Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Najnowsze

Nazwy aut trudne do wymówienia

10 czerwca 2013

Świat motoryzacji pełen jest obco brzmiących słów, na których można sobie połamać język. Stanowią duże wyzwanie dla naszego aparatu mowy. Niby znamy i używamy je na co dzień, ale ich poprawna wymowa wcale nie jest taka oczywista. Oto kilka przykładów nazw aut, których prawidłowa artykulacja może Was zaskoczyć: Na pierwszy ogień idzie auto-ogień, czyli Pagani Huayra:

Czytaj więcej

Londyńska kampania „don’t drink and drive” szokuje

7 czerwca 2013

Wstrząsnąć tak, by serce przestało bić, a buty same zsunęły się ze stóp pomimo zawiązanych sznurówek – chyba takie jest założenie najnowszej kampanii „don’t drink and drive”, za którą stoi londyński oddział agencji reklamowej Leo Burnett. W zeszłym tygodniu zamieściłem tu sporo przykładów przeróżnych akcji społecznych na rzecz bezpieczeństwa na drodze, lecz ta bije je wszystkie na głowę swoją agresywnością. Jazda po alkoholu może być tragiczna w skutkach, ale i kampania, jak się okazuje, która za motto obiera powyższe zdanie, również może mieć nieciekawy finał. Ostatecznie chyba nikt nie umarł, na pewno jednak wizyta w toalecie w pewnym londyńskim pubie... czytaj dalej »

Czytaj więcej

Micra z nowym wyglądem

6 czerwca 2013

Nissan Micra jest samochodem dobrze wszystkim znanym – pasuje do każdej torebki i można go otwierać obcasem. To popularne w miejskiej dżungli auto zostało poddane zabiegowi faceliftingu. Producent postanowił zmienić układ zderzaka, nadał nowy wyraz grillowi i reflektorom. Tylny zderzak również uległ drobnym poprawkom, zastosowano LED-owe światła oraz przedłużono klapę bagażnika. Wnętrze zyskało nową konsolę środkową, poprawiono stylizację zegarów i zastosowano kwadratowe wloty powietrza. Micra może pochwalić się wielofunkcyjnym wyświetlaczem nawigacji, posiada port USB i wejście Aux-in. W zależności od wersji, klienci mogą wybrać sobie ulubiony kolor tapicerki i praktycznie dowolnie spersonalizować wykończenie poszczególnych elementów wnętrza.

Czytaj więcej

Otwierasz maskę auta, a tam…

5 czerwca 2013

Lodówka lodówce nierówna. Ta jest dziełem firmy Smeg, która w kooperacji z Fiatem stworzyła unikalne w swojej formie urządzenie elektryczne – chłodziarkę Smeg 500, nawiązującą swoją stylistyką do kultowego auta. Właśnie miała premierę w Paryżu i od czerwca, czyli już od kilku dni, można ją kupić bezpośrednio na stronie producenta. Ma 100 litrów pojemności i dostępna jest w trzech kolorach: białym, czerwonym i zielonym. Jej cena wynosi 5500 euro. Plus VAT. To jest więcej niż połowa wartości nowego Fiata 500. Cały koncept wpisuje się w dość szeroki nurt przedmiotów codziennego użytku, inspirowanych motoryzacją, które zostały zaanektowane przez współczesną sztukę urządzania... czytaj dalej »

Czytaj więcej

Co „piszczy” w Internecie, czyli przegląd najnowszych filmów na kanale Youtube

4 czerwca 2013

Coś dla miłośników Twittera i Facebooka Volkswagen Karmann Ghia – to chyba pierwszy samochód na świecie, który jeździ na tzw. ‘lajki oraz polubienia’. Studenci z USA przerobili oryginalnego niemieckiego klasyka z 1967 roku na samochód elektryczny i połączyli z urządzeniem, które przetwarza wiadomość z Facebooka lub tweet w sygnał elektryczny, wprawiając silnik w ruch. Amerykańscy studenci lobbują tym projektem na rzecz praktycznej edukacji. Swoją drogą zastanawiam się, czy media społecznościowe mogą być w podobny sposób spożytkowane przez wielkie koncerny samochodowe np. w promocji lub reklamie aut elektrycznych.

Czytaj więcej