Twój blog motoryzacyjny

Morgan Plus Four CX-T to auto na offroad

Każda premiera Morgana to duże wydarzenie, bo nowe modele tej brytyjskiej marki powstają średnio co kilka lat i to zawsze w wersji ograniczonej. Tym razem Brytyjczycy zbudowali auto z myślą o safari. Oto Morgan Plus Four CX-T.

Choć cały pomysł terenowego Morgana wydaje się absurdalny, pojazd nie powstał przypadkowo

Morgan Plus Four CX-T w terenie

Szef projektu, Jon Wells, od dawna marzył o stworzeniu takiego samochodu. Impulsem do rozpoczęcia prac było zapytanie Andrea Bonomi, nowego szefa Morgana, czy to w ogóle możliwe. Zadał je, gdy zobaczył ilustrację koncepcyjnej terenówki na bazie modelu Plus Four na ścienia działu projektowego. Panowie szybko przeszli od słów do czynów i tak powstał ten projekt.

Do pracy nad budową specyficznego Morgana zaangażowano specjalistów od rajdu Dakar

Mowa o firmie Rally Raid UK, która standardowe podwozie i układ napędowy Plus Four zostawiła niemal bez zmian. Zmodyfikowano za to wahacze z tulejami, by miały większą wytrzymałość.

Morgan Plus Four CX-T

Zapewniono też odpowiednich rozmiarów koła i opony oraz przygotowano specjalne gwintowane zawieszenie EXE-TC, które zwiększyło prześwit ze 120 do 230 mm. Nie jest to szczególnie dużo, ale jak na Morgana robi wrażenie.

Morgan Plus Four CX-T otrzymał też pięcioczęściowy system ochrony podwozia, chroniący przed przeszkodami

Morgan Plus Four CX-T

Tych zapewne w terenie nie zabraknie. Stąd na wyposażeniu znalazły się także dodatkowe reflektory i klatka bezpieczeństwa, jak również bagażnik na zapasowe koła, skrzynię narzędziową i podwójne pojemniki na benzynę i wodę. Dodatkowo aby poprawić kąt zejścia, zmodyfikowano układ wydechowy, który wychodzi teraz z boku.

Morgan Plus Four CX-T – za napęd odpowiada 2-litrowy turbodoładowany silnik BMW o mocy 255 KM

Morgan Plus Four CX-T

Moc trafia wyłącznie na tylną oś. Tak, Morgan nie ma napędu na wszystkie koła, a ewentualne problemy w terenie ma rozwiązać tylny mechanizm różnicowy BMW xDrive z oprogramowaniem na zamówienie. W trybie „Road” dyferenciał jest otwarty, dzięki czemu łatwiej skręcać na utwardzonych drogach, podczas gdy w trybie „All-Terrain jest 45% blokada na osi. Ustawienie „All-Terrain Extreme” sprawia, że na obydwa tylne koła trafia taki sam moment obrotowy.

Jak to zwykle bywa z modelami Morgana – jest to produkt mocno limitowany

Morgan Plus Four CX-T

Morgan wstępnie zaplanował budowę zaledwie 8 egzemplarzy Plus Four CX-T, z czego większość znalazła już swoich nabywców. Nie zniechęciła ich wysoka cena – 170 000 funtów za sztukę.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze