Profesjonalne sklepy i serwisy samochodowe

Składamy się z najlepszych części

ProfiAuto

Bądź Profinformowany ...

Chcesz podzielić się z nami opinią i otrzymywać co miesiąc wysokiej jakości materiały przygotowane specjalnie dla członków sieci ProfiAuto Serwis?

Zostań subskrybentem ProfINFO...

ProfINFO - Newsletter

  • Całodobowy warsztat - czy to ma sens?
  • Jak wygenerować dodatkowe oszczędności?
  • Co zrobić ze źle zamówioną częścią?

Temat miesiąca

Całodobowy warsztat - czy to ma sens?

Samochód to tylko maszyna. Zdarza się, że odmawia posłuszeństwa w najmniej spodziewanym momencie, bez względu na porę dnia czy nocy. W takiej okoliczności z poradą przychodzą warsztaty samochodowe, świadczące kompleksowe usługi w zakresie naprawy przez całą dobę. Przejdź dalej i dowiedz się czy takie rozwiązanie zwiększy ruch również w Twoim serwisie.

Samochód to tylko maszyna. Zdarza się, że odmawia posłuszeństwa w najmniej spodziewanym momencie, bez względu na porę dnia czy nocy. W takiej okoliczności z poradą przychodzą warsztaty samochodowe, świadczące kompleksowe usługi w zakresie naprawy przez całą dobę.

Menadżerowie niezależnych serwisów samochodowych nieustannie poszukują rozwiązań podnoszących konkurencyjność firmy na rynku. Sposobem, który zyskuje coraz większą popularność i uznanie wśród warsztatowców, jest całodobowe świadczenie usług.

– Zerwanie paska klinowego i koniec jazdy. Środek nocy. Szybkie poszukiwanie w sieci jakiejś pomocy, wykonanie telefonów do firm "24h". Po telefonie przyjechali, odholowali samochód do warsztatu i naprawili. Przyczyną okazał się napinacz paska klinowego – wspomina Grzegorz, klient jednego z całodobowych warsztatów w Warszawie.

W co powinieneś zaopatrzyć Twój serwis, zanim zamienisz go w całodobowy?

Niezbędne wyposażenie

Mechanik świadczący usługi przez całą dobę musi zaopatrzyć się w samochód z lawetą. Szansa, że awaria będzie miała miejsce w okolicach warsztatu jest mało prawdopodobna; licz się z koniecznością przetransportowania auta. Podstawą jest także zorganizowanie i przystosowanie stanowiska serwisowego do sytuacji wymagających natychmiastowego działania.

Rozważając rozszerzenie działalności o dodatkowe godziny, konieczne będzie również ustalenie odległości, w jakiej świadczone będą usługi. Istotne jest, by warsztat, który podejmuje się rozszerzenia oferty o godziny nocne, był zlokalizowany w miejscu o dużym skupisku mieszkańców i najlepiej przy często uczęszczanej drodze. Holowanie pojazdu do warsztatu przez kilkadziesiąt kilometrów jest zwyczajnie nieopłacalne.

Nocna zmiana

Nocą w warsztacie powinno pracować przynajmniej dwóch mechaników. Jeden, który w razie konieczności uda się po uszkodzony samochód i drugi, który w tym czasie będzie dokonywał napraw na miejscu oraz odbierał kolejne zgłoszenia. Szczególnie nocą trzeba być czujnym. Do częstych należą przypadki, w których warsztaty oferują się jako całodobowe, a po 22.00 nie sposób się do nich dodzwonić. Otwierając całodobowy zakład, należy być gotowym do przyjęcia zgłoszenia w każdym momencie.

Spróbuj także obniżyć dodatkowe koszty związane z utrzymaniem warsztatu. Nocą warsztat powinien być gotowy do działania, ale nie oznacza to bezczynnego wyczekiwania na telefon. Pracownicy przychodzący do warsztatu na wieczorną zmianę, mogą pracować efektywnie przy reparacji zalegających pojazdów. Zwiększa się ergonomia pracy, a skraca czas serwisowania.

Realną barierą może okazać się utrudniony dostęp do części zamiennych. Z pewnością należy przekonać się czy współpraca z hurtownią możliwa jest również po godzinach pracy. Jeżeli w okolicy brakuje dostawców oferujących tak szeroki zakres usług, wspólnie z właścicielem wybranego punktu naprawy pojazdu, warto rozważyć uruchomienie dodatkowej usługi dla firmy.

Warsztat całodobowy może być rentownym rozwiązaniem - wymaga jednak odpowiedniego zaplanowania. To pomysł dla zakładów o dobrych lokalizacjach, takie miejsca mogą liczyć na stały napływ klientów w nietypowych godzinach.

Uwaga trend

Dodatkowe oszczędności dla Twojego serwisu

Są rzeczy, które pozwalają zadbać o nasze finanse i te, które wyglądają na korzystne dla naszej kieszeni jedynie z pozoru. Podpowiadamy, jakie rozwiązania wprowadzić w warsztacie samochodowym, by zoptymalizować koszty jego utrzymania. Czy największe oszczędności przyniesie zmiana oświetlenia, czy też zwiększenie efektywności pracy? Kliknij i przekonaj się sam.

Rosnące ceny funkcjonowania warsztatów samochodowych zmuszają ich właścicieli do poszukiwania oszczędności. Podpowiadamy kilka prostych rozwiązań, które pozwolą obniżyć koszty utrzymania zakładu.

Największe opłaty na warsztacie generują energochłonne narzędzia, ale często to nie jedyne "pożeracze" prądu. Miejscem ujścia energii są również nieszczelne układy ciśnieniowe. Nawet najmniejsze pęknięcie może spowodować straty, dlatego dobrą praktyką jest ich regularna kontrola.

Jasno, ale nie drogo

Często nie doceniamy oszczędności, jakie przynosi zmiana oświetlenia. Tradycyjne świetlówki stosowane w wielu warsztatach pochłaniają niemal tyle energii, co duży telewizor LCD. Wymieniając je na energooszczędne diody LED, ich moc zmniejsza się z 72W do 24W, a jakość światła pozostaje bez zmian. Choć żarówki ledowe kosztują więcej niż zwykłe - zużywają o wiele mniej energii, a ich żywotność sięga nawet kilku lat ciągłego użytkowania.

Ukryte pożeracze energii

Dodatkowe źródła oszczędności znajdziemy również w korzystaniu z funkcji oszczędzania energii drukarek, komputerów i innych urządzeń. Najczęściej przy zakupie wyposażenia pomijana jest weryfikacja klasy efektywności energetycznej sprzętu. To podstawowy błąd, ponieważ parametry, nawet podobnych do siebie urządzeń, mogą się bardzo różnić. Nie zostawiajmy także żadnych urządzeń włączonych (szczególnie na noc) ani w trybie uśpienia – za każdym razem należy je wyłączyć.

Nie trzeba przekonywać o efektach racjonalnego używania oświetlenia. Wyłączenie go w pustej części hali czy wygaszenie co drugiej, gdy światło dzienne dostatecznie doświetla wnętrze, szybko przynosi odczuwalne dla portfela efekty.

Warto zorientować się także czy pracownicy stosują się do zasad oszczędności, uświadamiając im jednocześnie korzyści, jakie płyną z energooszczędnych praktyk. Przemyślane zarządzenie emisją prądu każdorazowo przekłada się na redukcję opłat na poziomie nawet kilku tysięcy złotych w skali roku.

Problem i rozwiązanie

Zakupiłeś części, które nie pasują do samochodu klienta. Co zrobić w takiej sytuacji?

Skontaktuj się z hurtownią, w której dana część była zakupiona i zasięgnij informacji w kwestii zwrotu. Jeżeli transakcja odbyła się przez Internet, masz 14 dni na dokonanie zwrotu bez podania przyczyny. W innym przypadku pozostaje odsprzedanie niepasującej części, przykładowo za pomocą promocji w warsztacie. Dzięki temu pozbędziesz się niepotrzebnej części, przy okazji pozyskując nowego klienta.

Skontaktuj się z hurtownią, w której dana część była zakupiona i zasięgnij informacji w kwestii zwrotu. Jeżeli transakcja odbyła się przez Internet, masz 14 dni na dokonanie zwrotu bez podania przyczyny. W innym przypadku pozostaje odsprzedanie niepasującej części, przykładowo za pomocą promocji w warsztacie. Dzięki temu pozbędziesz się niepotrzebnej części, przy okazji pozyskując nowego klienta.

Warsztat może odmówić reklamacji usługi w przypadku:

To ciekawe!!!

ProfiAuto Usługi to nowatorska aplikacja, która automatyzuje przebieg wizyty serwisowej w Twoim warsztacie. Dzięki niej poznasz wszystkie szczegóły serwisowanego samochodu. Bez problemu zamówisz także odpowiednie części i przyspieszysz proces obsługi klienta. Przy okazji dowiesz się o aktualnych promocjach i wydarzeniach w sieci ProfiAuto.

Wprowadź swój serwis w XXI wiek, kliknij w link i pobierz aplikację. Zajmie Ci to nie dłużej niż trzy minuty.

Rozrywka

Mercedes-Benz AMGMercedes AMG, czyli usportowiona edycja niemieckiej marki kończy 50 lat. Wiecie, że początkowo samochody AMG (skrót od nazwisk obu założycieli firmy: Aufrecht, Melcher oraz Grossapach – miejscowości, gdzie urodził się pierwszy z nich) produkowano na potrzeby sportu i specjalnych klientów?

Od tamtej pory zmieniło się wiele, prócz filozofii: "jeden silnik, jeden człowiek", co oznacza, że niezmiennie od 50 lat każda jednostka jest ręcznie składana przez jednego mechanika. Jego nazwisko jest umieszczane na tabliczce przymocowanej do głowicy silnika. To właśnie on będzie zajmował się naprawą silnika, gdy ten trafi do AMG.

 

Zapraszamy ponownie

W kolejnych odsłonach PROFINFO podpowiemy w kwestiach takich, jak:

  • jakość w obsłudze klienta,

  • naprawa samochodu z napędem hybrydowym,

  • właściwa diagnostyka,

  • wybór najlepszych pracowników.

BĄDŹ PROFINFORMOWANY!!!

Archiwum

Przegapiłeś poprzednie wydanie ProfINFO? Sprawdź archiwum: