Twój blog motoryzacyjny

Nowe BMW serii 5 w pełnej krasie. Ma większe wymiary, ale nie dotyczy to nerek

Miesiąc po debiucie Mercedesa Klasy E, BMW przedstawiło nową serię 5. Niemcy powstrzymali się od ekstrawaganckiego stylu serii 7, czy XM, stawiając na elegancję i klasyczne piękno.

BMW serii 5 urosło względem poprzednika

Mierzy 5060 mm długości (+97 mm), 1900 mm szerokości (+32 mm) i 1515 mm wysokości (+36 mm), przy rozstawie osi wynoszącym 2995 mm (+20 mm).

Według szefa designu, Domagoja Dukeca, zamierzeniem było „stworzenie najbardziej eleganckiego BMW”.
W rezultacie marka nie zdecydowała się na gigantyczne nerki, które charakteryzują choćby nową Siódemkę. Dość zachowawczy jak na BMW grill dobrze jednak koresponduje z podwójnymi lampami i czarnym wypełnieniem zderzaka.

Z tyłu też nie ma kontrowersyjnych linii, debiutują za to nowe lampy, które zachodzą na klapę bagażnika.

Wnętrze zostało zaprojektowane od podstaw

Kierowca ma do swojej dyspozycji dwa połączone ekrany – cyfrowe zegary (12,3 cala) i multimedia (14,9 cala) oraz całkowicie nową kierownicę i dźwignie zmiany trybów jazdy. W standardzie są światła LED, ekoskóra, podgrzewane fotele, czy dwustrefowa klimatyzacja.

Bagażnik oferuje 520 l pojemności w wersji spalinowej i plug-in oraz 490 l, gdy mowa o odmianie elektrycznej.

BMW serii 5 2023 – co pod maską?

Wersją bazową jest model 520i z 4-cylindrową 2-litrową jednostką o mocy 208 KM. Dla miłośników diesli przewidziano na początek model 520d z 2-litrową doładowaną jednostką wysokoprężną o mocy 197 KM (dostępny również w wersji xDrive). W obydwu przypadkach mamy do czynienia z miękką hybrydą oraz 8-stopniową skrzynią Steptronic.

W ofercie nie zabraknie też hybryd plug-in, które jednak dołączą do gamy nieco później. Mowa o wersji 530e i 550 e xDrive. Pierwsza zaoferuje 300 KM, a na samym prądzie pokona do 100 km. Druga o mocy 489 KM wyróżni się zasięgiem wynoszącym maksymalnie 90 km.

Z kolei elektryczna odmiana Piątki, czyli BMW i5 będzie występować w odmianie eDrive40 z pojedynczym silnikiem o mocy 340 KM i w wersji M60 z konfiguracją dwusilnikową o mocy 601 KM. Słabszy wariant umożliwi pokonanie między 477 a 582 km, a mocniejszy – od 455 do 516 km.

W obydwu przypadkach akumulator ma 81,2 kWh pojemności. Można go będzie ładować za pomocą pokładowej ładowarki o mocy 11 kW, lub opcjonalnej o mocy 22 kW. Maksymalna moc ładowania prądem stałym wynosi 204 kW.

BMW serii 5 jak wygląda cennik?

Próg wejścia do świata nowej Piątki zaczyna się od 255 000 zł, które trzeba zapłacić za bazową wersję benzynową 520i. Diesel 520s wyceniono na 270 000 zł i 285 zł w przypadku xDrive. Elektryczny modeli5 eDrive40 zaczyna się od 345 000 zł, a mocny wariant i5 M60 xDrive kosztuje okrągłe 500 000 zł.

Zdjęcia: BMW


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze