Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid – jest moc

Porsche zaprezentowało hybrydową odmianę Cayenne Turbo, które swoją mocą przyćmiewa Lamborghini Urus i Bentleya Bentayga Speed. Oto najpotężniejszy SUV w gamie Porsche.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Ma ponad 680 KM

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Turbodoładowany 4-litrowy silnik V8 o mocy 550 KM dostaje wsparcie elektrycznego motoru, który zapewnia dodatkowe 136 KM. Moment obrotowy to 900 Nm. Moc przekazywana jest na cztery koła za pośrednictwem 8-biegowej skrzyni Tiptronic.

Pakiet Sport Chrono jest w standardzie

Porsche twierdzi, że hybrydowe Cayenne rozpędza się do setki w 3,8 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 295 km/h. To oznacza, że ten 2,5-tonowy SUV jest aż o 0,6 s szybszy od nowego lekkiego Porsche 718 Cayman GT4. Na pełnym gazie mija też najnowszą 911-tkę. Imponująco przy tym ma wyglądać spalanie – 3,7-3,9 l/100 km według NEDC.

Akumulatory litowo-jonowe mają pojemność 14,1 kWh

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

Zamontowano je przy tylnej osi, co wpływa nieco na mniejszą przestrzeń bagażnika. Cayenne odbija sobie tę niedogodność niezłym zasięgiem w trybie elektrycznym. Na samym prądzie może pokonać nawet 40 km przy prędkości do 135 km/h.

Napełnienie baterii zajmuje ok. 2,4 godziny przy użyciu standardowej pokładowej ładowarki o mocy 7,2 kW. Ładowanie z domowego gniazdka (230 V,10 A) trwa 6 godzin.

Alternatywą dla modelu Cayenne Turbo S E-Hybrid jest wersja Cayenne E-Hybrid

Bazuje na 340-konnym 3-litrowym silniku V6 turbo. Elektryczna jednostka wspierająca pozostaje taka sama jak w mocniejszym wariancie Turbo. Osiągi są trochę słabsze. Z pakietem Sport Chrono start do setki jest kwestią 5,1 s, a prędkość maksymalna sięga 253 km/h.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid

W obydwu wersjach na pokładzie znajdziemy bardzo bogate wyposażenie bazowe, m.in. blokadę mechanizmy różnicowego tylnej osi Porsche Torque Vectoring Plus, system stabilizacji przechyłów (PDCC), czy pneumatyczne zawieszenie.

Ceny są już znane

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Turbo S E-Hybrid Coupe wyceniono odpowiednio na 843 000 i 864 000 zł. Słabsze odmiany hybrydy kosztują 440 000 zł w przypadku Cayenne E-Hybrid i 469 000 zł za wersję E-Hybrid Coupe.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze