Twój blog motoryzacyjny

10 najdrożej sprzedanych aut na aukcjach w 2019 roku

Ubiegły rok nie był najlepszy dla rynku pojazdów kolekcjonerskich. Na publicznych aukcjach sprzedano samochody za łączną sumę 245,5 mln dolarów, czyli znacznie mniej niż udało się uzyskać w 2018 roku (371 mln dolarów). Oto dziesięć z nich, które wylicytowano najwyżej.

10. Ferrari F2002 Race Car – 6 643 750 dolarów

Ferrari

To zwycięski bolid Michaela Schumachera, w którym triumfował w 2002 roku w wyścigach w San Marino, Austrii i Francji. Uzyskana kwota jest drugą najwyższą, jaką kiedykolwiek zapłacono za samochód Formuły 1 w historii. Przebija go cenowo inny bolid Schumachera – Ferrari F2001, sprzedany w 2017 roku w Nowym Jorku za 7 504 000 dolarów.

9. Ferrari 250 GT Series I Cabriolet (1958) – 6 800 000 dolarów

Ferrari 250 GT

Zaprojektowane przez włoskie studio Pininfarina i napędzane silnikiem V12 o mocy 250 KM Ferrari 250 GT Series I uchodzi powszechnie za jedno z najpiękniejszych aut lat 50. Powstało w liczbie 40 egzemplarzy, a sprzedana sztuka miała numer 14. Suma jest zawrotna, choć oczekiwania były nieco większe. Eksperci szacowali, że pęknie bariera 7 000 000 dolarów. Zabrakło niewiele.

8. Pagani Zonda Aether 2017 – 6 812 500 dolarów

Pagani Zonda

Superauta Pagani Automobili rzadko pojawiają się na aukcjach, więc można było spodziewać się bardzo wysokiej ceny. Szczególnie, że pod młotek trafiła istniejąca Zonda Aether. Pojazd jest wyjątkowy nie tylko dlatego, że to cabrio i że powstało w jednym egzemplarzu, ale również z powodu 7,3-litrowego silnika V12 o mocy 760 KM, z którym współpracuje 6-biegowa manualna przekładnia. Absolutny biały kruk motoryzacji.

7. Ferrari 250 GT SWB Berlinetta (1963) – 7 595 000 dolarów

250 GT

Jedno z najczęściej poszukiwanych Ferrari na rynku, stworzone na bazie wyścigowego modelu 250 GT Tour de France, ale z krótkim rozstawem osi. Sprzedany egzemplarz wyróżnia się większą przednią szybą, deską rozdzielczą pokrytą skórą i wygodnymi fotelami. W przeszłości jego właścicielem był m.in. aktor Nicolas Cage.

6. Ford GT40 Roadster Prototyp (1965) – 7 650 000 dolarów

GT40

Najdroższy amerykański samochód sprzedany w 2019 roku. Jeden z 12 zbudowanych prototypów GT40 i pierwszy, który był roadsterem. Zachowane w idealnym stanie GT40 było użytkowane przez zespół Shelby American głównie w celach promocyjnych.

5. Ferrari 250 GT SWB Berlinetta (1962) – 8 145 000 dolarów

250 GT

Kolejne w zestawieniu legendarne Ferrari z rodziny 250 GT. W pełni odrestaurowane i z certyfikatem Ferrari Classiche potwierdzającym autentyczność klasyka. Jego wartość w przyszłości może być tylko wyższa.

4. Lamborghini Veneno Roadster (2014) – 8 337 182 dolarów

Veneno Roadster

Veneno Roadster limitowane jest do zaledwie 9 egzemplarzy i powstało z okazji 50. rocznicy firmy Lamborghini. Auto napędza 6,5-litrowe V12 o mocy 750 KM. Sztuka sprzedana na aukcji należała do syna prezydenta Gwinei Równikowej, który sprzeniewierzył majątek publiczny i uczestniczył w praniu brudnych pieniędzy. Satrapa z Gwinei praktycznie nie użytkował pojazdu – Veneno Roadster miało nabite jedynie 325 kilometrów.

3. Ferrari 250 GT LWB California Spider (1958) – 9 905 000 dolarów

Ferrari 250 GT spider

Ferrari 250 GT LWB jest jednym z 50 powstałych wariantów z wydłużonym rozstawem osi. Swój wygląd zawdzięcza projektantowi Sergio Scagliettiemu. Przez kolekcjonerów uznawane jest za prawdziwy rarytas i świetną inwestycję.

2. Alfa Romeo 8C 2900B Touring Berlinetta (1939) – 18 563 605 dolarów

8C 2900B

Najstarszy samochód na liście jest równocześnie jednym z 5 modeli Alfy Romeo 8C 2900B w nadwoziu Carrozzeria Touring Berlinetta. Zbudowany krótko przed II wojną światową uosabia eleganckie wzornictwo tamtej epoki. Pod maską Alfy Romeo pracuje 8-cylindrowa jednostka o pojemności 2,9 l, którą wspierają dwie sprężarki. Moc 180 koni mechanicznych jak na owe czasy była zdecydowanie wystarczająca.

1. McLaren F1 LM-Specification (1994) – 19 805 000 dolarów

McLaren F1 LM

Najdrożej sprzedanym autem roku 2019 jest McLaren F1 LM – jeden z dwóch egzemplarzy, jakie powstały na bazie zwykłego F1. Specyfikacja LM odnosi się do wyścigu Le Mans. F1 LM ma silnik z wersji GTR o mocy prawie 690 KM , dodatkowy pakiet aerodynamiczny z tylnym spojlerem i wnętrze ulepszone pod względem komfortu. Pojazd użytkowany był sporadycznie, o czym świadczą przejechane 13 352 mile (ok. 21 500 km). Rekord sprzedaży należy do domu aukcyjnego RM Sotheby’s.

Przeczytaj: 20 najdroższych aut świata (edycja 2017)

Zdjęcia: carbuzz.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze