Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Peugeot 208 z polskimi cenami. Można konfigurować

Peugeot 208 zadebiutował na tegorocznej Genewie, wywołując ochy i achy publiczności. Francuski maluch nawiązuje swoją stylistyką do modelu 508 i wygląda naprawdę świetnie. Rzuciłem okiem na jego konfigurator.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Start od 53 900 zł za wersję wyposażenia Like

Peugeot 208

Przygodę z Peugeotem 208 można co prawda rozpocząć od niecałych 54 000 zł, ale trzeba się liczyć z wieloma ograniczeniami. W tej cenie otrzymujemy 75-konny silnik 1.2 PureTech z manualną 5-biegową przekładnią.

W standardzie jest m.in. klimatyzacja manualna, elektryczne szyby z przodu, podgrzewane lusterka boczne, tempomat z ogranicznikiem prędkości, czy system automatycznej zmiany świateł mijania/drogowe. Ekran dotykowy jest monochromatyczny, system audio ma 4 głośniki. Nie ma co liczyć na aluminiowe felgi, dostaniemy stalowe w rozmiarze 15 cali.

Kolorem bazowym jest darmowy żółty Faro – to jednocześnie najbardziej odważny lakier w palecie. Wybór spośród pozostałych kolorów w opcji ogranicza się do czterech, które oscylują między bielą (Biały Banquise za 600 zł), a czernią (Czarna Perła Nera za 2100 zł). I w zasadzie to wszystko.

Alternatywą, jeśli chodzi o silnik w wersji Like, jest jednostka wysokoprężna 1.5 BlueHDi o mocy 100 KM, połączona z 6-biegową manualną skrzynią w cenie 67 900 zł.

Trochę więcej dzieje się, gdy zdecydujemy się na wersję wyposażenia Active

Peugeot 208

W tym przypadku mamy do wyboru 3 jednostki benzynowe i jednego diesla. Podstawą jest nadal PureTech 75 w cenie 57 900 zł. Można jednak zdecydować się na 100-konną jednostkę z 6-biegowym manualem za 63 400 zł. Dopłata do automatu wynosi 8 000 zł. Diesel – BlueHDI 100 KM zaczyna się od 71 900 zł.

Peugeot 208 kokpit

Większy jest także zakres wyposażenia standardowego i dodatkowego. W kokpicie znajdziemy m.in. multimedialny kolorowy ekran dotykowy 7 cali i 6 głośników systemu audio. Za dopłatą można kupić pakiet z reflektorami przednimi w technologii LED (same światła do jazdy dziennej LED są w podstawie), wraz z czujnikiem zmierzchu i deszczu oraz automatyczną klimatyzacją (całość kosztuje 2800 zł). W opcjach wyświetlają się wreszcie felgi aluminiowe 16 cali w kwocie 2000 zł, darmowe stalówki mają tym razem 16 cali. Kamera cofania występuje w pakiecie z czujnikami parkowania z tyłu za 2100 zł.

W palecie kolorów nadwozia debiutuje w końcu przepiękny Niebieski Vertigo (2900 zł) i Czerwony Elixir (2900 zł).

Nasza przygoda z Peugeotem 208 staje się intrygująca w wersji wyposażenia Allure w cenie 72 400 zł

W standardzie dostajemy m.in. automatyczną klimatyzację, wirtualne zegary, aluminiowe felgi 16 cali i czujniki parkowania tył i lepsze wykończenie wnętrza. W gamie silnikowej pojawia się najmocniejszy PureTech 130 KM z automatyczną skrzynią w cenie 86 700 zł.

Peugeot 208

Lista dodatkowego wyposażenia jest więcej niż przyzwoita – znajdziemy na niej m.in. panoramiczny szklany dach za 2000 zł, przyciemniane tylne i boczne szyby za 400 zł, podgrzewane siedzenia za 700 zł, czy 17-calowe felgi. Systemy wspomagania parkowania i prowadzenia pogrupowano w pakiety (VisioPark 1 za 1800 zł, czy Pakiet Safety Plus za 1500 zł).

A jest jeszcze wersja wyposażenia GT Line od 80 900 zł

208

Na tyle wyceniono Peugeota 208 z jednostką benzynową PureTech 100 KM i 6-biegowym manualem. Podobnie jak w niższej wersji dopłata do automatu to 8000 zł. 130-konny wariant to już wydatek 95 200 zł. Diesel z BlueHDi 100 KM i manualną skrzynią biegów zaczyna się od 89 400 zł. Jeśli zaznaczymy kilka opcji, bez problemu pęknie 100 000 zł. Skonfigurowany przeze mnie Peugeot 208 w najmocniejszej i zarazem najciekawszej wersji GT Line sięgnął dokładnie 115 000 zł, co już jest sporą ekstrawagancją w tym segmencie.

Peugeot 208 z pewnością będzie przykuwał uwagę w tańszych wersjach wyposażenia. Czy będziemy świadkami szturmu na polskie salony? Auto można już zamawiać, a sprzedaż rusza za kilka miesięcy.

Tak prezentuje się szczegółowy cennik z podziałem na wersje wyposażenia i jednostki napędowe:

Peugeot 208 Like

PureTech 75 KM M5 – 53 900 zł
BlueHDi 100 KM M6 – 67 900 zł

Peugeot 208 Active

Jednostka PureTech 75 KM M5 – 57 900 zł
PureTech 100 KM M6 – 63 400 zł
Jednostka PureTech 100 KM A8 – 71 400 zł
BlueHDi 100 KM M6 – 71 900 zł

Peugeot 208 Allure

Dostępny od marca 2020 roku – PureTech 75 KM M5 – 66 900 zł
PureTech 100 KM M6 – 72 400 zł
Jednostka PureTech 100 KM A8 – 80 400 zł
PureTech 130 KM A8 – 86 700 zł
BlueHDi 100 KM M6 – 80 900 zł

Peugeot 208 GT Line

PureTech 100 KM M6 – 80 900 zł
Jednostka PureTech 100 KM A8 – 88 900 zł
PureTech 130 KM A8 – 95 200 zł
BlueHDi 100 KM M6 – 89 400 zł

Źródło: Peugeot


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze