Twój blog motoryzacyjny

Ford F-150 Raptor melduje się na rynku

Nowy Ford F-150 trzeciej generacji zadebiutował. To, co czyni go wyjątkowym, nie znajduje się pod maską.

Ford F-150 Raptor na początku będzie dostępny ze zaktualizowaną 3,5-litrową jednostką V6 Ecoboost z podwójnym doładowaniem

Ford F-150 Raptor debiut

Połączono ją z 10-stopniowym automatem. Ford nie ujawnił jeszcze, ile ma koni, zasłaniając się brakiem certyfikacji, ale potwierdził niewielką różnicę mocy w porównaniu ze starą generacją (450 KM).

Już jednak wiadomo, że w przyszłym roku trafi do oferty model R z V8. Będzie to odpowiedź na 700-konnego RAM-a 1500 TRX. Całkiem możliwe, że pod maską zagości V8 z Mustanga Shelby GT500 (760 KM).

Nowy F-150 Raptor pozostaje wierny stylistyce poprzednika inspirowanej myśliwcem F-22 Raptor

Ford F-150 Raptor na pustyni

Nie sposób pomylić go z żadnym innym pojazdem. To jest po prostu Raptor. Ma muskularny wygląd, jest wielki i dość wysoki. Kluczowe elementy jego stylistyki obejmują zaciemnioną kratkę i nowe reflektory, które rozciągają się niemal od błotnika do błotnika. Z tyłu na klapie dumnie pręży się napis Ford, a na masce umiejscowiono sporych rozmiarów wlot powietrza, który uzupełniają dwa boczne otwory wentylacyjne.

Ford F-150 Raptor terenowka

Ford F-150 Raptor wyróżnia się osłoną podwozia – szerszą niż kiedykolwiek wcześniej

Według Forda nowy Raptor trzeciej generacji przesuwa granicę w stronę ciężarówek w stylu Baja. Ma wyraźnie podniesione, elektronicznie sterowane zawieszenie z amortyzatorami Fox Racing. Całkowicie nowa jest też rama, która ma zapewnić wytrzymałość w najtrudniejszych warunkach.

Ford F-150 Raptor na bezdrozach

W każdym nowym Fordzie Raptor na wyposażeniu znajdzie się elektronicznie blokowany tylny dyferencjał.
W opcji można będzie zaznaczyć z przodu mechanizm różnicowy Torsen.

Po raz pierwszy w historii Ford zaoferuje opony w rozmiarze 37-cali (opcja to 35-cali)

Prześwit wtedy wyniesie 33 cm. Z innych ważnych parametrów charakterystycznych dla off-road: kąt natarcia Raptora wynosi 33,1 stopnia, kąt rampowy – 24,4, a kąt zejścia – 24,9 stopnia.

Na pokładzie nowego Raptora nie brakuje technologicznych nowości

Ford F-150 Raptor kokpit

Poruszanie się po bezdrożach ułatwi system zarządzania terenem (Terrain Management System) z siedmioma dostępnymi trybami jazdy: Slippery, Tow/Haul, Sport, Normal, Off-Road, Baja oraz Rock Crawl. Tryby regulują zachowanie się skrzyni biegów, dostosowują układ kierowniczy i zawieszenia do nierówności oraz optymalizują pracę silnika oraz układu wydechowego, który zapewnia gardłową ścieżkę dźwiękową, szczególnie w trybach Sport i Baja. Zbiornik paliwa o pojemności 36 galonów (136 l) pozwoli pokonać ponad 800 km.

Nowością jest system Trail 1-Pedal Drive, który umożliwia kierowcy jazdę w trudnych warunkach przy użyciu jedynie pedału gazu. Działa to tak, że jego odpuszczenie natychmiastowo uruchamia proces hamowania. Towarzyszy mu układ Trail Control (terenowy tempomat) i opcjonalny pakiet kamer 360 stopni.

Ford F-150 Raptor nie ma jeszcze ceny

Do amerykańskich salonów trafi w najbliższych miesiącach. Mieszkańcom Starego Kontynentu pozostanie import prywatny.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze