"Wilk w owczej skórze" gotowy do startów.

Powstał pierwszy polski, rajdowy Mitsubishi Colt Evo!

450 koni, poniżej trzech sekund do setki, karoseria Mitsubishi Colta i auto części Lancera Evolution – w Polsce powstał najmocniejszy, rajdowy egzemplarz „malucha” koncernu z trzema diamentami w logo. Obecnie jest to jedyny taki w Polsce i zaledwie trzeci na świecie Colt Evo. Samochód należy do Kluza Rally Team - zespołu sponsorowanego przez sieć sklepów motoryzacyjnych ProfiAuto. Pojazd jest już gotowy do startu w tegorocznym sezonie Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski (GSMP).

Skonstruowane przez Waldemara Kluzę Mitsubishi Colt Evo, jest pierwszym takim samochodem powstałym w Polsce i jednocześnie pierwszym, który będzie ścigał się w cyklu GSMP. Maksymalna moc generowana przez 4-cylindrowy silnik (4G63 MIVEC 16V, 2.0 DOHC) o pojemności 1997 cm3, to 450 koni mechanicznych. Połączenie wagi (1100 kg) z mocą niemal pół tysiąca KM, pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie poniżej trzech sekund. Jak zapowiada Kluza, samochód może osiągać szczytową moc nawet 600 koni mechanicznych.

Prace nad samochodem rozpoczęły się już w styczniu, a zakończyły w listopadzie 2013 roku. Wykorzystano wyłącznie najlepsze części samochodowe. Karoserię przygotowano w Zabrzu, natomiast samochód złożono w podkrakowskiej Skawinie. Podczas przygotowań doszło do niespodziewanego zdarzenia – pożaru warsztatu samochodowego, w którym znajdowało się auto. Mitsubishi Colt EVO nie uległo jednak uszkodzeniu i już wkrótce zaprezentuje się w pełnej krasie - po raz pierwszy podczas memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w Wieliczce 22-23 marca 2014 r.

– Jesteśmy już po pierwszych testach, które wypadły bardzo pomyślnie. Cały team jest bardzo zadowolony z wyników i z niecierpliwością czekamy na inaugurację nowego sezonu. Potencjał samochodu jest ogromny, co będziemy chcieli udowodnić podczas tegorocznego sezonu GSMP, w tym po raz pierwszy podczas marcowego memoriału Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza – mówi kierowca rajdowy Waldemar Kluza.

Kolejny raz nowy samochód Kluza Rally Team zobaczyć będzie można na trasach odcinków Górskich Samochodowych Mistrzostw Polski, m.in. w Załużu, Limanowej, Sopocie i Siennej. Być może to właśnie dzięki tym startom Waldemar Kluza uzupełni katalog swoich osiągnięć, wśród których znajdują się tytuły: Wicemistrza Polski w klasyfikacji generalnej GSMP 2010, Mistrza Polski GSMP klasy N+2000 w 2011 roku oraz Wicemistrza Polski GSMP N+2000 w 2012 roku.

Specyfikacja techniczna Mitsubishi Colt EVO:

- Silnik: 4G63 MIVEC 4-cylindrowy, 16V, 2.0 DOHC

- Elektronika silnika: MoTeC M800

- Elektronika dyfrów: MoTeC MDC

- Pojemność silnika: 1997 cm3

- Moc maksymalna: 450 KM

- Turbo: Evo IX RS

- Maksymalny moment: 728Nm

- Skrzynia biegów: 5-cio biegowa, sekwencyjna

- Sprzęgło: stalowe, suche, dwutarczowe

- Napęd: stały na cztery koła

- Zawieszenie: Reiger

- Hamulce: Evo IX Brembo VO, wentylowane, pływające tarcze

- Opony: Michelin

- Felgi: ARCASTING

- Koła: asfalt: 9x18" i 8x18''

- Waga: 1100 kg.

- Bezpieczny zbiornik paliwa ATL RACING FUEL CELLS 20L wraz z kolektorem wewnętrznym

- Bezpieczne złączki i przewody paliwowe, hamulcowe oraz olejowe KRONTEC

- Pedaliera TILTON

- Wyświetlacz AIM MXL Strada + zegar turbo ORECA


« powrót do listy