Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche Taycan z napędem na tylną oś

Porsche Taycan zadebiutowało z wysokiego C – na początku poznaliśmy wersje auta w najbogatszych specyfikacjach. Teraz niemiecka marka zaprezentowała bazowy wariant Taycana. Ma napęd na tył i na razie dostępny jest tylko w Chinach.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Pierwszy w pełni elektryczny model marki z Zuffenhausen i konkurent dla Tesli zyskuje na popularności.
W momencie swojej premiery we wrześniu zeszłego roku Porsche pochwaliło się 20 000 tysiącami zarezerwowanych egzemplarzy. Do tej pory chętni na Taycana mieli jednak do wyboru bogatsze wersje. To się niedługo zmieni, bo w ofercie pojawi się najsłabsza odmiana niemieckiego elektryka. Na razie na chińskim rynku, ale w przyszłości także w Europie.

Porsche Taycan

Napęd na tył i 2 rodzaje akumulatorów

Taycan w podstawie oferowany będzie do wyboru: z akumulatorem o pojemności 79,2 kWh (znany modelu Taycan 4S) lub 93,4 kWh (Turbo i Turbo S). W pierwszym przypadku elektryk dysponuje mocą 408 KM (w trybie overboost z Launch Control) i na pełnym ładowaniu może pokonać do 414 kilometrów. Wybierając drugą wersję zyskujemy dodatkowe 61 KM i zasięg na poziomie 489 kilometrów. W obu wariantach tylnonapędowe Porsche Taycan przyspiesza do setki w 5,4 s i osiąga maksymalną prędkość 230 km/h.

Poza napędem RWD Taycan zapewnia tę samą technologię i funkcje, co droższe wersje

Taycan

Bazuje na instalacji elektrycznej 800 V, ma automatyczny tryb rekuperacji i zawieszenie PASM (Porsche Active Suspension Management). W opcjach można zaznaczyć m.in. skrętną tylną oś ze wspomaganiem układu kierowniczego, czy PDCC Sport (system aktywnej stabilizacji przechyłów). To, co wyróżnia Taycana z RWD, to większa praktyczność – całkowita pojemność ładunkowa, dzięki powiększonemu bagażnikowi z przodu wynosi 491 litrów.

Wbrew pozorom bazowa wersja nie wychodzi tanio

Porsche Taycan RWD

W Chinach podstawowe Porsche Taycan ze standardową baterią wyceniono na 888 000 juanów, co jest równowartością 125 420 dolarów (ok. 498 000 zł). Model z większą baterią to już wydatek 948 500 juanów, czyli 133 950 dolarów (ok. 531 000 zł). Dla porównania w Polsce Taycan 4S z dwoma silnikami elektrycznymi startuje od 454 000 zł, Turbo kosztuje 650 000 zł, a Turbo S – 790 000 zł.

 

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze