Hyundai i10 – trzecia generacja koreańskiego malucha
Całkowicie nowe wydanie najmniejszego Hyundaia i10 zadebiutowało tuż przed oficjalnym otwarciem Frankfurt Auto Show. Pojazd ma przewodzić klasie A pod względem bezpieczeństwa i technologicznych rozwiązań.
Hyundai i10 w starej wersji:
Tak prezentował się na wizualizacji, która krążyła po internetach:
A tak wygląda ostatecznie trzecia generacja auta:
Jego stylistykę można by podsumować klasykiem z Barei: „Bardzo dobrze. Dobrze. Dostatecznie…Nie rozumiem”. Ale w sumie nie ma tu nic do rozumienia. Hyundai i10 nie jest tak ekscytujący jak pojazd ze szkicu, poprawa względem poprzedniego modelu jest jednak zauważalna.
Hyundai i10 – obniżony dach i poszerzone nadwozie o 20 mm
W kratkę o strukturze plastra miodu, która zyskała dodatkowe centymetry i odzwierciedla teraz obecną stylistykę Hyundaia, wpasowano światła LED do jazdy dziennej.
Z profilu Hyundai i10 przypomina za to słynącą z barwnych kolorów Toyotę Aygo.
Duża w tym zasługa bogatej palety lakierów nadwozia do wyboru, które można zestawiać dla kontrastu z czarnym lub czerwonym dachem. Na dokładkę w opcjach można zaznaczyć 16-calowe felgi, co sprawi, że nabywcy mikrusa będą mogli się wyróżnić na drodze.
Hyundai i10 – pozytywnie zaskakujące wnętrzne
Jest proste i wydaje się dość przestronne. Hyundai chwali się 8-calowym wyświetlaczem multimediów – podobno największym w tym segmencie. Standardem jest obsługa Apple CarPlay i Android Auto, a sam smartfon będzie można ładować bezprzewodowo.
Hyundai i10 – bezpieczeństwo
Znajdziemy na niej m.in. system rozpoznawania znaków drogowych, układ hamowania awaryjnego wykrywający pieszych, czy system ostrzegający przed niezamierzonym zjechaniem z własnego pasa, który wciąż rzadko występuje w małych miejskich pojazdach. Nie zabraknie automatycznych świateł i czujników rozpoznających zmęczenie u kierowcy. Większość z tych systemów będzie zapewne dostępna w opcjach.
Hyundai i10 na początku dwie jednostki pod maską
Obydwie wolnossące. 1-litrowy 3-cylindrowy silnik MPi zaoferuje 67 KM (96 Nm). Alternatywa to 4-cylindrowy motor MPi o pojemności 1,2 l i mocy 83 KM. W obu przypadkach jednostki mogą być sparowane z 5-biegową manualną skrzynią lub 5-biegowym automatem.
Hyundai i10 trafi do sprzedaży jeszcze w tym roku.
Przeczytaj również artykuł o najmniejszych autach na świecie
Zdjęcia: carscoops.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze