Twój blog motoryzacyjny

Hyundai i10 – trzecia generacja koreańskiego malucha

Całkowicie nowe wydanie najmniejszego Hyundaia i10 zadebiutowało tuż przed oficjalnym otwarciem Frankfurt Auto Show. Pojazd ma przewodzić klasie A pod względem bezpieczeństwa i technologicznych rozwiązań.

Hyundai i10 w starej wersji:

Tak prezentował się na wizualizacji, która krążyła po internetach:

A tak wygląda ostatecznie trzecia generacja auta:

Jego stylistykę można by podsumować klasykiem z Barei: „Bardzo dobrze. Dobrze. Dostatecznie…Nie rozumiem”. Ale w sumie nie ma tu nic do rozumienia. Hyundai i10 nie jest tak ekscytujący jak pojazd ze szkicu, poprawa względem poprzedniego modelu jest jednak zauważalna.

Hyundai i10 – obniżony dach i poszerzone nadwozie o 20 mm

W kratkę o strukturze plastra miodu, która zyskała dodatkowe centymetry i odzwierciedla teraz obecną stylistykę Hyundaia, wpasowano światła LED do jazdy dziennej.

Z profilu Hyundai i10 przypomina za to słynącą z barwnych kolorów Toyotę Aygo.

Duża w tym zasługa bogatej palety lakierów nadwozia do wyboru, które można zestawiać dla kontrastu z czarnym lub czerwonym dachem. Na dokładkę w opcjach można zaznaczyć 16-calowe felgi, co sprawi, że nabywcy mikrusa będą mogli się wyróżnić na drodze.

Hyundai i10 – pozytywnie zaskakujące wnętrzne

Jest proste i wydaje się dość przestronne. Hyundai chwali się 8-calowym wyświetlaczem multimediów – podobno największym w tym segmencie. Standardem jest obsługa Apple CarPlay i Android Auto, a sam smartfon będzie można ładować bezprzewodowo.

Hyundai i10 – bezpieczeństwo 

Znajdziemy na niej m.in. system rozpoznawania znaków drogowych, układ hamowania awaryjnego wykrywający pieszych, czy system ostrzegający przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa, który wciąż rzadko występuje w małych miejskich pojazdach. Nie zabraknie automatycznych świateł i czujników rozpoznających zmęczenie u kierowcy. Większość z tych systemów będzie zapewne dostępna w opcjach.

Hyundai i10 na początku dwie jednostki pod maską

Obydwie wolnossące. 1-litrowy 3-cylindrowy silnik MPi zaoferuje 67 KM (96 Nm). Alternatywa to 4-cylindrowy motor MPi o pojemności 1,2 l i mocy 83 KM. W obu przypadkach jednostki mogą być sparowane z 5-biegową manualną skrzynią lub 5-biegowym automatem.

Hyundai i10 trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.

Przeczytaj również artykuł o najmniejszych autach na świecie

 

Zdjęcia: carscoops.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze