Liczby tygodnia #100
Głównym wyróżnikiem setnego zestawienia najciekawszych liczb tygodnia jest moc prezentowanych aut. Zapraszam.
1842
Teksański tuner, Hennessey Performance, pochwalił się nową jednostką napędową, która zasili model Venom F5. To podwójnie doładowane V8 o pojemności 6,6 l, które po licznych modyfikacjach generuje 1842 KM i 1617 Nm momentu obrotowego. Nic dziwnego, że motor zyskał pseudonim „Fury” (czyli wściekłość).
Jednostka wykorzystuje lekkie elementy, z których wykonano wał korbowy, tłoki, pręty łączące i blok silnika. Układ dolotowy jest z tytanu, podobnie jak układ wydechowy. Wyjątkowością cechuje się także konstrukcja intercoolera.
Hennessey pragnie podjąć wyzwanie rzucone przez Bugatti, które nie tak dawno temu rozpędziło Chirona do blisko 500 km/h. I teraz ma ku temu odpowiednie narzędzie. Venom F5 ma nie tylko tę przewagę nad Chironem, że jest mocniejszy, ale także mniej waży (1360 kg wobec 1995 kg). Pierwsze testy rozpoczną się jeszcze w tym roku.
600
Miłośnicy bardzo szybkich sportowych SUV-ów dostali od BMW miłą niespodziankę. Niemiecki koncern zaprezentował nowe modele X5 i X6 w wersji M. Obydwa SUV-y mają po 600 KM (i 750 Nm) z 4,4-litrowej jednostki V8 turbo, która współpracuje z 8-stopniową przekładnią M Steptronic. Takie połączenie przekłada się na osiągi. Potężne gabarytowo SUV-y przyspieszają do pierwszej setki w 3,9 s. Wersja Competition (+25 KM) zmniejsza ten czas o 0,1 s. Z kolei 200 km/h od startu pojawia się po 13,5 s.
Konkurentami dla BMW X5 M i X6 M są m.in. Mercedes AMG GLC 63, Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio i Porsche Cayenne Turbo.
750
750-konne Lamborghini Veneno roadster jest prawdziwym rodzynkiem na rynku. Włoska manufaktura zbudowała tylko 9 sztuk tego hiperszybkiego auta, a jedna z nich właśnie zmieniła właściciela. Na aukcji Bonhams w Genewie zlicytowano beżowy egzemplarz należący do wiceprezydenta Gwinei Równikowej. Anonimowy nabywca zapłacił za auto 8,28 mln franków szwajcarskich, co stanowi równowartość ok. 33 mln zł. W 2014 roku Veneno kosztowało niemal dwukrotnie mniej. Więcej o historii tego pojazdu tutaj.
510
Niemiecki TechArt słynie z tuningu Porsche. Na warsztat wziął tym razem model 911. W ramach kompleksowej modyfikacji auto zyskało m.in. nowy zderzak, dyfuzor, dokładki na boczne progi i tylne skrzydło z poliwęglanu, który przypomina szkło i nazywa się Makrolon. Na masce pojawiło się włókno węglowe. Jeśli chodzi o zawieszenie, to obniżono je względem bazowej wersji o 30 mm.
Silnik? Z 3-litrowej 450-konnej jednostki wyciśnięto dodatkowe 60 KM. Wzrósł też moment obrotowy z 530 do 610 Nm. Co ciekawe, wykorzystanie całej mocy jest możliwe wyłącznie w trybie Sport i Sport Plus. Podczas jazdy w pozostałych trybach Porsche 911 TechArt korzysta z seryjnej konfiguracji.
Zdjęcia: motor1.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze