Profesjonalne sklepy i serwisy samochodowe

Składamy się z najlepszych części

Rozpoznawanie usterki na odległość

Klient jadąc swoim samochodem zauważa poważną usterkę. Dzwoni do warsztatu, prosząc o szybką diagnozę i pomoc. Jak sprawnie zdiagnozować pojazd na odległość, nie mając do niego dostępu na miejscu?

Oczywiście nie da się w pełni rozpoznać awarii bez "wjechania na kanał" czy też "zajrzenia pod maskę". To oczywista oczywistość. Jednak nie takiej odpowiedzi oczekuje od nas klient. Dlatego powinieneś przede wszystkim wypytać go o wszystkie możliwe objawy awarii jego auta. Dokładna diagnoza telefoniczna na pewno pomoże Ci ocenić na pierwszy "rzut oka" z jak poważnym tematem masz do czynienia.

Oprócz wypytania o szczegóły powinieneś także przekazać klientowi istotne informacje, które ograniczą dalsze uszkodzenie samochodu. Jeśli po wstępnym rozpoznaniu ocenisz, że auto jest niezdolne do dalszej jazdy to przekaż tę informację klientowi, zaproponuj transport do swojego serwisu i dokładne oględziny na miejscu. Jeśli nie dysponujesz swoją lawetą samochodową to nawiąż współpracę z osobą, która mogłaby dla Ciebie holować auta do warsztatu. To bardzo istotne by klient poczuł, że trafił do sprawdzonego serwisu, oferującego kompleksową obsługę.

Po przyjeździe do warsztatu zapewnij klienta, że pierwsze co zrobisz to dokładnie rozpoznasz usterkę i przedstawisz mu kompleksowy plan naprawy. Dopiero po akceptacji przez klienta planu i jego wyceny przystąp do działania.

Pamiętaj również, by w rozmowie z klientem być przede wszystkim miłym i starać się go uspokoić. Większość usterek da się naprawić, dlatego trzeźwo podchodź do tematu i takim też podejściem staraj się "zarażać" Twojego klienta.


« powrót do listy