Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Nazywa się IZERA. Oto nowa polska marka motoryzacyjna

Jest nie tylko nazwa i logo, ale także istniejący koncept samochodu, a nawet dwa (choć tylko hatchback póki co jest jeżdżący). Czyli jest już dobrze. Pod szyldem Izera zadebiutowała nowa polska marka motoryzacyjna, rozbudzając nadzieje o polskim elektrycznym samochodzie.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Izera

Oto kilka najważniejszych informacji na jej temat:

Swoją nazwę nowa marka zawdzięcza Górom Izerskim. Logo nawiązuje do kompasu, ale też do diamentu otoczonego dłońmi. Według materiałów prasowych w pierwszy przypadku ma się kojarzyć z wyznaczaniem kierunku rozwoju elektromobilności, w drugim – symbolizować troskę i opiekę.

Zaprezentowane oficjalnie koncepty polskiego auta na prąd prezentują się całkiem nieźle i stylistycznie nie odbiegają od najnowszych motoryzacyjnych trendów. To zasługa m.in. projektantów z włoskiego studia Torino Design. Projekt konsultował Tadeusz Jelec, projektant Jaguara.

Poznaliśmy na razie 2 modele – prototyp SUV-a i hatchbacka.
W sumie w gamie przewidziano miejsce dla 5 modeli

Izera

Za bazę ma posłużyć platforma jednego z dużych koncernów. Czy chodzi może o platformę MEB Volkswagena?

SUV przypomina trochę Jaguara I-Pace

Izera SUV

Producent obiecuje zasięg na jednym ładowaniu do 400 kilometrów według norm WLTP oraz dwie wersje pojemności akumulatorów. Samochód będzie można ładować zarówno domowymi ładowarkami, jak i na stacjach szybkiego ładowania.

Izera

Osiągi na papierze wyglądają następująco: przyspieszenie do setki w czasie poniżej 8 s i prędkość maksymalna 160 km/h.

Izera

Na pokładzie nie zabraknie wsparcia ze strony najnowszej technologii i kierowca będzie mógł liczyć na wiele systemów z zakresu bezpiecznej jazdy (m.in. system ostrzegania przed zderzeniem, czujniki martwego pola, czy system rozpoznawania znaków drogowych).

Izera

Produkcja ma ruszyć w 2023 roku, a fabryka będzie umiejscowiona na Śląsku.

Cena? Izera z założenia ma być marką budżetową i w zasadzie nic więcej poza tą informacją na tę chwilę nie wiadomo. W grę wchodzi sprzedaż ratalna, ze stałą miesięczną opłatą zawierającą koszt ładowania.

Czy to się może udać?

Wszyscy znamy casus Arrinery. Łatwo na pewno nie będzie. To wciąż tylko ładne koncepty, a do wersji produkcyjnej droga daleka. Nie ma jeszcze platformy i napędu. Choć miejsce produkcji już wyznaczono, nie ma jeszcze fabryki. Finansowanie produkcji również nie jest dopięte na ostatni guzik. 4 państwowe koncerny energetyczne stojące za spółką Electomobility Poland, twórcą projektu, dodają mu wiarygodności, ale potrzeba aż 4 do 5 miliardów złotych, by budżet się spiął. Wyznaczona data – końcówka 2023 roku – może działać zarówno mobilizująco, jak i rozprzęgająco.

Nie pozostaje nam jednak nic innego, jak trzymać kciuki za powodzenie całego projektu.

 

Zdjęcia: materiały prasowe, izera.pl


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze