Twój blog motoryzacyjny

Porsche Cayenne Turbo GT – debiutuje najszybsze Cayenne w historii

Topowa wersja Porsche Cayenne Turbo GT, które niedawno ustanowiło rekord na Nordschleife, trafiła oficjalnie do oferty marki. Będzie dostępna wyłącznie w nadwoziu Coupe, a zamówienia można już składać.

Porsche Cayenne Turbo GT wykręciło rekordowy czas na Nurburgringu – 7 minut i 38,9 sekundy

Tym samym zyskało mianonajszybszego pojazdu na Zielonym Piekle w kategorii SUV. Już za kilka dni z taką wizytówką pojawi się na Festiwalu Prędkości w Goodwood, a kilka miesięcy później zadebiutuje w salonach Porsche.

To najszybsze, choć nie najmocniejsze Porsche Cayenne w gamie

Porsche Cayenne Turbo GT SUV

Wykorzystuje 4-litrową podwójnie doładowaną jednostkę V8, która generuje 640 KM i 850 Nm. To o 90 KM i 80 Nm więcej od Turbo Coupe. Cayenne Turbo S E-Hybrid może poszczycić się co prawda większą mocą (680 KM) i momentem obrotowym (900 Nm), ale już nie osiągami. Cayenne Turbo GT rozpędza się od 0 do 100 km/h w zaledwie 3,3 s, czyli szybciej od Turbo i Turbo S E-Hybrid o odpowiednio 0,6 i 0,5 s. Prędkość maksymalna SUV-a sięga 300 km/h.

Takie osiągi są efektem licznych modyfikacji na silniku

 Porsche Cayenne Turbo GT

Nowe są wał korbowy, korbowody, tłoki, łańcuch rozrządu, turbosprężarki i intercooler. Nie obeszło się też bez ingerencji w pracę 8-stopniowej skrzyni biegów Tiptronc, która jest teraz jeszcze szybsza.

Porsche nie ustanowiłoby rekordowego przejazdu na Nurburgringu, gdyby nie precyzyjny układ kierowniczy, nowe ustawienia układu stabilizacji przechyłów oraz odpowiednia kalibracja układu Porsche Torque Vectoring.

 Porsche Cayenne Turbo GT

Poza dodatkową mocą Turbo GT jest bliżej ziemi o 17 mm. Inżynierowie Porsche zadbali również o to, by sztywność zawieszenia pneumatycznego wzrosła o 15% względem zwykłego Cayenne Turbo. Co oczywiście ma przełożenie na zachowanie auta na torze.

Porsche Cayenne Turbo GT bez problemu poznamy na ulicy

W oczy rzucają się powiększone wloty powietrza po bokach, ogromny zderzak, czy specjalnie zaprojektowane dla tego modelu 22-calowe felgi GT Design w kolorze Neodyme. Obute w sportowe opony Pirelli P Zero Corsa skrywają ceramiczne hamulce (dostępne w standardzie).

 Porsche Cayenne Turbo GT
Dach, splitter, dyfuzor i lotki przy spojlerze są z włókna węglowego. Owalne końcówki układu wydechowego dla odmiany wykonano z żaroodpornego tytanu.

Wnętrze pomieści 4 dorosłe osoby

 Porsche Cayenne Turbo GT

Dobrze jeśli kierowca lubi alcantarę – tym materiałem obszyto praktycznie całą kabinę. Nowością jest system multimedialny nowej generacji Porsche Communication Management, obsługujący po raz pierwszy Android Auto. Poza tym uwagę przykuwają takie detale, jak haft „Turbo GT” na zagłówkach foteli, czy żółty pasek na kierownicy.

 Porsche Cayenne Turbo GT

Porsche Cayenne Turbo GT ma już swoje miejsce w polskim cenniku

By stać się posiadaczem superszybkiego SUV-a, trzeba wyłożyć na stół co najmniej 963 000 zł.

 

Źródło: Porsche


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze