Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

De Tomaso P72 – powrót legendarnej marki

Podczas wielkiego święta motoryzacji, jakim jest Festiwal Prędkości w Goodwood zadebiutowało De Tomaso 72. To oficjalny powrót kultowej marki na rynek w 60. rocznicę powstania firmy.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


De Tomaso zasłynął z pięknych nazw swoich modeli

Pantera, Mangusta, Guara, czy Vallelunga brzmią po prostu świetnie. Markę założył pochodzący z Argentyny Alejandro De Tomaso w 1959 roku, po tym jak przeniósł się do Włoch. Firma funkcjonowała do 2004 roku, a kilka lat po śmierci właściciela na skutek tarapatów finansowych ogłoszono jej upadłość. Liczne próby wskrzeszenia marki kończyły się porażką. Światełko w tunelu pojawiło się w 2015 roku. Prawa do De Tomaso nabył chiński koncern z siedzibą w Hong Kongu – Ideal TeamVentures, który wkrótce potem przy wsparciu Wernera Aufrechta, założyciela AMG oraz projektanta Petera Brocka rozpoczął prace nad nowym modelem.

De Tomaso P72 nawiązuje do klasycznego modelu De Tomaso P70 z lat 60.

De Tomaso

Za linie auta odpowiada Jowyn Wong z Apollo Automobil. Pojazd wykorzystuje ten sam karbonowy kadłub, na którym bazuje Apollo Intense Emozione (należy do Ideal Team Ventures). Prawdopodobnie ma także ten sam silnik – wolnossące V12.

Barok we wnętrzu

De Tomaso

Kokpit De Tomaso 72 stanowi połączenie egzotycznych materiałów i nowoczesnego wzornictwa. Wypolerowane elementy z miedzi sąsiadują z pikowaną skórą oraz z analogowymi zegarami, które czerpią inspirację z lat 60 i 70. Na szczególną uwagę zasługuje mechanizm zmiany biegów z drążkiem. Gdyby go włożyć do muzealnej gabloty, mógłby bez problemu ilustrować styl retro w motoryzacji.

De Tomaso

Planowo na rynek mają trafić 72 sztuki

De Tomaso

Każda z nich będzie kosztować ok. 750 000 euro (czyli blisko 3 200 000 zł).

De Tomaso P72 nie wszystkim jednak przypadło do gustu

James Glickenhaus napisał na twitterze, że sportowa maszyna jest niczym więcej niż kopią z Ferrari P4/5, a jej wnętrze wyjęto z Pagani. Rzeczywiście, jeśli przyjrzymy się tym dwóm zdjęciom, podobieństwa są zauważalne.

De Tomaso

Większe różnice zaczynają się w dalszej części nadwozia, gdzie P72 charakteryzuje się bardziej ekstrawagancką karoserią, większymi wlotami powietrza i wyjątkowymi progami bocznymi.

De Tomaso

Zarządzający marką De Tomaso jeszcze nie ustosunkowali się do zarzutów twórcy Scuderia Cameron Glickenhaus, ale z pewnością to zrobią.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze