Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

4 najciekawsze pojazdy elektryczne zaprezentowane we Frankfurcie

Auta z napędem elektrycznym stanowiły mocny punkt tegorocznych targów motoryzacyjnych we Frankfurcie. Oto najciekawsze nowości.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Mercedes Vision EQS

Vision EQS

To wizja elektrycznej klasy S, czyli wszystko co najlepsze skupione w masywnie narysowanej bryle oświetlonej niczym bożonarodzeniowa choinka. Ktoś te diody LED, które swoją drogą pełnią funkcję komunikacji na drodze z innymi autami policzył i wyszło, że jest ich 188 z przodu i 229 z tyłu. Dodajmy do tego zestawu 24-calowe felgi, a otrzymamy niezwykle efektownie prezentującą się limuzynę.

EQS

Koncepcyjny flagowiec Mercedesa wykorzystuje dwa silniki, po jednym na oś, które zapewniają 350 kW mocy(475 KM) i 760 Nm momentu obrotowego. Dostępny jest on od zera, co przekłada się na osiągi – producent obiecuje pierwszą setkę już po 4,5 s.

Vision EQS

Zasięg na jednym ładowaniu wynosi podobno 700 kilometrów. Po pokonaniu tego dystansu wystarczy podładować baterie przez 20 minut do poziomu 80%, by ruszyć w dalszą drogę. Docelowo będzie można skorzystać z funkcji autonomicznej. Na szczęście jednak Mercedes wierzy w coś takiego, jak przyjemność prowadzenia i póki co daje kierowcy możliwość samodzielnej jazdy.

Termin realizacji wersji produkcyjnej EQS na razie nie jest znany.

Honda E

Honda E

Wraz z debiutem elektrycznej Hondy we Frankfurcie Japończycy oficjalnie otwarli Wielką Księgę Zamówień. Wcześniej aż 40 000 osób złożyło rezerwację na to auto, kierując się jedynie wyglądem konceptu sprzed 2 lat. I raczej się nie zawiedli, bo produkcyjna Honda E kusi swoim designem.

Miejska Honda E

Podstawowa wersja ma 136-konny silnik, mocniejsza dysponuje jednostką 154-konną. Szczególnie w tym drugim przypadku można liczyć na dużą zwinność i przyspieszenie do 100 km w czasie 8 s. Zasięg na jednym ładowaniu akumulatora o pojemności 35,5 kWh pozwala pokonać 220 kilometrów, co w mieście nie jest złym wynikiem.

Elektryczny maluch będzie powstawał Japonii, a jego cena powinna zaczynać się od ok. 30 000 euro. Na rynek trafi w 2020 roku.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3

Nie mogło zabraknąć w tym zestawieniu Volkswagena ID.3. To najbardziej znaczący projekt niemieckiej marki od czasów pierwszego Garbusa, ponieważ ma wprowadzić Volkswagena w erę elektromobilności.

ID.3

Sylwetka nie jest zaskoczeniem, bo poznaliśmy ją już jakiś czas temu. Elektryk zadebiutuje z trzema rozmiarami akumulatora: 45, 58 i 77 kWh. W podstawowej wersji pokonamy ok. 330 km, wariant pośredni (jako pierwszy trafi do sprzedaży) oferuje 420 km zasięgu, a topowa wersja – 550 km. Naładowanie auta do poziomu 290 km ma zajmować nie więcej niż pół godziny, dzięki zastosowaniu ładowarek o mocy 100 kW. Bazowy Volkswagen ID.3 może jednak wykorzystywać ładowarkę o mocy 50 kW.

Volkswagen ID.3

No i najważniejsze – cena. Według Volkswagena bazowy model będzie kosztował poniżej 30 000 euro. Jest więc szansa, że chętni na ten pojazd w Polsce załapią się na rządową dopłatę do elektryków (limit obecnie wynosi 125 000 zł).

Porsche Taycan

elektryczne Porsche Taycan

O ile Volkswagen ID.3 ma być nowym „autem dla ludu”, o tyle Porsche Taycan powstało z myślą o tej zamożniejszej części (nie tylko niemieckiego) społeczeństwa. Przygotowania do jego premiery przypominały ciągnącą się w nieskończoność operę mydlaną. Porsche przez wiele miesięcy bardzo powoli odkrywało karty, by w końcu pokazać pierwsze elektryczne auto w gamie w pełnej okazałości we Frankfurcie. Więcej o nim tutaj.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze