Twój blog motoryzacyjny

Audi RSQ E-Tron na Rajd Dakar

Audi myśli o ściganiu się w najtrudniejszym rajdzie na świecie – Rajdzie Dakar. Powstała już nawet maszyna, która ma sprostać ekstremalnym pustynnym warunkom. Poznajcie Audi RSQ E-Tron.

W latach 80. Audi Quattro zapisało się na kartach historii Rajdowych Mistrzostw Świata. Niemiecki producent triumfował też w 24-godzinnym wyścigu Le Mans (13 razy). Łącząc zdobyte doświadczenia z udziału w tych przedsięwzięciach producent z Ingolstadt kieruje teraz swoją uwagę na Rajd Dakar. Pojazd jest już gotowy – to zelektryfikowane Audi RSQ E-Tron.

Rajdówka wygląda trochę jak gokart na masywnych kołach

Audi RSQ E-Tron

Lub pojazd wyjęty z gry video. Niemcy chwalą się tym, że opracowano go w zaledwie 12 miesięcy, zaczynając od czystej kartki papieru. Wrażenie robią nie tylko jego wymiary, ale również oryginalna stylistyka podporządkowana wymogom wymagającego rajdu – krótki kanciasty przód, spadzisty dach, masywne wloty powietrza, czy centralna płetwa z diodami LED.

Audi RSQ E-Tron ma ciekawy napęd z innowacyjnym układem ładowania

Audi RS Q E-Tron

Ponieważ rajdówka będzie rywalizowała codziennie na odcinkach o długości do 800 km, a na pustyni trudno o infrastrukturę do ładowania, wyposażono ją w wydajny 4-cylindrowy 2-litrowy silnik TFSI w specyfikacji DTM. Pełni rolę generatora do ładowania akumulatorów. Te ważą 370 kg i mają pojemność 50 kWh. Energetyczny sok zasila dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, które pochodzą z bolidu Audi e-tron FE07. Dodatkowo Audi będzie odzyskiwać część energii podczas hamowania.

Łączna moc takiego układu wynosi 680 KM

Audi RS Q E-Tron

W zależności o regulaminu Rajdu Dakar, moc wyjściowa może ulec zmianie. Elektryczny układ napędowy ma wiele zalet, w tym możliwość precyzyjnego sterowania silnikami, co przekłada się na znakomite właściwości jezdne. Przednia i tylna oś nie są połączone mechanicznie. Opracowane przez Audi oprogramowanie określa rozkład momentu obrotowego między osiami, co eliminuje konieczność stosowania mechanicznego mechanizmu różnicowego.

Audi RSQ E-Tron aktualnie przechodzi testy

Audi RS Q E-Tron

Niemcy chcą jak najlepiej przygotować auto do rajdu, który rozpocznie się na początku przyszłego roku (2 stycznia). W imprezie wezmą udział 3 ekipy składające się z wybitnych kierowców. Wśród nich są 14-krotny triumfator Rajdu Dakar, Stephene Peterhansel, mistrz DTM, Mattias Ekstrom i 2-krotny mistrz świata rajdów WRC, Carlos Sainz.

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze