Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Tak prezentuje się nowe Audi RS7 Sportback

Na godziny przed oficjalnym otwarciem Salonu Samochodowego we Frankfurcie Audi pokazało sportowy model RS7 Sportback.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Najnowszego RS7 nikt nie pomyli ze zwykłym modelem A7

Nie z tak szerokimi nadkolami, które kryją 22-calowe koła. Z zewnątrz pojazd wyróżnia się potężną osłoną w kształcie plastra miodu, większymi wlotami powietrza, agresywnie uformowanym zderzakiem i laserowymi reflektorami (w opcji).

RS7

Zestaw masywnych końcówek układu wydechowego wraz z wysuwającym się przy prędkości 100 km/h spojlerem wysyłają jasny komunikat o sportowej naturze auta wszystkim tym, którzy jakimś cudem przeoczyli znaczek RS7 na klapie bagażnika.

Pod maską pracuje dobrze znana jednostka z RS6 Avant

Czyli 4-litrowe V8 o mocy 600 KM i momencie obrotowym 800 Nm. Za przekazanie napędu na wszystkie koła w stosunku 40:60 odpowiada 8-stopniowa automatyczna przekładnia. W przypadku poślizgu komputer reaguje na brak przyczepności i te proporcje się zmieniają. Wtedy nawet 70% mocy silnika może trafić na przednią oś i aż do 85% na tylną oś.

Na papierze Audi RS7 robi setkę w 3,6 s

Audi RS7

Prędkość maksymalną ograniczono elektronicznie do 250 km/h. Blokadę można jednak ominąć dzięki dwóm dostępnym pakietom Dynamic lub Dynamic Plus. Ten pierwszy umożliwia jazdę z prędkością do 280 km/h, a ten drugi pozwala na przekroczenie 300 km/h.

Układ napędowy wykorzystuje 48-woltowy system mild-hybrid

Podczas delikatnej jazdy alternator-rozrusznik jest w stanie odzyskać do 12 kW mocy, która trafia do baterii litowo-jonowej. Przekłada się to na mniejsze zużycie paliwa nawet o 0,8 l na 100 km, choć dla nabywcy ta wiadomość prawdopodobnie jest bez znaczenia. Istnieje również możliwość dezaktywacji 4 cylindrów, jeśli silnik nie jest bardzo obciążony. Cały proces nie ma wpływu na osiągu, a cylindry załączają się ponownie, gdy kierowca mocniej wciśnie pedał gazu.

We wnętrzu można poczuć sportowy charakter RS7

Kokpit RS7

Unikalna jest spłaszczona u dołu kierownica oraz kubełkowe fotele RS obszyte skórą Nappa.

Nowe RS7

Podobnie jak w RS6 Avant, tak i w RS7 otrzymujemy standardowo adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. W opcjach można zdecydować się na zawieszenie RS Sport oraz system Dynamic Ride Control, który redukuje kołysanie się i przechył boczny nadwozia w zakrętach. Ciekawostką jest fakt, że zawieszenie obniża się o 10 mm przy prędkości powyżej 120 km/h. Z kolei kiedy potrzeba pokonać próg zwalniający, to można zwiększyć prześwit o 20 mm.

Audi RS7 do sprzedaży trafi w pierwszym kwartale 2020 roku.

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze