Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Crossover Bugatti z elektrycznym napędem? Coś jest na rzeczy

Czy Bugatti pracuje nad crossoverem? Na początku tego roku Stephan Winkelmann kategorycznie temu zaprzeczał. Plotka jednak głosi, że taki pojazd wcześniej czy później pojawi się w portfolio marki, a naciskać ma na to koncern Volkswagena. SUV miałby wykorzystywać technologię EV od chorwackiej firmy Rimac.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Za plotkami stoi Automobile Magazine

wizualizacja SUVa Bugatti

Elektryczny crossover Bugatti z akumulatorami Rimac dołączyłby do innego superauta w gamie – Chirona. Jego opracowaniem miałby zajmować się zespół badawczo-rozwojowy Edag, a za budowę odpowiadać Magna. Rimac pojawia się w tym układzie dzięki powiązaniom z Porsche, z którym Bugatti się skontaktowało. Chorwacki producent miałby dostarczyć Bugatti podwozie z bateriami i elektroniką sterującą. Pomijając wszystkie szczegóły dotyczące tego, jak i gdzie, Bugatti wypuszczałoby na rynek ok. 600 trzydrzwiowych crossoverów rocznie w cenie od 850 000 dolarów do ponad miliona, w zależności od specyfikacji.

Czy Bugatti w ogóle potrzebuje crossovera bądź SUV-a?

To jest pytanie, na które odpowiedź jest krótka: nie. Z drugiej strony Bugatti może zrobić niemal wszystko, niczego nie musząc. I ta omnipotencja jest zarazem ogromnym atutem firmy z Molsheim, jak i pewnym zagrożeniem.

Bugatti

Bugatti może zbudować bowiem auto, na które stać będzie tylko garstkę ludzi na świecie. Przy tym nie musi się przejmować takimi kwestiami, jak spalanie, praktyczność, czy panujące trendy. Jednocześnie budowa SUV-a oznaczać będzie rezygnację z tej elitarności, która była tak ważna dla Ettore Bugattiego. Bo SUV-a znajdziemy dziś u niemal wszystkich czołowych producentów na świecie.

Od Rolls-Royce’a po Lamborghini

W 2016 roku Bentley zadebiutował z Bentaygą. W 2017 poznaliśmy Lamborghini Urus, które zdążyło już ustanowić kilka rekordów sprzedaży. Rok temu na rynek wjechał majestatyczny Cullinan z figurką Spirit of Ecstasy na masce. SUV Astona Martina zadebiutuje jeszcze w tym roku, a FUV Ferrari (Purosangue) – przed 2022 rokiem. Czy Bugatti również postawi na SUV-a i zwiększenie sprzedaży, czy może ostatecznie pozostanie w przeciwnym obozie, w doborowym towarzystwie McLarena i Koenigsegga? Przekonamy się o tym w najbliższym czasie.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze