Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Fiat stawia na elektryczność – model 500 oraz Panda na prąd

Fiat ogłosił, iż następna generacja Pięćsetki, która wejdzie do produkcji we Włoszech w drugim kwartale 2020 roku będzie elektryczna. Podobne plany ma wobec Pandy.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Nowa Panda pojawi się w 2021 roku. Dwa lata później poznamy Pandę EV

Centoventi

Według portalu Autocar podczas spotkania wysokiej rangi managerów Fiata w Turynie doszło do podjęcia strategicznych decyzji odnośnie nowej linii modelowej dla Europy. Zwrotnica ma być przestawiona na auta elektryczne. Jednocześnie nie będą to pojazdy o dużych gabarytach, ani auta sportowe, czy tzw. premium, ponieważ nie mają one społecznego uzasadnienia.

Fiat chce „rozgrywać” w lidze pojazdów w rozmiarach 3,5 do 4,5 m. Wychodzi z założenia, że tylko segmenty A i B mogą generować sprzedaż setek tysięcy aut elektrycznych. Sama oferta sprzedażowa miałaby zostać ograniczona do kilku modeli bazujących na Fiacie 500 i popularnej Pandzie.

Niska cena wyjściowa dzięki modułowej baterii

Centoventi

Włosi liczą na to, że uda się utrzymać przystępną cenę przez zastosowanie modułowego akumulatora, który będzie można ulepszać, wynajmując, kupując lub leasingując. Przedsmak tego, czego możemy się spodziewać odnajdziemy w koncepcyjnym Fiacie Centoventi z tegorocznej Genewy. Według Oliviera Francois, CEO marki, wiernie on oddaje kolejną generację Pandy.

Centoventi wygląda nijako, ale ma kilka istotnych zalet (i nie mam tu akurat na myśli jego oryginalnych drzwi w stylu BMW i3). Można go w bardzo szerokim zakresie konfigurować i personalizować, zarówno jeśli chodzi o wnętrze, jak i nadwozie. Wyróżnikiem będzie także mnogość opcji, które można zamówić.

Centoventi koncept

Na szczególną uwagę zasługuje jego konstrukcja z wymiennymi modułami baterii, co pozwoli na bardzo szybkie zwiększenie zasięgu. Standardowo wynosi on jedynie 100 km, ale dodatkowe moduły akumulatorów umożliwią pokonanie nawet do 500 km. Jak na miejskie wozidło – zdecydowanie wystarczy.

Przy okazji rewolucji elektrycznej do odstrzału prawdopodobnie trafi Fiat Tipo

Tipo

Lukę po nim miałby wypełnić… crossover na płycie podłogowej Jeepa Renegade’a. Trudno trochę w to uwierzyć, patrząc na popularność tego auto choćby w naszym kraju. Od jakiegoś czasu Tipo jednak uważane jest przez Fiata za mało rentowne.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze