Twój blog motoryzacyjny

BMW M3 i M4 Competition xDrive

Po raz pierwszy modele BMW M3 i M4 Competition będą dostępne z napędem na 4 koła w opcji. Jazda bokiem i tak będzie możliwa.

Kiedy w zeszłym roku BMW wprowadziło na rynek nowego sedana M3 i coupe M4 wiadomo było, że debiut wersji z napędem xDrive jest kwestią czasu. Oto BMW M3 i M4 Coupe Competition w całej okazałości:

BMW M3 i M4 z napedem na cztery kola

BMW M3 i M4 Competition xDrive – silnik

Auta są wyposażone w rzędową „szóstkę” z podwójnym turbodoładowaniem o pojemności 3 l. W tym przypadku generuje 510 KM i 650 Nm. Moc na 4 koła przenosi 8 biegowa automatyczna przekładnia M Steptronic z systemem Drivelogic.

Z inteligentnym napędem na 4 koła współpracuje aktywny mechanizm różnicowy, który zapewnia płynną dystrybucję momentu napędowego pomiędzy tylnymi kołami w zależności od sytuacji.

BMW M3

Podczas normalnej jazdy z domyślnym ustawieniem na 4 koła (4WD) większość mocy trafi na tylną oś. Gdy jednak zajdzie taka potrzeba (problem z trakcją) przednie koła otrzymają odpowiednie wsparcie. W trybie 4WD Sport tylne koła są jeszcze bardziej faworyzowane. Z kolei tryb 2WD umożliwi cieszenie się w pełni z napędu na tył, pod warunkiem, że system DSC jest wyłączony.

BMW nie tylko dorzuciło napęd na 4 koła, ale również przeprojektowało pracę układu kierowniczego. Zmiany te mają sprawić, że nowe rodzeństwo xDrive zapewni użytkownikom równie wiele frajdy, co odmiany z tylnym napędem.

BMW M4 xDrive z na pedem na wszystkie kola

Wizualnie modele zyskały nowe aluminiowe felgi w rozmiarze 19 cali z przodu i 20 cali z tyłu. Wyróżnia je czarne wykończenie Jat Black.

BMW M3 i M4 Competition są szybkie

BMW M3 i BMW M4

Dzięki napędowi na wszystkie kola obydwa modele BMW przyspieszają od 0 do 100 km/h w 3,5 s. To jest szybciej o 0,4 s od swoich odpowiedników z napędem na tylne koła. Jeśli to będzie wersja z pakietem M Performance, trzymanie pedału gazu w podłodze pozwoli osiągnąć maksymalną prędkość 290 km/h.

BMW M3 i M4 Competition xDrive – kiedy na rynku?

Sportowe odmiany BMW M trafią do sprzedaży w połowie tego roku. Trochę wcześniej poznamy cennik auta. Można jednak być pewnym, że będzie trzeba wyłożyć na stół trochę więcej niż 438 900 zł – tyle kosztuje wyjściowo zwykłe M4 Competition.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze