Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Debiutuje Ferrari Roma – klasycznie piękne coupe

Takiego Ferrari w gamie pojazdów legendarnej marki z Maranello jeszcze nie było. Nazywa się Roma i jest inspirowane beztroskim i szczęśliwym życiem toczonym w Rzymie w latach 50. i 60. XX wieku.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Ferrari przygotowało prawdziwą ucztę dla oczu

Nowe Ferrari Roma

Stylistycznie to majstersztyk. Nowy model charakteryzuje się smukłymi liniami, a jego nadwozie sprawia wrażenie, jakby zostało skrupulatnie wyrzeźbione. Roma cechuje się długą, opadającą maską, wąskimi reflektorami i z pewnością ktoś doszuka się tutaj podobieństw do Ferrari Daytona.

Z tyłu również prezentuje się znakomicie. Cztery tylne światła LED zestawione wraz z czterema końcówkami wydechu nadają Romie agresywnej zadziorności.

Ferrari Roma

Od strony technicznej Ferrari Roma ma wiele wspólnego z Ferrari Portofino

Bazuje na tej samej platformie, ma ten sam rozstaw osi i wykorzystuje także ten sam 3,9-litrowy silnik V8 twin turbo, choć z kilkoma zmianami. Z jednostki udało się wycisnąć 620 KM (7500 obr./min)i 760 Nm momentu obrotowego. Całość trafia na koła za sprawą 8-biegowej dwusprzęgłowej przekładni z modelu SF90 Stradale.

Nieznana jest jeszcze jego cena

Ferrari Roma

Ale wiadomo jedno – Roma ma być przystępna cenowo jak na włoską markę, żeby nie powiedzieć tania. Nowe coupe o klasycznej sylwetce ma zachęcić wszystkich tych, którzy prowadzą „dolce vita” i nie muszą nigdzie się spieszyć. To raczej pojazd do czerpania przyjemności z jazdy niż uzyskiwania rekordowych czasów na torze.

Choć w żadnym wypadku nie można powiedzieć o nim, że jest autem wolnym

Sam Flavio Manzoni, szef designu w Ferrari, powiedział, że celem było opracowanie samochodu, którym można pojechać na tor, a następnie do opery. Ferrari Roma rozpędza się do setki w 3,4 s i imponuje przyspieszeniem od 0 do 200 km/h, które wynosi 9,4 s. Na niemieckim autobahnie zacznie zwalniać dopiero przy 320 km/h. Swoje robi masa coupe, nie przekraczająca 1472 kg.

Wnętrze nie jest nachalnie luksusowe

Ferrari Roma

Jest oczywiście skórzana tapicerka oraz alcantara. Nie zabrakło też w kokpicie cyfrowych wskaźników oraz wyświetlacza dla pasażera. Poza tym Ferrari zastosowało ciekawe rozwiązanie, decydując się na oddzielenie kierowcy od pasażera za pomocą dość szerokiego tunelu środkowego.

Roma określana jest jako coupe „2+”, co by znaczyło, że posiada 2 dodatkowe siedzenia z tyłu, ale raczej trzeba się nastawić na to, że będą one pełnić rolę półki, czy dodatkowego miejsca na mały bagaż.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze