu czysty samochód z dużym prawdopodobieństwem wróci zadowolony i poleci znajomym nasze kompleksowe usługi.

Z jakich ekologicznych rozwiązań korzystam w warsztacie?

To ciekawe!!!

Szkoły techniczneCzy rozważałeś kiedykolwiek poszukiwanie pracowników do swojego warsztatu w... szkołach technicznych?

Współpraca z nimi daje dużą szansę na znalezienie odpowiednich kandydatów już na początkowym etapie kształcenia. Młody pracownik dużo szybciej się uczy i nabywa odpowiednie umiejętności. To inwestycja długoterminowa, ale z zyskiem dla obydwu stron. Poza tym, taka współpraca buduje pozytywny wizerunek warsztatu i zaufanie do niego jako pracodawcy.

Rozrywka

XIV edycja ProfiAuto Show 2017 nadjeżdża z piskiem opon. Za kilkanaście dni widzimy się na jednym z największych wydarzeń motoryzacyjnych w Polsce. Trzeciego i czwartego czerwca Międzynarodowe Centrum Kongresowe w Katowicach zamieni się w stolicę branży aftermarket. Na miejscu przygotowaliśmy setki paneli szkoleniowych i wiele atrakcji

Chcecie poznać szczegóły? Koniecznie dołączcie do wydarzenia ProfiAuto Show 2017 na Facebooku.

XIV edycja ProfiAuto Show 2017

Zapraszamy ponownie

W kolejnych odsłonach PROFINFO doradzimy w takich kwestiach, jak:

  • sprzedaż dodatkowych usług,

  • wykorzystanie przynależności do sieci warsztatowej,

  • techniki prezentacji ceny,

  • tworzenie ekologicznego warsztatu.

BĄDŹ PROFINFORMOWANY!!!

Archiwum

Przegapiłeś poprzednie wydanie ProfINFO? Sprawdź archiwum: