2021 – rok na pełnej prędkości!

Minione 12 miesięcy było dla ProfiAuto wyjątkowo intensywnym czasem. Zwiększyła się liczba partnerów, wzrosły zyski, rozwinęły się też projekty z wykorzystaniem nowoczesnych, pionierskich technologii. Przedstawiciele sieci podsumowali ostatnie cztery kwartały i przedstawiają prognozy na rok 2022 zarówno dla ProfiAuto, jak i branży aftermarketowej w Polsce.

- Stosunkowo szybko przystosowaliśmy nasz biznes do warunków pandemicznych w 2020 roku. Dzięki temu w 2021 mogliśmy kontynuować kierunek wprowadzania rozwojowych dla Moto-Profilu i sieci ProfiAuto projektów. Coraz śmielej inwestujemy w nowe technologie, jak oprogramowanie ProfiBiznes do efektywnego zarządzania sklepem lub hurtownią motoryzacyjną, ProfiAuto Wirtualny Warsztat czy aplikacja ProfiAuto dla kierowców. Te rozwiązania to przyszłość nie tylko naszej firmy, ale i branży. Jednocześnie profesjonalizujemy sieć warsztatów, wspierając ją szkoleniowo, marketingowo oraz za pomocą coraz obszerniejszego i zróżnicowanego pod kątem dostawców katalogu części zawierającego ponad 350 tysięcy referencji. Ta dywersyfikacja oraz skala naszego biznesu okazały się kluczowe w sytuacji, gdy cały świat miał problemy z produkcją i wysyłkami komponentów z uwagi na pandemię. Będą też równie ważne dla każdego sklepu, hurtowni czy warsztatu w nowym roku – prognozuje Michał Tochowicz, prezes zarządu firmy Moto-Profil, będącej właścicielem marki ProfiAuto.

Sieć ProfiAuto nadal rośnie

Sytuacja rynkowa w ostatnich dwóch latach sprzyja niezależnym dystrybutorom części motoryzacyjnych. Potwierdzeniem tego – a jednocześnie siły marki ProfiAuto – było zwiększenie liczby nowych partnerów o kolejne 4 sklepy i hurtownie motoryzacyjne. Łącznie sieć liczy już 260 sklepów i hurtowni oraz ponad 2200 warsztatów w kraju i za granicą.

Nowoczesne technologie dla aftermarketu i kierowców

Rok 2021 był kolejnym krokiem w rozwoju pionierskich dla firmy i branży dystrybutorów części rozwiązań. Dotyczyło to m.in. ProfiAuto Wirtualnego Serwisu – oprogramowania na bazie wirtualnej rzeczywistości, która pomoże zrewolucjonizować system kształcenia mechaników w Polsce.

W październiku 2021 przedstawiciele ProfiAuto i Katowickiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zorganizowali „I Wojewódzki Turniej Młodych Mechaników VR”, a podczas towarzyszącej mu konferencji „Szkoła Przyszłości” przedstawili realizowany od grudnia 2021 program wprowadzenia jej do szkół.

Marka rozwijała także aplikację ProfiAuto dla kierowców, która jest odpowiedzią na zmieniający się profil klienta – osoby często korzystającej z urządzeń mobilnych i oczekującej nowoczesnych rozwiązań. Dzięki aplikacji kierowca może szybko i łatwo umówić się na wizytę u profesjonalnego mechanika w okolicy, śledzić wydatki na paliwo czy rozłożyć naprawy na dogodne raty 0%.

- Choć zawsze koncentrujemy się na bieżących potrzebach rynku i naszych partnerów, myślimy perspektywicznie, na miarę XXI wieku. Bacznie obserwujemy nie tylko zmieniające się przepisy krajowe i unijne, ale także nowe pokolenia klientów i mechaników. Widzimy, że postępująca cyfryzacja usług oraz elektryfikacja branży motoryzacyjnej niesie za sobą konieczność wprowadzania rozwiązań, które staną się za kilka, kilkanaście lat standardem. Jako świadoma swojej pozycji, nowoczesna firma, chcemy być liderem tych zmian i zapewnić klientom narzędzia, dzięki którym staną przed konkurencją, a nie będą jej w przyszłości gonić – mówi Adam Kapek, wiceprezes Moto-Profil.

Spotkania i wydarzenia – ProfiAuto Racing Cup i ProfiPower Tour

Po covidowej przerwie, w 2021 roku powróciły spotkania z cyklu ProfiAuto Racing Cup. Odbyły się w kilkunastu miastach w Polsce, Czechach i na Słowacji. Wzięło w nich udział 468 mechaników, którzy najpierw szkolili się z zakresu „Jak prowadzić i rozwijać rentowny warsztat?”, a następnie rywalizowali na torze kartingowym.

Po kilku miesiącach nieobecności przedstawiciele ProfiAuto po raz kolejny zorganizowali ProfiPower Tour, który w 2021 roku odbył się aż 72 razy. Wspólnie z partnerami ProfiAuto odwiedziliśmy 576 warsztatów. Wydarzeniom towarzyszyła promocja, w ramach której za zakup części ProfiPower przedstawiciele serwisów otrzymywali nagrody.

Swoją premierę w poprzednim roku miał także konkurs „Rozpędź się do 200”. Przedstawiciele 200 warsztatów ProfiAuto Serwis, które zgromadziły największą liczbę punktów motoPROFIT wybranych dostawców, otrzymywali w nim nagrody rzeczowe do wyboru (smartfon, laptop lub ekspres ciśnieniowy), strony www serwisu czy tablice na zlecenia.

Nowe projekty marketingowe i rozwój marki ProfiPower

W roku 2021 marka ProfiAuto nadal przeprowadzała zakrojone na szeroką skalę działania promocyjne. Dotyczyły zarówno samej sieci, jak i wprowadzonej w roku 2020 marki własnej części i akcesoriów motoryzacyjnych – ProfiPower. W związku z jej popularnością, oferta ProfiPower powiększyła się na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy o nowy asortyment. Poza wprowadzonymi przed dwoma laty akumulatorami, filtrami i elementami układu hamulcowego, są to teraz także m.in. kosmetyki samochodowe czy elementy zawieszenia.

W poprzednim roku dział marketingu i PR postawił także na nową formę promocji, sprofilowaną pod kątem mediów społecznościowych i treści wideo. Kampania internetowa „Łowcy Usterek” promująca sieć ProfiAuto Serwis oparta została na 4 spotach dystrybuowanych w Internecie. Filmy z udziałem kabaretu Łowcy.B na kanałach YouTube, Facebook, Instagram i TikTok łącznie obejrzało (częściowo lub całkowicie) niemal 6 200 000 internautów. Łączna liczba wyświetleń sięgnęła aż 9 milionów widzów.

- Zgodnie z duchem czasu, umocniliśmy nasze działania promocyjne w Internecie. Przykładem tego była kampania „Łowcy usterek” stworzona z kabaretem Łowcy.B, która przyniosła znakomite efekty w postaci niemal 7 milionów widzów, dopasowanych do grup odbiorczych. Sportowy profil marki podkreśliło zostanie sponsorem tytularnym Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski („ProfiAuto RSMP”) w poprzednim sezonie, który to cykl ma wierne grono fanów w Polsce. Strategie marketingowe opieramy więc zarówno na aktualnych trendach, jak i warunkach, w jakich funkcjonuje obecnie świat. Ważne jest dla nas to, że działamy efektywnie, a jednocześnie nadal wyznaczamy nowe standardy promocyjne w branży – mówi Łukasz Kopiec, członek zarządu Moto-Profil.

Potwierdzeniem intensywnych działań w mediach społecznościowych jest pozycja ProfiAuto na Facebooku. Obecnie to jeden z najpopularniejszych fanpage’y motoryzacyjnych w Polsce. Stronę obserwuje ponad 110 tysięcy osób, a same reklamy osiągnęły niemal 64 miliony wyświetleń.

Marka ProfiAuto jest także bardzo aktywna w mediach tradycyjnych. Kampanie telewizyjne w roku 2021 to niemal 1000 spotów w czasie maj-grudzień 2021, a kanały, na których były emitowane, to m.in.: TVN (pogoda i sport w głównym wieczornym paśmie), TVN24, TVN Turbo, TTV, National Geographic.

Dzięki reklamom i innym działaniom marketingowym, łącznie w 2021 r. w mediach pojawiło się 4500 publikacji o ProfiAuto (w tym artykułów prasowych). Dzięki temu marka dotarła do ponad 32 milionów odbiorców.

Nieunikniona elektryfikacja i przygotowanie do zmian w kolejnych latach

Przedstawiciele marki bardzo dokładnie monitorują kierunek elektromobilności i już teraz przygotowują się do zapowiadanych przez Unię Europejską zmian. Dotyczy to również cyberbezpieczeństwa oraz dostępu do danych, które mogą mieć kluczowy wpływ na rozwój i utrzymanie dobrej kondycji niezależnego rynku motoryzacyjnego. Ułatwia to m.in. obecność przedstawicieli firmy w radzie nadzorczej TEMOT International – międzynarodowego stowarzyszenia dystrybutorów części, współpracującego z organizacjami lobbującymi na rzecz branży aftermarketowej, jak np. FIGIEFA. Przełożeniem tego na bieżącą działalność marki były m.in. zintensyfikowane w 2021 roku szkolenia z naprawy samochodów hybrydowych czy wyposażonych w systemy wspomagające kierowcę – ADAS.

- W tym i kolejnych latach „elastyczność” będzie w branży aftermarketowej kluczowym słowem. W kontekście pandemii, zmian legislacyjnych czy wyzwań logistycznych, dystrybutorzy części muszą dopasowywać swoje procedury, systemy i procesy biznesowe do gwałtownych zmian na rynku. Tak, jak robimy to w ProfiAuto. Wymaga to zgranego zespołu, perspektywicznego spojrzenia oraz dobrej współpracy z partnerami biznesowymi. Podstawą i wyróżnikiem naszych działań od początku działalności firmy były – i zawsze będą – otwarte oraz transparentne relacje z klientami. Połączenie takiego podejścia wraz z dalekowzrocznym spojrzeniem i wykorzystaniem nowoczesnych technologii, to według nas recepta na sukces w roku 2022 i kolejnych – dodaje Michał Tochowicz.

 


« powrót do listy