Mercedes Klasy C, czyli mini Klasa S w pigułce
Debiutuje Mercedes Klasy C, który do złudzenia przypomina flagową Klasę S. No, może poza silnikami – te są tylko 4-cylindrowe.
To jedna z ważniejszych premier dla Mercedesa w tym roku
Mercedes Klasy C W205 sprzedał się na świecie w liczbie 2,5 mln sztuk, a uwzględniając w tej statystyce popularną 190-kę jako prekursora, to otrzymamy ponad 10,5 mln sprzedanych egzemplarzy. Nic więc dziwnego, że oczekiwania wobec nowej generacji W206 są olbrzymie, a zainteresowanie autem było stopniowo podgrzewane od miesięcy. Dziś już wszystko jest jasne.
Mercedes Klasy C – stylistyka i wymiary
Jeśli mówimy o sedanie, nowa generacja przypomina Klasę S, tylko odpowiednio pomniejszoną. W porównaniu z poprzednią generacją Klasy C auto wyróżnia się krótkimi zwisami, bardziej kanciastym przodem i nowym projektem świateł.
Nadwozie ma teraz 4751 mm długości, 1820 mm szerokości i 1438 mm wysokości, co oznacza, że jest dłuższe i szersze od poprzednika o odpowiednio 63 i 10 mm. Jedynym wskaźnikiem, którym odstaje od starego modelu jest wysokość linii dachu, którą poprowadzono 10 mm niżej.
Rozstaw osi urósł o 25 mm (do 2865 mm), dzięki czemu pasażerowie na tylnych fotelach zyskali więcej miejsca na nogi (o 35 mm) i łokcie – 22 mm z przodu i 15 mm z tyłu. Powiększyła się też wolna przestrzeń nad głową o 15 mm.
Bagażnik sedana oferuje 450 l, kombi – 490 l.
Wnętrze wykończono z dużą uwagą na detale i jakość materiałów
Głównym punktem skupiającym wzrok jest pionowy ekran w rozmiarze 9,5 cala na konsoli środkowej – pochodz z Klasy S. W opcji może charakteryzować się przekątną 11,9 cala. Zegary pozbawione daszka są oczywiście cyfrowe i niewiele mniejsze – ekran bazowy ma 10,25 cala (lub 12,3 cala za dopłatą).
Na pokładzie znajdziemy nowy system MBUX, również znany z Klasy S, który jest jeszcze lepiej dopracowany pod względem obsługi, łączności i sterowania głosowego. Będzie go można aktualizować zdalnie. Z flagowej limuzyny do C Klasy trafiły także reflektory Digital Light, czytnik linii papilarnych oraz tylna oś skrętna.
Mercedes Klasy C – silniki
Wybór ogranicza się jedynie do 4-cylindrowego silnika, wspomaganego układem miękkiej hybrydy, z którym współpracuje standardowo 9-biegowy automat. Bazę stanowi benzynowe 1.5 w wariancie mocy 170 i 204 KM (C 180, C 200 i C 200 4Matic). Poza tym możemy zdecydować się na 2-litrową 258-konną wersję (C 300, C300 4Matic). Zwolennicy diesla rozważą odmiany C220d i C300, dysponujące mocą od 200 do 265 KM.
W niedalekiej przyszłości pojawią się także hybrydy plug-in. Układ składający się z 2-litrowej jednostki i elektrycznego motoru o mocy 129 KM zaoferuje łącznie 310 KM i 550 Nm. Producent chwali się tym, że akumulator o pojemności 25,4 kWh umożliwi pokonanie na samym prądzie nawet 100 km.
Sprzedaż Mercedesa Klasy C rozpocznie się latem tego roku.
Zdjęcia: motor1.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze