Profesjonalne sklepy i serwisy samochodowe

Składamy się z najlepszych części

Demo cars działają na emocje

Zdaniem Witolda Rogowskiego, eksperta sieci motoryzacyjnej ProfiAuto.pl, samochód jest w Polsce wciąż traktowany jako "dobro" luksusowe, takie jak złoto, czy nieruchomości. 
- Nawet zakup seryjnego "jeździdełka" jest wciąż odbierany w kategoriach wzrostu statusu społecznego, czy wręcz luksusu - mówi Witold Rogowski. 
Być może to jeden z powodów dla których polscy przedsiębiorcy chętnie inwestują w reprezentacyjne samochody. - Taki "marketingowy" zabieg jest popularny nawet mimo tego, że czasem może mieć odwrotny od zamierzonego skutek, czyli wzbudzać"¦ zawiść. W naszym kraju wciąż funkcjonuje stereotyp: jeśli prywatnie masz super furę, to z pewnością musiałeś kraść i oszukiwać - komentuje Witold Rogowski. 
Co innego w przypadku samochodów firmowych. - Jeśli firma jest silna, stabilna i ciągle się rozwija, to odpowiednie dobranie floty samochodowej wzbudza zaufanie. I to nie tylko u nas. Taki trend przyszedł do nas z zachodu - mówi ekspert ProfiAuto.pl.

Ruchoma wizytówka
Osobną kategorię samochodów firmowych stanowią tzw. demo cars, czyli auta demonstracyjne. Specjalnie przygotowane samochody mogą być ozdobą i atrakcją organizowanych przez firmę eventów, w których uczestniczy wiele osób (np. stoisk na targach). 
- Samochody typu demo cars są popularne szczególnie w firmach związanych z motoryzacją, ale nie brakuje też przykładów z innych branż. Choćby show car red bulla - mówi Rogowski. Dodaje, ze show car, czy demo car to jeden z najtańszych i bardziej skutecznych sposobów, by zwrócić uwagę na firmę, produkt, czy stoisko. Przede wszystkim dlatego, że samochody - szczególnie te niezwykłe, czy luksusowe - wzbudzają emocje. 
Przygotowanie samochodu-wizytówki, wbrew pozorom, wcale nie musi być drogie. W tej roli może się świetnie sprawdzić nie tylko nowy, ale też używany samochód, który i tak trzeba poddać gruntownej przebudowie. Natomiast wybór modelu samochodu zależy od tego do czego i gdzie chcemy go wykorzystywać. 
Już niedługo w Polskę wyruszą trzy nowe auta demonstracyjne sieci ProfiAuto.pl: Ford Mustang, Mitsubishi Lancer Evolution IX i Lotus Elise S1. 
- Wybraliśmy te trzy modele, żeby mieć "reprezentantów" z każdego kontynentu: USA, Japonii i Europu. Każde z tych aut ma inny charakter, ale też każde rzuca się w oczy i robi wrażenie na drodze - mówi Łukasz Kopiec z ProfiAuto. Auta zostały specjalnie przerobione: ozdobione logotypami firm, w Lotusie dodatkowo fotele i elementy deski rozdzielczej obszywane są skórą alcantara, w Mitsubishi podniesiono moc do 340 koni, a Mustangu został wyposażony w nowe felgi MSW i sprężyny obniżające marki Eibach. 

Zapomniane wyścigi
W epoce Roberta Kubicy w Formule 1 ideałem był bolid F1. W przypadku zakupu takiej "zabawki" musimy jednak pamiętać, że do jej transportu potrzebny będzie dodatkowy samochód. Dlatego warto przed podjęciem decyzji określić zadania jakie postawimy przed demo, czy show car'em, a dopiero potem myśleć o wyborze marki, typu samochodu i konkretnych przeróbkach. 
Paradoksalnie, choć Polacy kochają samochody, w naszym kraju wciąż mało wykorzystywanym narzędziem promocji są rajdy. 
- Ponieważ rajdy nie cieszą się w Polsce zbytnim zainteresowaniem mediów, również reklamodawcy niechętnie wybierają tę właśnie formę promocji. Choć w wielu krajach jest to działający na dużą skalę biznes - mówi Witold Rogowski. 
Firmy motoryzacyjne starają się jednak przełamać ten trend. Także dlatego demonstracyjne cacka sieci, których oficjalna premiera nastąpi 26 maja na targach ProfiAuto Show w katowickim Spodku, będą pełnić nie tylko reprezentacyjne funkcje. - Będą one tworzyć także ProfiAuto Racing Team, czyli naszą firmową stajnię w ramach której będziemy startować w zawodach samochodowych - mówi Łukasz Kopiec.

ZDJĘCIA
https://picasaweb.google.com/orzel.j/ProfiAutoDemoCars?authuser=0&feat=directlink

Biuro Prasowe ProfiAuto.pl
Jarosław Orzeł 
tel.: 721 181 915 begin_of_the_skype_highlighting 721 181 915 end_of_the_skype_highlighting
Wszystkie wypowiedzi zawarte w tekście są autoryzowane. Zarówno one, jak i cała treść, pozostają do dyspozycji redakcji.

KONTAKT:
Witold Rogowski
tel.: +48 606 33 00 13 begin_of_the_skype_highlighting +48 606 33 00 13 end_of_the_skype_highlighting
mail.: rogowski@profiauto.pl


« powrót do listy