Profesjonalne sklepy i serwisy samochodowe

Składamy się z najlepszych części

ProfiAuto

Bądź Profinformowany ...

Chcesz podzielić się z nami opinią i otrzymywać co miesiąc wysokiej jakości materiały przygotowane specjalnie dla członków sieci ProfiAuto Serwis?

Zostań subskrybentem ProfINFO...

ProfINFO - Newsletter

  • Duże możliwości małego warsztatu
  • Klient narzeka i nie jest zadowolony z usług Twojego serwisu? A może wyszukuje powodów by nie zapłacić Ci za Twoją ciężką pracę?
  • Rozpoznawanie usterki na odległość

Temat miesiąca

Rozreklamuj swój serwis!

Jesteś dobrym mechanikiem. Bardzo dobrym mechanikiem. Doskonale wiedzą o tym Twoi klienci. Niestety tylko oni...

Jesteś dobrym mechanikiem. Bardzo dobrym mechanikiem. Doskonale wiedzą o tym Twoi klienci.
Niestety tylko oni... 

Tymczasem wystarczy kilka prostych tricków, aby przyciągnąć zupełnie nowych klientów i zwiększyć obroty:

  • Zadowolony klient to najlepsza reklama. Postaraj się, aby „mówił o tobie na mieście” tylko dobrze.
  • Poszukaj miejsc, z którymi możesz współpracować: np. myjnie samochodowe, stacje benzynowe. Tam gdzie często pojawiają się kierowcy, powinna pojawić się też Twoja reklama.
  • Zrób cos niestandardowego! Zainwestuj w nietypową akcję promocyjną. Czy słyszałeś o PitStopach ProfiAuto albo o programie telewizyjnym Projekt Warsztat?
  • Organizuj sezonowe promocje, bezpłatne przeglądy przed zimą czy kontrole akumulatorów przed wakacjami

Uwaga trend

„Odpicuj” proces przyjmowania klienta w warsztacie!

Czy Twoja ekipa jest w stanie naprawić pojazdy lepiej i rzetelniej? Upewnij się, że pamiętacie o kilku elementach...

Do Twojego warsztatu trafiają klienci, którzy wcześniej serwisowali samochody w ASO? Ty i Twoja ekipa jesteście w stanie naprawić ich pojazdy lepiej i rzetelniej? Upewnij się, że pamiętacie o elementach, do których przywykli podczas korzystania z autoryzowanego serwisu.

Sprawdź, czy zwracasz uwagę na te czynności:

  • Uprzejme przywitanie klienta.
  • Precyzyjne ustalenie zakresu prac i terminu wykonania.
  • Wskazanie klientowi widocznych usterek – aby przygotować go i pomóc zrozumieć koszty.
  • Uzupełnienie formularza lub zlecenia przyjęcia samochodu do warsztatu.
  • Dokładne zebranie informacji o kliencie oraz naprawie.
  • Jeśli klient nie posiada książki napraw samochodu – założenie jej, aby możliwa była dokumentacja historii napraw samochodu.
  • Wydrukowanie zlecenia warsztatowego z wyszczególnionymi czynnościami oraz kosztorysem.
  • Zaproponowanie na czas naprawy samochodu zastępczego (odpłatnie lub nieodpłatnie) lub zamówienie klientowi taksówki.
  • Przejęcie samochodu (wraz z dowodem rejestracyjnym) od klienta oraz odpowiednie zabezpieczenie go.

Problem i rozwiązanie

Klient nie odbiera naprawionego samochodu z warsztatu...

Przeczytaj jak odzyskać pieniądze i zmusić go do usunięcia pojazdu?

Problem: Klient nie odbiera naprawionego samochodu z warsztatu. Jak odzyskać pieniądze i zmusić go do usunięcia pojazdu?

Rozwiązanie: Jeśli nieuczciwy klient uchyla się od płacenia i odebrania pojazdu pomimo, iż wcześniej wyraził zgodę na naprawę – sięgnij po środki formalne. Wystaw fakturę, a po upływie terminu jej płatności, wezwanie do zapłaty. Jeśli to nie poskutkuje – zgłoś sprawę do Sądu. Tematem powinien zająć się komornik.

Co przede wszystkim wpływa na pozytywną opinie klienta o warsztacie?

To ciekawe!!!

Amerykańscy naukowcy z MIT zbierają informacje, które w przyszłości mogą wpłynąć na decyzje podejmowane przez autonomiczne pojazdy. Chodzi o decyzje moralne, związane z ludzkim życiem i zachowaniem pojazdów podczas wypadków.

Można je sugerować za pośrednictwem strony
http://moralmachine.mit.edu

Zapraszamy ponownie

W kolejnych odsłonach PROFINFO podpowiemy m.in.:

  • jak w pełni wykorzystać możliwości niewielkiego serwisu?
  • czy warto prowadzić całodobowy warsztat?
  • jak poradzić sobie z trudnym klientem?
  • w jaki sposób wygenerować oszczędności w warsztacie?

Archiwum

Przegapiłeś poprzednie wydanie ProfINFO? Sprawdź archiwum: