Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Oto szalony projekt Forda – Mustang Mach-E 1400

Mniej więcej rok temu zanim Mustang Mach-E ujrzał światło dzienne, Ford rozpoczął prace nad demonstracyjną wersją elektryka o aerodynamicznym nadwoziu. Projekt właśnie dobiegł końca i producent uznał, że czas najwyższy się nim pochwalić. Oto 1400-konna bestia na prąd, która ma aż 7 silników.

Mustang z silnikiem elektrycznym? I w dodatku jako crossover? To dla wielu miłośników legendarnej marki profanacja i powód do wstydu

Ford nie widzi w tym nic zdrożnego. Trzeba iść z duchem czasu, jak uważają zarządzający marką, i wyczuwać trendy. Te zaś są dziś jasno nakreślone – największą popularnością cieszą się SUV-y i crossovery. A motoryzacyjna przyszłość jest elektryczna. I tak w gamie marki zagościł Mustang Mach-E, o którym przeczytacie tutaj. Ma on jednak niewiele wspólnego z dzisiejszą premierą – Mustangiem Mach-E 1400.

7 silników elektrycznych o łącznej mocy ponad 1400 KM 

Mustang MACH-e

Układ napędowy składa się z 3 silników, które napędzają przednie koła i 4 silników, odpowiedzialnych za napęd tylnej osi. Łączy je pojedynczy wał z dyferencjałami. Silniki czerpią energię ze stosunkowo małego pakietu akumulatorów o pojemności 56,8 kWh, który składa się z ogniw niklowo-manganowo-kobaltowych. Według Forda ogniwa zapewniają ultra wysoką wydajność, a akumulator można szybko naładować.

Zasięg Mustanga jednak jest mało istotny

Mustang

Nikt nie zamierza nim pokonywać rekordowych dystansów. Mustang powstał w kooperacji z firmą tuningową RTR Vehicle. Celem była budowa auta zdolnego do kilku ekstremalny przejazdów w ciągu godziny, aż do rozładowania baterii. W zależności od wybranej konfiguracji, napęd trafia na przód, tył lub wszystkie cztery koła. Zmienna jest również charakterystyka zawieszenia i układu kierowniczego.

Mustang

Mustangiem Mach E-1400 można więc pokonać bardzo szybko okrążenie na torze, albo sprawdzić się w kontrolowanym poślizgu i puścić trochę dymu z opon. Tej zabawie ma służyć dostępny na pokładzie hydrauliczny hamulec ręczny spięty z systemem odcięcia zasilania tylnej osi.

Po co to wszystko?

Mustanga Mach-E 1400 trzeba traktować w kategorii jednorazowego projektu. To taki idealny demo-car, by przyciągnąć tłumy widzów na pokazy driftingu. Jego rozbudowana aerodynamika robi wrażenie, a docisk jednej tony przy prędkości 257 km/h działa na wyobraźnię.

Mustang

Dla Forda równie ważny jest aspekt badawczy – szalony elektryk będzie pełnił rolę testera nowych rozwiązań z zakresu materiałów, które w przyszłości mogą trafić do seryjnych pojazdów. Pierwszy publiczny występ Mustanga nastąpi podczas najbliższego wyścigu NASCAR.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze