Twój blog motoryzacyjny

Oto Ferrari Daytona SP3. Ma unikalną stylistykę i wolnossące V12

Ferrari Daytona SP3 to najnowszy model z serii Icona, który dołączy do rodziny – modelu Monza SP1 i SP2 z 2018 roku. Może poszczycić się najmocniejszym silnikiem spalinowym w historii włoskiej marki.

W 1967 roku w 24-godzinnym wyścigu w Daytona Beach na Florydzie, czyli na terytorium Forda, całe podium zajęło Ferrari z modelem 330 P4, 330 p3/P4 i 412P. Do tego wydarzenia nawiązuje najnowsze dzieło z Maranello, które dumnie nosi nazwę Daytona.

Ferrari Daytona SP3 wygląda trochę jak La Ferrari Aperta,
z którym dzieli karbonowy monokok

 Ferrari Daytona SP3

Projektanci inspirowali się kształtami historycznych modeli Ferrari z lat. 60., tworząc analogowe superauto o emocjonującym wyglądzie.

Zarówno podwozie, jak i karoseria wykonane zostały w całości z materiałów kompozytowych, używanych w lotnictwie (m.in. kevlar, włókno węglowe) w celu uzyskania jak najniższej masy. W sumie Daytona waży tylko 1485 kg.

Kluczową rolę w konstrukcji superauta odegrała aerodynamika i system chłodzenia

Ferrari twierdzi, że Daytona ma „najwyższy poziom pasywnej wydajności aerodynamicznej” wśród wszystkich modeli w gamie. Udało się to osiągnąć dzięki innowacyjnym rozwiązaniom z zakresu zarządzania rozpraszaniem ciepła oraz projektowi systemów chłodzenia.

Ferrari Daytona SP3
Na szczególną uwagę zasługuje tylne ożebrowanie, które odprowadza ciepło z komory silnika i wraz z potężnym dyfuzorem zapewnia odpowiednią siłę docisku. Przy prędkości 200 km/h wynosi ona aż 240 kg.

Ferrari Daytona SP3 wykorzystuje 6,5-litrowe wolnossące V12, które kręci się do 9500 obrotów

Generuje 840 KM i 697 Nm momentu obrotowego. Napęd bazuje na jednostce 812 Competizione, ale ma szereg aktualizacji i dodatkowo zmodyfikowany dolot i układ wydechowy. Ferrari popracowało nad zmniejszeniem masy i bezwładności jednostki, stawiając na tytanowe korbowody, nowe sworznie tłokowe o zmniejszonym tarciu i lżejszy, lepiej wyważony wał korbowy.

Ferrari Daytona SP3 premiera

Moc trafia wyłącznie na tylną oś za sprawą 7-biegowej dwusprzęgłowej przekładni rodem z F1 oraz z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. W rezultacie Ferrari Daytona SP3 przyspiesza do setki w 2,85 s. Po 7,4 s od startu mknie już 200 km/h. Maksymalna prędkość przekracza 340 km/h, co czyni z niego najszybsze drogowe Ferrari na świecie.

Ferrari Daytona SP3

Specjalne opony dostarczyła firma Pirelli, optymalizując gumy pod kątem osiągów na mokrej, jak i suchej nawierzchni.

We wnętrzu można się poczuć jak w bolidzie F1

Ferrari Daytona SP3

Fotele stanowią integralną część kabiny, a kierowca może cieszyć się niską pozycją za kierownicą. Deska rozdzielcza cechuje się minimalizmem i pokryto ją zamszową tapicerką. Podobno z pozycji kierownicy można obsługiwać aż 80% funkcji pojazdu, dzięki czemu kierowca może skupić się na drodze.

Ferrari Daytona SP3 kupią tylko wybrańcy

Ferrari Daytona SP3

Chętnych na zakup Ferrari jest oczywiście znacznie więcej, niż przewidzianych 599 egzemplarzy. Dlatego w pierwszej kolejności Daytonę zaoferowano właścicielom Monzy SP1 i SP2. Następnie szansę dostaną inni wyselekcjonowani klienci i kolekcjonerzy Ferrari. Cena na poziomie 2 mln euro z pewnością ich nie odstraszy.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze