Audi RS6 w nowym wydaniu nadjeżdża
Najszybsze rodzinne kombi powraca. W najnowszej odsłonie jest jeszcze większe i masywniejsze od poprzednika. Tradycyjnie moc zapewnia 4-litrowe V8. Wraz z wydajnością dostaniemy w pakiecie naprawdę rewelacyjny wygląd. A najważniejsze jest to, że to tylko support przed prawdziwą gwiazdą, jaką będzie wersja Performance.
Audi RS6 jest jak Doktor Jekyll i Mr Hyde
Potrafi na co dzień realizować się jako praktyczne i funkcjonalne kombi, które w każdej chwili może zamienić się w torowego potwora. Ta zamiana następuje tak błyskawicznie, że za każdym razem jest zaskakująca. W nowej generacji można oczekiwać jeszcze więcej charakterności i emocji – 4-litrowe V8 dostarcza bowiem 600 KM i aż 800 Nm, czyli o 100 Nm więcej od poprzedniej wersji. Rozpędzenie się do 200 km/h zajmuje 12 s (pierwsza setka pęka po 3,6 s). Prędkość maksymalna została ograniczona do 250 km/h. Można ją jednak odblokować, przy zakupie odpowiedniego pakietu.
Co ciekawe, RS6 posiada 48-woltowy system elektryczny, który wspiera jednostkę benzynową
To oznacza, że jest tzw. miękką hybrydą. Silnik może odłączyć połowę cylindrów, czy wejść w 40-sekundowy tryb żeglowania przy prędkości 55-160 km/h. Dzięki temu można przyoszczędzić zużycie paliwa, choć raczej nie z tego powodu to auto będzie się sprzedawać.
Mocnym atutem jest agresywny wygląd
Nowe Audi RS6 wyróżnia się swoimi wymiarami. Jest dokładnie o 40 mm szersze z obu stron od zwykłej wersji A6, z którym łączy je w zasadzie tylko dach, przednie drzwi i tylna klapa. Maskę pokryto dodatkowymi zakrzywieniami, a tył podkreślono charakterystyczną kratką z ogromnymi końcówkami układu wydechowego.
Brak klasycznego dyfuzora podyktowany jest tym, że pojawił się w opcji składany hak. Przednie reflektory wykonano w technologii laserowej RS Matrix LED. Efekt końcowy dopełniają felgi w rozmiarze nawet 21-cali oraz największe hamulce ceramiczne, jakie kiedykolwiek Audi zamontowało w swoim pojeździe – z tarczami o średnicy 44 centymetrów i 10-tłoczkowymi zaciskami.
Napęd standardowo przekazywany jest na 4 koła
Odpowiada za to 8-biegowa automatyczna przekładnia. 60% momentu trafia na tylną oś, a 40% na przód. Dzięki sportowemu mechanizmowi różnicowemu te proporcje mogą się jednak zmienić i nawet 85% dostaną tylne koła.
Poza tym w RS6 znajdziemy układ czterech kół skrętnych, a także adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, które zapewni odpowiedni komfort podczas jazdy. Z systemem Dynamic Ride Control będzie można je dodatkowo regulować w trzypoziomowym zakresie, co sprawdzi się w pokonywaniu zakrętów. Podobne rozwiązanie ma m.in. Lamborghini Urus.
Nowe Audi RS6 do sprzedaży trafi w pierwszym kwartale 2020 roku. W przyszłym roku na rynku zadebiutuje też pewnie wariant Performance.
Przeczytaj również: Audi RS6 C7
Zdjęcia: motor1.com
Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.
Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>
Komentarze