Twoja pasja do motoryzacji zaczyna się tutaj

Oto nowy Ford Puma – jest modnym crossoverem

Dawno, dawno temu, w latach 90. Puma „grasowała” po ulicach w mało eleganckim nadwoziu coupe. Teraz powraca jako miejski, stylowy crossover. Niespodzianki jednak nie ma.


Ranking awaryjności aut. Raport 2017 wg polskich mechaników.

  


Ford zapowiadał skrzyżowanie Pumy ze stylistyką crossovera już jakiś czas temu

Puma

I dotrzymał słowa. Ford Puma w popularnym nadwoziu, podniesiona i zaokrąglona z przodu, dzieli wiele cech wspólnych z Fordem Fiestą.

Puma

Przede wszystkim bazuje na tej samej płycie podłogowej, którą na potrzeby nowego projektu przebudowano. Jest teraz nieco dłuższa i szersza (odpowiednio o 46 i 71 mm) i ma także większy rozstaw osi o całe 95 mm.

Podobieństwo do Forda Fiesty uwidacznia się szczególnie we wnętrzu

Ford Puma

Deskę rozdzielczą skopiowano niemal w całości, ale producent oferuje kilka nowości, niedostępnych w miejskim maluchu. To m.in. cyfrowe zegary. Za dopłatą pojawią się fotele z funkcją masażu, 10-głośnikowy zestaw audio B&O, czy dach panoramiczny. Nie zabraknie licznych systemów bezpieczeństwa, wśród których najciekawszym wydaje się być system CoPilot 360. Docenią go kierowcy w ulicznym korku.

Bagażnik również jest atutem crossovera i można go otwierać bezdotykowo (w opcji)

Puma

Liczy 456 litrów, z czego 80 l stanowi schowek pod podłogą. Producent chwali się, że można go na różne sposoby konfigurować, w zależności od potrzeb. Bez problemu pomieści kilka małych walizek, wózek lub składany rower.

A co pod maską?

Puma

Na początku Ford Puma będzie dostępny z benzynową jednostką 1.0 EcoBoost w dwóch wariantach mocy: 125 i 155 KM i 6-biegową manualną skrzynią. To tzw. miękka hybryda z instalacją 48-woltową. Z czasem w ofercie można spodziewać się diesla.

Puma crossover

Kiedy Puma trafi do sprzedaży na początku 2020 roku, będzie oferowana w wersji Titanium oraz sportowo prezentującym się wariancie ST-Line.

Cena crossovera nie jest jeszcze znana, ale na bazową odmianę pewnie trzeba będzie wysupłać co najmniej 70 000 zł. Konkurencja? Peugeot 2008, Seat Arona, Skoda Kamiq, Volkswagen T-Cross.

 

Zdjęcia: motor1.com


Sieć ProfiAuto zrzesza już ponad 1600 partnerów w całej Polsce. Należą do niej najlepsze sklepy oraz hurtownie motoryzacyjne. W naszej sieci znajdziesz także w pełni wykwalifikowanych i doświadczonych mechaników samochodowych, którzy naprawią awarię szybko i sprawnie. Wszystkie warsztaty samochodowe posiadają nowoczesne rozwiązania technologiczne tak, aby diagnoza usterki trwała jak najkrócej.

  

Sprawdź bezpłatnie stan techniczny Twojego samochodu! >>

Komentarze