Podsumowujemy 15 edycji ProfiAuto Show

Ponad 420 000 gości, blisko 210 godzin atrakcji łącznie w trakcie wszystkich dotychczasowych edycji ProfiAuto Show i 4-krotne powiększenie powierzchni targowej na przestrzeni 15 lat. Przygotowaliśmy statystyki pokazujące rozwój największej tego typu imprezy motoryzacyjnej w Polsce południowej. Targi są bardzo ważnym wydarzeniem zarówno dla marki, jak i jej partnerów handlowych.

Tegoroczna edycja ProfiAuto Show okazała się rekordowa pod wieloma względami – m.in. liczby wystawców i odwiedzających ich stoiska mechaników. Rzut okiem w statystyki dotyczące wszystkich piętnastu edycji targów pokazuje skalę imprezy. Podczas tych lat ProfiAuto Show odwiedziło ogółem ponad 420 000 gości, którzy przez ponad 210 godzin mieli okazję korzystać z motoryzacyjnych atrakcji. Wystawcy przygotowali łącznie około 2000 stoisk. Imponująco rozrosła się także powierzchnia targowa. Pierwsze targi zorganizowano na około 7 tysiącach metrów kwadratowych, a edycja 2018 to aż 20 tysięcy metrów kwadratowych powierzchni wystawienniczej.

Idea targów motoryzacyjnych ma się bardzo dobrze. Na przykładzie ProfiAuto Show doskonale widać, że takie imprezy są chętnie i tłumnie odwiedzane, pod warunkiem, że jest pomysł na ich kształt i rozwój. Od wielu lat mówimy o naszych targach jako o święcie motoryzacji. To przede wszystkim wydarzenie organizowane z myślą o partnerach i dostawcach. Przedstawiciele firm, którzy na co dzień kontaktują się głównie zdalnie, mogą wreszcie wspólnie usiąść i porozmawiać. Jest to bliskie partnerskiemu podejściu i filozofii biznesu, zgodnie z którą działamy – wyjaśnia Piotr Tochowicz, prezes firmy Moto-Profil.

Targi od wielu lat mają rangę międzynarodową. Dla przedstawicieli hurtowni i sklepów motoryzacyjnych oraz środowiska warsztatowego są okazją do zapoznania się z najważniejszymi propozycjami topowych marek i uczestnictwa w merytorycznych szkoleniach. Dla wystawców to możliwość integracji z klientami i zaprezentowania nowości produktowych. Dla pasjonatów motoryzacji, wśród których znajdują się przecież także przedstawiciele dwóch wcześniejszych grup, ProfiAuto Show jest świetną rozrywką. Wydarzenie ma również wymiar lokalny, bo to jedyne targi motoryzacyjne organizowane w centrum stolicy Śląska, w nowoczesnym Międzynarodowym Centrum Kongresowym i kultowym Spodku. Dlatego od wielu lat wspierane są patronatem prezydenta miasta.

Od piętnastu lat jesteśmy świadkiem niesamowitej ewolucji targów organizowanych przez Moto-Profil, zarówno pod kątem liczby wystawców oraz odwiedzających, jak i prezentowanych rozwiązań z branży automotive. Nowoczesna hala wystawiennicza pozwala na zorganizowanie zabudowy na wysokim poziomie, a my, jako wystawcy, nie możemy być oderwani od realiów współczesnego rynku motoryzacyjnego i musimy bardzo szybko reagować na następujące na nim zmiany. Tę możliwość dają nam organizatorzy targów ProfiAuto Show, dlatego na pewno spotkamy się w Katowicach w przyszłym roku – podkreśla Jarosław Danel z firmy Monroe, uczestniczącej w targach jako wystawca od pierwszej edycji.

Historia imprezy rozpoczęła się w 2004 roku pod nazwą Międzynarodowe Targi Wiedzy Technicznej i Szkoleń. Wówczas po raz pierwszy czołowi producenci części zamiennych przedstawili swoją ofertę wsparcia technicznego dla niezależnych serwisów samochodowych. Stopniowo formuła ulegała poszerzeniu – kolejnym edycjom zaczęły towarzyszyć, oprócz prezentacji branżowych, także pokazy i atrakcje skierowane do szerszej publiczności. Od 2009 roku wydarzenie nosi oficjalną nazwę ProfiAuto Show i co roku wzbogacane jest o aktualne motoryzacyjne trendy.

W tym roku działaliśmy pod hasłem „Nowa era motoryzacji”. Jak wynika z frekwencji, idea prezentacji najnowszych rozwiązań branżowych bardzo dobrze się sprawdziła. ProfiAuto Show 2019 na pewno będzie nową odsłoną targów. Przy imprezie o tej skali prace nad kolejną edycją zaczynają się tuż po zakończeniu poprzedniej, ale o szczegółach poinformujemy za jakiś czas – dodaje Piotr Tochowicz.

Zobacz wirtualny spacer pod targach ProfiAuto Show 2018

 


« powrót do listy