Twój blog motoryzacyjny

Porsche 911 GT3 Cup – 510 KM i nowy pakiet aerodynamiczny

Porsche 911 GT3 Cup to najlepiej sprzedający się samochód wyścigowy na świecie. Nowa generacja 992, którą można startować w wyścigach GT3, właśnie zadebiutowała.

Auto zostanie udostępnione nie tylko zawodnikom Porsche Mobil 1 Supercup, ale również zespołom w krajowych pucharach Carrera, rozgrywanych w Europie, Azji i Ameryce Północnej.

Porsche 911 GT3 Cup zyskało nowe ulepszenia

Porsche 911 GT3 Cup na torze

Po pierwsze jest mocniejsze. Nadal wykorzystuje 4-litrowy wolnossący 6-cylindrowy silnik, ale jednostka generuje teraz 510 KM, czyli o 25 KM więcej od poprzednika. Co więcej, kręci się do 8750 obr./min. i została dostosowana do pracy na syntetycznym paliwie, obniżając przy tym emisję CO2. Nie zmieniła się wartość momentu obrotowego, która nadal wynosi 470 Nm.

Aerodynamik ma odgrywać znacznie większą rolę w odniesieniu sukcesu na torze

Za muskularny wygląd Porsche 911 GT3 Cup odpowiada szerszy korpus. Auto bazuje na nadwoziu 911 Turbo i ma tylną oś szerszą o 28 mm od poprzedniej generacji. Poszerzono też przednie nadkola i dorzucono dodatkowe wloty powietrza przy tylnych kołach. Całość waży 1260 kg, czyli więcej o 35 kg od poprzedniej generacji i to pomimo tego, że nadwozie składa się teraz z 70% aluminium i 30% stali (wcześniej było na odwrót). Sprawcą dodatkowej wagi jest nowa klatka bezpieczeństwa.

Porsche 911 GT3 Cup ma duzy spojler

W nowej odsłonie wyścigowe Porsche charakteryzuje się większą siłą docisku i trzymaniem w zakrętach. Duża w tym zasługa poprawionego zawieszenia i nowego spojlera, który oferuje jedenaście stopni regulacji. Wszystkie usprawnienia mają przełożyć się na jeszcze lepsze osiągi i poprawę czasu okrążenia na torze.

Wnętrze inspirowane kokpitem Porsche 911 GT3 R

Porsche 911 GT3 Cup z nowym wnetrzem

Oprócz zmienionej ergonomii, nowy kokpit zyskał duży kolorowy wyświetlacz, podświetlone elementy sterujące i nową kierownicę z tworzywa sztucznego, wzmocnionego karbonem. Kierowca zajmie miejsce na nowym, regulowanym na wysokość fotelu. Na uwagę zasługuje fakt, że producent daje możliwość zamontowania dodatkowego fotela, dzięki czemu sportowa 911-tka może pełnić rolę torowej taksówki.

Porsche 911 GT3 Cup: cena

Przyjemność torowej jazdy Porsche wyceniła na 225 000 euro. To dosyć spora kwota, ale Niemcy podkreślają, że przy projekcie auta wzięto pod uwagę aspekt ekonomiczny i opłacalność dla zespołów pod kątem eksploatacji i kosztów naprawy. Zweryfikują to wyścigi.

Pierwsze dostawy do klientów Porsche 911 GT3 Cup rozpoczną się w lutym 2021 roku.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze