Twój blog motoryzacyjny

Volkswagen Multivan T7 debiutuje w wersji hybrydowej (plug-in)

Volkswagen Multivan T7 w najnowszym wydaniu nic nie straci na swojej praktyczności. Będzie dostępny w wersji z wtyczką, a na jego wyposażeniu znajdziemy całe bogactwo systemów bezpieczeństwa.

Volkswagen Multivan T7 – wymiary

 Volkswagen Multivan T7 nowa generacja

Multiwan mierzy dokładnie 1941 mm szerokości, 4973 mm długości i 1903 mm wysokości, co czyni go nieco większym od generacji T6.1. Będzie również oferowany w przedłużonym wariancie nadwozia (5170 mm długości), przy czym rozstaw osi pozostaje w obu przypadkach identyczny (3124 mm).

Auto bez problemu pomieści 7 dorosłych osób oraz 469 l bagażu oraz 763 l w wersji wydłużonej. Przestrzeń tę po wyjęciu foteli można zwiększyć maksymalnie do 3672 l (lub 4053 l).

Pojazd wykorzystuje dobrze znaną platformę MQB, którą znajdziemy m.in. w Golfie, czy Caddy. Jego linie narysowano od nowa. Mocno wysunięta podstawa przedniej szyby sprawiła, że między drzwiami a słupkiem A powstało miejsce na dodatkową szybę.

Volkswagen Multivan T7 nie zawodzi na polu funkcjonalności, oferując bardzo przestronne wnętrze

 Volkswagen Multivan T7

Modułowy system siedzeń z indywidualnymi fotelami jest o 25% lżejszy i łatwiejszy w regulacji. Demontaż fotela ma być teraz banalnie prosty i szybki. Fotele w drugim rzędzie są obrotowe, co sprawdzi się podczas przerwy w podróży. Na uwagę zasługuje również rozkładany stolik, który dzięki specjalnym prowadnicom można przesuwać między rzędami.

 Volkswagen Multivan T7

Kokpit utrzymany jest w nowoczesnym stylu. Nie brakuje ekranów dotykowych – jeden w rozmiarze 10,25-cali pełni funkcję cyfrowych wskaźników, drugi 10- calowy odpowiada za multimedia. Udogodnieniem dla kierowcy jest wyświetlacz HUD dostępny w opcji, porty USB-C, czy funkcja bezprzewodowego ładowania smartfonów.

Producent wyposażył Multivana w szereg systemów wspomagających kierowcę

Wśród nich są m.in. system ParkPilot, asystent automatycznego hamowania, asystent jazdy przy bocznym wietrze, czy aktywny tempomat z możliwością półautomatycznej jazdy. Na liście opcji znalazły się szyberdach, 14-głośnikowy system nagłośnienia Harman Kardon, czy matrycowe reflektory LED.

Volkswagen Multivan T7 – największą nowością nowej generacji jest hybrydowy układ napędowy typu plug-in

 Volkswagen Multivan T7

Nazywany eHybrid, łączy 1,4-litrowy silnik TSI z jednostką elektryczną o mocy 85 kW, generując łącznie 218 KM. Nisko pod podłogą umieszczono akumulator litowo-jonowy o pojemności 13 kWh zapewnia ok. 50 km jazdy na prądzie.

Hybryda to nie wszystko, można zdecydować się na benzynową jednostkę

Wybór sprowadza się do turbodoładowanego 1,5-litrowego silnika TSI o mocy 136 KM lub mocniejszej 2-litrowej jednostki TSI o mocy 204 KM. W przyszłym roku gamę uzupełni również 4-cylindrowy diesel o mocy 150 KM. Niezależnie od tego, na co się zdecydujemy, jedyną dostępną skrzynią biegów jest przekładnia DSG.

Volkswagen Multivan T7 trafi do sprzedaży w drugiej połowie 2021 roku.

 

Zdjęcia: motor1.com

Przeczytaj również: T-Roc – mały SUV Volkswagena


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze